Rövidesen a Diablo III bejelentése után volt egy sajtókonferencia, Jay Wilson-nal és Frank Pearce-el. Ezen a konferencián sok-sok jó kérdésre kaptunk választ, ami felizgathatja a Diablo fanokat.
Ha én WoW játékos vagyok- miért érdekelne a D3?
Ez egy nagyon egyszerü és gyors játék, így ha kevés időd is van, akkor is tudsz vele játszani és mert szintén egy nagyon jó kooperatív játék.
A játék motorja?
Egy vadonatúj, cégen-belüli, amit néhány éve fejlesztettünk ki. (nem szoktuk elnevezni a motorokat).
Megjelenési dátum?
„When it's doneâ€.. – Maj' ha kész, akkó'.
Milyen régóta fejlesztik?
A fejlesztés a Blizz North-nál kezdődött, amíg az le nem állt. Két évet fejlesztettük itt, és két és fél éve Irvine-ben folyik a programozás.
Hogyan tudták ilyen sokáig titokban tartani?
Mi egy nagyon biztonság-orientált cég vagyunk, mivel tudjuk milyen visszajelzéseket kapunk, mint ami most volt. És a dolgozóink is nagyon büszkék a munkájukra. Ők is szeretik ezeket titokban tartani.
Mi ez a Hydra projekt?
Nyilvánosan nem beszélünk a kódneveinkről.
A Diablo III is eSport lesz?
Vannak terveink PvP és verseny elemek betételére. Az eSport nagyon fontosak számunkra, de jelenleg nem szolgálhatunk több informárcióval.
Mennyi a maximum játékoks limit multiplayerben?
Jelenleg 8 játékos, de még nincs letisztázva, az is lehetséges hogy kevesebb.
A játékmenet függeni fog a résztvevő játékosok számától?
Erről még nem osztanánk meg információt. Viszont nincs többé “aki kapja, marja”, mostantól amit te látsz loot-ot a földre esni, az a tiéd, a másikét nem látod. Ez persze függ a kasztodtól stb.
MAC-on is elérhető lesz a játék?
Igen.
Hány kaszt lesz?
Nem döntöttük el, hogy mennyi lesz a maximum, de lesz még jópár.
Konzolokon is meg fog jelenni a D3?
A Blizzard tervezi a betörést a konzoljátékok piacára, de jelenleg nincs tervünk ezzel kapcsolatban.
Az NPC-k a D2-ből megjelennek a D3-ba is?
Nem mindegyik.
Tudna nekünk mondani valami a szörnyek viselkedéséről?
A szörnyek mostantól együttműködnek, buffolják egymást, helyezkednek, kiegészítik egymás gyengeségeit, egyszóval érdekes szituációkba keveredhetünk ellenük.
Lesznek aukciós házak?
Nem hoztunk döntést az aukciós házakkal kapcsolatban.
Mekkora a fejlesztői csapat?
Úgy 50-55 ember.
Hol folytatódik a történet?
20 évvel később kezdődik. Ez az az idő, amikorra már senki nem számítana invázióra, mivelhogy egy ilyen korban az emberek szerencsések voltak ha megérték a 40-et, ezért a húsz évvel ezelőtti eseményekről nagyon sokan azt hitték, hogy csupán mende-monda. Ez felvet pár kérdést – valyon miért nem indított a Pokol eddig inváziót? Erre van néhány nagyszerű válaszunk, melyekre a jővőben fény derül.
Lesz majd valami  WoW armory-hoz hasonló oldal a D3-hoz?
Határozott elképzeléseink vannak a webes dolgokkal kapcsolatban. De egyelőre még korai lenne ezekről beszélni. Â A Â Diablo III-ban nem lesznek addonok, mint a WoW-ban ezáltal nem tudunk a karaktereinkről adatokat exportálni saját felhasználásra (egyéni roszterek, stb.). Az egyetlen információforrás amink lesz az az, amit a Blizzard késziít majd.
A pályák véletlenszeűen lesznek generálva?
Igen,  és mostmár tapasztaltak vagyunk a véletlenszerűsítésben a fegyverek, szörnyek, egyebek terén is! Lesz pár statikus pálya, továbbá próbálkozunk  valami újjal, a neve Adventures (Kalandozások) – amik véletlenszerű eventek (események) lesznek.
Lesznek majd átvezető Â jelenetek, mint a D2-ben (sivatag, dzsungel, stb)?
