Kezdőlap Hírek 2.6.1 PTR patch note

2.6.1 PTR patch note

1415
0
MEGOSZTÁS

A játék közeledik a 2.6.1-es verzióhoz, melyben számtalan javítás kap majd helyet. Minden kaszt kap egy kis buffot, így akár újabb 4 fős meta is kialakulhat, változhatnak a party felállások. Lássuk mit is tartogat számunkra a következő javítócsomag!

A cikk még fordítás alatt van!

Kasztok

Barbár

  • Battle Rage
    • Bloodshed
      • Átdolgozva: Az előzetes kritikus sebzések alapján azok 20%-át osztja ki sebzésül 20 yardon belül másodpercenként.
      • Megjegyzés: A Bloodshed korábban teljesítménybeli problémákat okozott (lag) nagy mennyiségű ellenfelek esetén, főleg a Whirlwind, Pain Enhancer, és Gem of Efficacious Toxin használata mellett.

Crusader

  • Blessed Hammer
    • Limitless
      • Átdolgozva: A Blessed Hammer holy típusú sebzését 640%-osra növeli és 20 yardos területre hat.
      • A rúna korábbi extra kalapácsai instabilitást okoztak.

Necromancer

  • Command Skeletons
    • Aktív használata megtöri a csontvázakat sújtó CC hatásokat.
    • A csontvázak nem fognak meghalni mikor sorozatosan sok találatot kapnak.
    • A döntés hátterében az áll, hogy mikor megalkották a csontvázpetek irányításának képességét úgy gondolták, hogy ezzel a játékosok egy élőholtaknak parancsoló tábornok bőrébe bújhatnak azzal, hogy csontvázat teremnek körülöttük a semmiből és a harcba irányíthatjuk őket. Mindez nagyon jól nézett ki de ahogy a karakter a setek és legendaryk által fejlődött, a vizuális megjelenés a háttérbe szorult és inkább hátráltatta a játékosokat. Ezek után a csontiknak ugyanolyan védelmi tulajdonságaik lesznek, mint minden petnek a játékban.
  • Devour
    • Voracious
      • A költségcsökkentő hatások ezentúl halmozódnak ahelyett, hogy felülírnák egymást.
  • Simulacrum
    • Kapott egy világító állapotjelzőt arra az esetre mikor a képesség aktív.
  • Skeletal Mage
    • Az aktív mágusok mellett immáron a legrégebben idézett mágus élettartamát is jelezni fogja a buff ikonsorban.
    • A döntés hátterében az áll, hogy a játékosok jobban nyomon tudják követni a megidézett mágusaikat. Főleg a Bones of Rathma set-et használó játékosok fogják élvezni ennek gyümölcsőt, hiszen eddig kényszeresen is idézték a csontváz mágusokat.
  • Bone Armor
    • Az Essence költség eltörlésre került.
    • Mozgás közben is castolható
  • Army of the Dead
    • Frozen Army
      • A rúna pulzáló sebzése ki lett terjesztve
      • A döntés hátterében az áll, hogy az animációhoz passzoljon a sebzés is: egyenletesebben kapják meg a célkeresztben lévő szörnyek a sebzést. Eredményképpen több célpontot fog eltalálni a képesség, konzisztensebb lesz.
  • Passzív képességek
    • Fueled By Death
      • Ezentúl a mozgási sebesség bónusza a 25%-os maximumot is túllépheti.

Witch Doctor

  • Soul Harvest
    • Egy újabb stack hozzáadása a korábbi stackek időtartamát is frissíti, ezáltal könnyebben halmozható és fenntartható.

Hibajavítások

  • Egy hiba miatt az Army of the Dead használatát megakadályozták a szörnyek mozgásgátló hatásai.
  • Javításra került az ellenfelek gyógyítása abban az esetben mikor más ellenséges szörnyre támadtak amik a Leech hatása alatt voltak.
  • Javításra került az a hiba ami miatt a csontvázmágusok néha a levegőben jelentek meg idézés során.
  • Javításra került az Arcane Orb által hátrahagyott tűzfal: A Scorch korábban nem okozott sebzést.
  • Javítva lett az a hiba ami miatt a csontváz mágusok nem támadtak mikor a csontvázakat ugyanannak a célpontnak a támadására biztattuk amire már előzőleg is adtunk parancsot.
  • Olyan kapcsolati hibák is javításra kerültek amik akkor léptek fel mikor valamilyen folyamatosan használandó (channeling) képességet force move alatt próbáltunk meg használni.

