Kezdőlap Egyéb Kitekintő: Hellblade: Senua’s Sacrifice VR

Kitekintő: Hellblade: Senua’s Sacrifice VR [OFF]

303
2
MEGOSZTÁS

Az előző hírünk kapcsán megindult a komment szekcióban a találgatás: vajon milyen Diablo projekteken dolgozhat a Blizzard? Bennem felmerült egy VR játék ötlete is, de én is nehezen tudtam elképzelni a Diablo-t VR játékként… egészen addig amíg ki nem próbáltam a Hellblade: Senua’s Sacrifice című játékot, egész pontosan annak a VR változatát ami még friss-ropogós hiszen július végén jelent meg. A játékot a Ninja Theory fejlesztette, akik olyan címeket tettek le az asztalra, mint a Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West, és a DmC: Devil May Cry.

A játék a Skandináv mitológiából meríti történetét miszerint Senua harcosnő elindul Helheimbe, hogy megmentse halott kedvese lelkét Hela-tól az Avilág Királynőjétől. Senua azonban pszichózisban szenved és betegsége miatt illúzióit nem tudja megkülönböztetni a valóságtól. Ez egy valós betegség melynek mély ábrázolásához a betegségben szenvedő betegek és neurospecialisták nyújtottak segítséget a játék fejlesztése alatt.

Játékosként egy olyan sötét pszicho-horror-akció-kalandjáték egyveleg közepén találjuk magunkat, amiben a sok útvesztő között ádáz csatákat kell megvívnunk. A hangulatot binaurális audio felvételek fokozzák, melyek a youtube videón keresztül is visszaadhatóak amennyiben fej- illetve fülhallgatóval nézitek.

A játékban a hanghatások mellett különös figyelmet érdemel a főhősnő animálása az átvezetők alatt, amit a fejlett technológia mellett a gyönyörű Melina Jürgens-nek is köszönhetünk. A játékhoz valós időben modellezték a játékbeli karakter mozdulatait és arckifejezéseit, így igazán ütős jelenetek tovább mélyítik az élményeket.

A játék PC-n, PS4-en, xBox One-on és VR-ban is játszható Oculus Riften és HTC Vive-on. További infók a hellblade.com-on.

 

  • Chris

    Ez egy kitűnő játék, minden percét imádtam. De hogy a kipróbálása után hogyan tudsz elképzelni egy Diablo játékot VR-ben az továbbra is rejtély. 🙂

    • Dyingsoul

      A végéről a konklúzió sajnos lemaradt mivel olyan hatással volt rám a játék, hogy kicsit “lefárasztott”. Nem is nagyon tudtam mit mondani és így 2D-ben videóra véve nem nagyon lehet visszaadni azt az élményt amikor az ember ott van VR-ban és körülöleli egy teljesen más világ ezért is nehéz elképzelni milyen az amikor egy ilyen hatás éri az embert. Ráadásul a videó 1,5 óra de a játékidő inkább a 3 órát közelíti csak sok sallangot kivágtam belőle, egyszer crashelt is.

      Szóval ugyanígy, 3rd personban is el tudnám képzelni, persze kicsit kevesebb fejtörővel és több henteléssel. Persze más műfaj lenne, mint eddig de ha a Blizz konyhájában több Diablo játék is készül, akkor azért az nyilvánvaló hogy nem 2-3 ugyanolyan izometrikus nézetű játékról van szó. De megpróbálok keresni majd valami izometrikus nézetű VR játékot is, eddig még nem találkoztam olyannal.
      Egyébként ha “Diablo 3 VR”-ra vagy “Diablo VR”-ra rákeresel, elég sok fórumtémát lehet találni szóval nem én vagyok az első akinek ez a lehetőség eszébe jut. Ezen sokat lehetne agyalni, hogy hogyan nézne ki jól és a legnagyobb nehézségek egyike az, ha VR mellett normál módon is lehetne játszani a játékot. Nehéz ilyenre megtervezni egy játékot mert a VR elég sok mindent megborít.

      Sokan butaságnak gondolják a VR verziót, de amikor azokat a véleményeket olvasom nekem ez a tipikus “salty” és “toxic” jelzők jutnak eszembe, inkább az irigység beszél belőlük mert nekik nincs VR headsete és talán nem is nagyon tudnak vele tervezni a nagy anyagi kiadások miatt amit a VR igényel. Objektíven és logikusan végiggondolva az egyetlen akadálya a VR only verzió kiadásának az lehetne, hogy még mindig szűk a piaca az ilyen játékoknak, viszont ugyanezen a szemüvegen keresztül vizsgálva a dolgot semmi akadálya nincs egy standard és VR módot egyaránt támogató Diablo játéknak.
      Agyalni viszont lehet rajta és szerintem érdemes is mert ez egy érdekes dolog. 🙂