Tárgyak

Általános

  • Több Legendary és Set tárgy esésének is nőtt az esélye.

Legendary Tárgyak

  • Barbár
    • Bracers of Destruction
      • A Seismic Slam 300–400% 400-500%-kal növelt sebzést mér az eltalált ellenfelek közül az első 5-re.
    • Bracers of the First Men
      • A Hammer of the Ancients 50%-kal gyorsabb és 150–200%300-400%-kal nagyobb sebzést okoz.
    • Fury of the Vanished Peak
      • Már nem lesz rajta Seismic Slam szuper erősítő sor, helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • Csökkenti a Seismic Slam Fury költségét 40-50%-kal, és növeli a sebzését 400-500%-kal.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
    • Gavel of Judgement
      • Már nem lesz rajta Hammer of the Ancients szuper erősítő sor, helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • Hammer of the Ancients 20–25 Fury t térít vissza amennyiben 3 vagy kevesebb ellenfelet talál el. A Hammer of the Ancients sebzését 400-500%-kal növeli és 25 Fury-t tölt vissza amennyiben 3 vagy annál kevesebb ellenfelet talál el.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
        • Megjegyzés: a Legendary erő jelenleg nem működik, de egy későbbi PTR javításban fixálva lesz.
    • Girdle of Giants
      • A Seismic Slam növeli az Earthquake sebzését  80–100% 200-250%-kal 3 másodpercre.
    • Skull Grasp
      • A Whirlwind sebzését 250–300% 400-500%-kal növeli.
    • Standoff
      • A Furious Charge sebzését 200–250% 400-500%-kal növeli a bónusz mozgási sebességünk alapján.
  • Crusader
    • Blade of Prophecy
      • Nem lesz rajta Condemn sebzést erősítő affix.
      • Két Condemn-ezett ellenfél aktiválja a Condemn robbanását és 350-450%-kal erősíti a Condemn sebzését.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
    • Bracer of Fury
      • A Heaven’s Fury sebzését 150–200% 300-400%-kal növeli azokkal az ellenfelekkel szemben, akik a következő CC effektek hatása alatt állnak: Blind, Immobilize, Stun.
    • Denial
      • Minden Sweep Attack által eltalált ellenfél növeli a következő Sweep Attack sebzését 30–40% 100-125%-kal, ez a hatás pedig 5-ször halmozható.
    • Faithful Memory
      • Minden Falling Sword által eltalált ellenfél növeli a Blessed Hammer sebzését 50-60% 60-80%-kal 10 másodpercre. Halmozható, max 10 stack.
    • Fate of the Fell
      • A Heaven’s Fury-hoz két további sugárt ad.
      • A Heaven’s Fury két további sugárt kap és sebzése 150-200%-kal nő.
    • Frydehr’s Wrath
      • Nem lesz rajta Condemn sebzést erősítő affix. Helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • Condemn-nek nincs cooldown-ja és a sebzése 450-600%-kal nő, mindazonáltal 40 Wrath-be kerül.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
    • Gyrfalcon’s Foote
      • Eltávolítja a Blessed Shield költségét és növeli a Blessed Shield sebzését 400-500%-kal.
    • Jekangbord
      • Nem lesz rajta Blessed Shield sebzést erősítő affix. Helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • Blessed Shield további 6 ellenfélre pattan és a sebzése 300-400%-kal nő.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
  • Demon Hunter
    • Dead Man’s Legacy
      • Nem lesz rajta Multishot sebzést erősítő affix. Helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • Legendary tulajdonsága növeli a Multishot sebzését, az ellenfeleket a Multishot 50-60% élet alatt kétszer találja el és a sebzését 125-150%-kal növeli.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
    • Karlei’s Point
      • Az Impale sebzését 60-80%-kal növeli és 10–15 Hatred-et tölt vissza amennyiben a célpontot előzőleg eltaláltuk a képességgel.
    • Manticore
      • Nem lesz rajta Cluster Arrow sebzést erősítő affix. Helyette a szokásos 10-15% képességeket erősítő affix rollolható rá.
      • A Cluster Arrow Hatred költségét 40-50%-kal csökkenti és a sebzését növeli  250-300%-kal.
      • Megjegyzés: a már meglévő tárgyak követik ezt a változtatást.
    • Yang’s Recurve
      • A Multishot-tal való támadás 50%-kal gyorsabb és sebzése is növekszik 125-150%-kal.
    • Monk
      • Binding of the Lost
        • Each hit with Seven-Sided Strike grants 3.0–3.5% 4-5% damage reduction for 7 seconds.
      • Balance
        • No longer rolls Legendary-strength bonus to Tempest Rush damage as an inherent affix. Can still roll 10-15% as a random affix.
        • The damage of Tempest Rush is increased by 450-600% andwhen your Tempest Rush hits 3 or fewer enemies, it gains 100% Critical Hit Chance..
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
      • The Fist of Az’Turrasq
        • Exploding Palm’s on-death explosion damage is increased by 250–300% 400-500%.
      • Incense Torch of the Grand Temple
        • No longer rolls Legendary-strength bonus to Wave of Light damage as an inherent affix. Can still roll 10-15% as a random affix.
        • Reduces the Spirit cost of Wave of Light by 40–50% and increases its damage by 450-500%.
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
      • Scarbringer
        • The damage of Lashing Tail Kick is increased by 300% 450-600%to the first 7 enemies hit.
    • Necromancer
      • Bloodsong Mail
        • While in the Land of the Dead, Command Skeletons gains the effect of all runes and deals 100–125% additional damage and gains the effect of the Enforcer, Frenzy, Dark Mending and Freezing Grasp runes.
      • Bloodtide Blade
        • Death Nova deals 20–30% 80-100% increased damage for every enemy within 15 25 yards..
      • Dayntee’s Binding
        • You gain an additional 40–50% damage reduction when there is an enemy afflicted by your Decrepify any of your curses.
      • Defiler Cuisses
        • Your Bone Spirit’s damage is increased by 75–100% 400-500%for every second it is active.
      • Fate’s Vow
        • Army of the Dead now deals an additional 200-250% damage and gains the effect of the Unconventional Warfare rune.
      • Golemskin Breeches
        • Your Golem’s damage is increased by 100–125% and You take 30% less damage while it your Golem is alive and the cooldown on Command Golem is reduced by 20-25 seconds.
      • Leger’s Disdain
        • Grim Scythe deals an additional 7–10% 65-80% damage for each point of essence it restores.
      • Lost Time
        • Your cold skills reduce the movement speed of enemies by 30%. In addition, your movement speed is increased by 4–5% 8-10%for 5 seconds. Maximum 5 stacks.
      • Maltorius’ Petrified Spike
        • Bone Spear now costs 40 Essence and deals 375–450% 550-700% increased damage.
      • Mask of Scarlet Death
        • When paired with the Revive: Purgatory rune, the mega-revived monster will drop the same number of corpses were used to create it on death.
        • This item will now attempt to give preference to the strongest monster to become the mega-revive when selecting a group of corpses.
      • Nayr’s Black Death
        • Each different poison skill you use increases the damage of your poison skills by 50–65% 75-100% for 15 seconds.
      • Scythe of the Cycle
        • Your Secondary skills deal 250–300% 350-400% additional damage while Bone Armor is active but reduce the remaining duration of Bone Armor by 4 seconds.
      • Steuart’s Greaves
        • You gain 40–50% 75-100% increased movement speed for 2 10seconds after using Blood Rush.
      • The Johnstone
        • Each corpse consumed in the Land of the Dead gGrants a 50 stacks of Macabre Knowledge when Land of the Dead expires.Macabre Knowledge increases the damage of Corpse Lance and Corpse Explosion by 150–200% while outside Land of the Dead.
    • Witch Doctor
      • Bakuli Jungle Wraps
        • Firebats deals 150–200% 250-300% increased damage to enemies affected by Locust Swarm or Piranhas.
      • Mask of Jeram
        • Pets deal 75–100% 150-200% increased damage.
      • Staff of Chiroptera
        • No longer rolls Legendary-strength bonus to Firebats damage as an inherent affix. Can still roll 10-15% as a random affix.
        • Firebats attacks 100% faster, and costs 70-75% less Mana, and has its damage increased by 150-200%.
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
      • The Short Man’s Finger
        • Gargantuan instead summons three smaller gargantuans each more powerful than before that have their damage increased by 500-650%.
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
          • Note: There is currently a bug which causes the new and old versions of the ring to not work when both are equipped; this will be fixed in an upcoming PTR patch
    • Wizard
      • Orb of Infinite Depth
        • Each time you hit an enemy with Explosive Blast your damage is increased by 4% 8-10% and your damage reduction is increased by 15% 20% for 6 seconds. This effect can stack up to 4 times.
      • Ranslor’s Folly
        • Energy Twister does 225-300% more damage and periodically pulls in lesser enemies within 30 yards.
      • Triumvirate
        • Your Signature Spells increase the damage of Arcane Orb by 150–200% 300-400% for 6 seconds, stacking up to 3 times.
      • Unstable Scepter
        • No longer rolls Legendary-strength bonus to Arcane Orb damage as an inherent affix.
        • The damage of Arcane Orb’s is increased by 350-450% and its explosion triggers an additional time..
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
      • Wand of Woh
        • No longer rolls Legendary-strength bonus to Explosive Blast damage as an inherent affix.
        • The damage of Explosive Blast is increased by 300-400% and 3 additional blasts are triggered after casting Explosive Blast.
        • Note: Existing versions of this item will also be changed to include the damage roll in the orange text, but will always roll a damage roll equal to the previous maximum possible.
    • Set Items
      • Barbarian
        • Immortal King’s Call
          • (6) Set
            • While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients is active, you deal 400% 750% increased damage.
        • Might of the Earth
          • (6) Set
            • Increase the damage of Earthquake, Avalanche, Leap, Ground Stomp, Ancient Spear and Seismic Slam by 1200% 3000%.
        • The Legacy of Raekor
          • (4) Set
            • Furious Charge gains the effect of every rune and deals 300% 500% increased damage.
          • (6) Set
            • Every use of Furious Charge increases the damage of your next Fury-spending attack by 750% 1500%. This effect stacks. Every use of a Fury-spending attack consumes up to 5 stacks.
        • Wrath of the Wastes
          • (6) Set
            • Whirlwind gains the effect of the Dust Devils rune and all Whirlwind damage is increased by 800% 1700%.
      • Crusader
        • Armor of Akkhan
          • (6) Set
            • While Akarat’s Champion is active, you deal 600% 900%increased damage and take 15% 20% less damage.
        • Thorns of the Invoker
          • (2) Set
            • Your Thorns damage now hits all enemies in a 15 yard radius around you. Each time you hit an enemy with Punish, Slash, or block an attack your Thorns is increased by 35% 115% for 2 seconds.
          • (6) Set
            • The attack speed of Punish and Slash are increased by 50% and deal 800% 1600% of your Thorns damage to the first enemy hit.
      • Demon Hunter
        • Embodiment of the Marauder
          • (6) Set
            • Your primary skills, Elemental Arrow, Chakram, Impale, Multishot, Cluster Arrow, Companions, and Vengeance deal 1200% 2100% increased damage for every active Sentry.
        • Natalya’s Vengeance
          • (6) Set
            • After casting Rain of Vengeance, deal 500% 750%increased damage and take 60% reduced damage for 10 seconds.
        • Unhallowed Essence
          • (6) Set
            • Your generators, Multishot, and Vengeance deal 40%70% increased damage for every point of Discipline you have.
      • Monk
        • Monkey King’s Garb
          • (6) Set
            • Has been redesigned.
            • Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light have their damage increased by 600% for each stack of Sweeping Wind you have.
        • Uliana’s Stratagem
          • (4) Set
            • Your Seven-Sided Strike deals double 777% its total damage with each hit.
          • (6) Set
            • Increase the damage of your Exploding Palm by 250%1800% and your Seven-Sided Strike detonates your Exploding Palm.
      • Necromancer
        • Pestilence Master’s Shroud
          • (6) Set
            • Each corpse you consume grants you an Empowered Bone Spear charge that increases the damage of your next Bone Spear by 3000%. In addition, Corpse Lance and Corpse Explosion damage is increased by 1500%.
        • Trag’Oul’s Avatar
          • (6) Set
            • Your Life-spending abilities deal 3300% increased damage but cost twice as much Life. Your healing from skills is increased by 100%.
      • Witch Doctor
        • Helltooth Harness
          • (2) Set
            • Enemies hit by your primary skills, Acid Cloud, Firebats, Zombie Charger, Zombie Dogs, Gargantuan, Grasp of the Dead, Piranhas, or Wall of Death are afflicted by Necrosis, becoming Slowed, taking 1500% weapon damage every second, and taking 20% increased damage from your attacks for 10 seconds.
          • (6) Set
            • After casting Wall of Death, gain 1400% 1700%increased damage for 15 seconds to your primary skills, Acid Cloud, Firebats, Zombie Charger, Zombie Dogs, Gargantuan, Grasp of the Dead, Piranhas, and Wall of Death.
            • Note: This set bonus is being temporarily disabled to fix an issue with the set. It will be re-enabled in a later PTR patch.
          • Note: The damage bonus for you against enemies affected with Necrosis causes performance issues when encountering high density. This change is not intended to be a nerf and, when coupled with the six-piece change, should be a net buff for the complete set. This change should not change the gameplay style of this set.
        • Raiment of the Jade Harvester
          • (2) Set
            • When Haunt lands on an enemy already affected by Haunt, it instantly deals 120 480 seconds worth of Haunt damage.
          • (6) Set
            • Soul Harvest consumes your damage over time effects on enemies, instantly dealing 300 1200 seconds worth of remaining damage.
      • Wizard
        • Firebird’s Finery
          • (6) Set
            • Your damage is increased by 120% 200% and damage taken reduced by 3% for each enemy that is Ignited. This effect can stack up to 20 times. You always receive the maximum bonus whenever a nearby Elite monster is Ignited.
        • Vyr’s Amazing Arcana
          • (6) Set
            • Increased number of Archon stacks gained when hitting with an Archon ability from 1 to 2.
    • Other Items
      • Shields acquired by Necromancer players can now properly roll the +Max Essence affix
    • Bug Fixes
      • Fixed an issue where Mimics created from Rabid Strike were not correctly inheriting the player’s bonus damage from Lashing Tail Kick, Seven Sided Strike, Cyclone Strike, Exploding Palm and Wave of Light.
      • Fixed an issue where after dying, the pet damage bonus granted from Jesseth Arms could sometimes be lost if skeletons are re-commanded onto the same target.
      • Fixed an issue preventing the free Blood Nova granted by the Iron Rose from correctly granting the damage bonus from the Trag’Oul’s six-piece bonus.
      • Fixed an issue causing certain items to drop for the Necromancer which are not able to be equipped by the class.
      • Fixed an issue preventing Necromancer primary skills from taunting enemies when Boyarsky’s Chip is equipped.
    • Rifts
      • Reduced the number of deadends when Rifts choose the Temple of the Firstborn tileset.
      • Increased the amount of experience and Rift progress granted by the Hematic Disciple.
      • Reduced the fog effect in the Shrouded Moors tilesets in Rifts and Greater Rifts.
      • Shield Pylons no longer reflects damage back to attackers.
        • Note: Reflecting damage back to attackers caused performance issues when encountering high density.Fixed an issue which prevented the +% Thorns damage bonus granted by Aberrant Animator from applying correctly to items such as the Spear of Jairo.

ADVENTURE MODE

  • Rifts
    • Reduced the number of deadends when Rifts choose the Temple of the Firstborn tileset.
    • Increased the amount of experience and Rift progress granted by the Hematic Disciple.
    • Reduced the fog effect in the Shrouded Moors tilesets in Rifts and Greater Rifts.
    • Shield Pylons no longer reflects damage back to attackers.
      • Note: Reflecting damage back to attackers caused performance issues when encountering high density.

PTR ONLY

  • D’jank Miem
    • Players can exchange Blood Shards with this vendor for bags containing Legendary items

forrás: us.battle.net