Igen, jól fongak jönni a játékban. Tristram újra meg fog jelenni és egyéb városokat és dolgokat is megismerhetünk ezekből a videókból.Â
Lesznek egyéni  felszerelések?
Igen, lesz mindenféle őrültség.
Nem féltek attól, hogy a D3 miatt kevesebben fognak WoW-ozni?
Nem különösebben – ugyanúgy  Blizzard játékkal játszanak, szóval nem nagy a különbség.
“Igazi” fizikája lesz a játéknak?
Igen, de némely event scriptelve lesz.
Lesznek majd nehézségi fokozatok, mint a D2-ben?
Igen, de még nem döntöttünk mindenről.
Elérhető lesz a hardcore mód?
Semmi nem szól ellene – és elég népszerű fjícsör.Â
Lesznek majd fizikai puzzle-ök?
Meg tudnánk csinálni, ha akarnánk, de nem a mi stílusunk.
A játék ingyen játszható lesz majd az interneten, vagy követni fogja a WoW előfizetős modelljét?
Még nem döntöttünk erről. A Blizzardnak 9 millió WoW előfizetője van. 13 dolláros előfizetéssel/fő összesen 117 millió dollár jön be havonta, ami nem foglalja magába se a játék eladásokat, se a könyveket vagy más egyéb termékeket. Ezzel a fajta bevétellel egy új üzleti modellt gontoltunk a battle.net-nek. Ez is előfizetésen alapulna, de nem egy játékhoz, hanem magához a Battle.net-hez, ami hozzáférést nyújtana a Starcraft 2 és Diablo III multiplayerhez kb. 15 dolláros áron per hó. Ez mindössze még csak spekuláció, még nem tudjuk biztosan, mi lesz a vége.
Mit tartotok a legfontosabbnak a játékban?
Azt, hogy a karaktereknek fontos szerepük lesz az eseményekben, befolyásolhatnak dolgokat és a környezetük is másképp reagál rájuk.
Milyen opciókkal változtahtatjuk karakterünk külsejét a kreálásnál?
Csak a nemét állíthatjuk be.
A karakter nemének lesz-e bármilyen kihatássa a játékmenetre?
Nem.
A bossoknak saját szintjük lesz, mint a WoW-ban?
Igen.
Lesz Secret Cow Level?
Nó komment.
A town portal rendszer ugyanolyan lesz mint a D2-ben, vagy  lesz benne valami csavar?
Lehet, hogy változtatunk rajta, de még nem döntöttük el.
Lesznek mountok?
Beszélgettünk már róla és úgy döntöttünk, hogy nem, nem lesznek.
Lesz demó/béta?
Körülbelül úgy fog ez is lezajlani, mint a többi Blizzard  játéknál.
Mi a legfőbb különbség a D2 és a D3 között?
A karakterkasztok mások és  nagyobb hangsúlyt kapnak a történetben. A szörnyek és pályák sokkal kidolgozottabbak. Több alkalommal kerülsz a főbb cselekményszálba, de nem egyfolytában.
Lesznek szezonális események, mint a WoW-ban?
Jó ötlet, de még korai erről beszélni.
A tárgyak jobban fognak kapcsolódni a történethez?
Minden fő fegyvernek lesz valami jelentősége – nyilvánvalóan nem mindennek, de sokkal többnek, mint a D2-ben.
A Horadric Cube visszatér?
Nó komment.
Kelleni fognak még a mule karakterek?
A saját karakterek közti trade-et egyszerűbbé tesszük. Sok ötletünk van, de még nem nagyon árulhatok el sokmindent. Elgondolkoztunk azon is továbbá, hogy aukciós házat vezessünk be, de ez még  csak spekuláció.
Engedélyezve lesznek a privát szerverek?
Nem.
Folytatni fogjátok a SC és D2 támogatását miután kijött a folytatásuk?
Igen, a hagyományos játékainkat addig fogjuk támogatni, amíg a közösség játszik vele.
Lesz beépített vioce-chat?
Még nem gondolkoztunk róla, de elképzelhető.
A D3 is M osztályzású (Mature – 17+) játék lesz?
A másik kettő ige; miért pont ez lenne más?
A D3 ki lesz egészítve idővel plusz tartalmakkal patchek által?
Még nem döntöttük el, de a játékot mindenesetre úgy tervezzük, hogy kompatibilis legyen egy kiegészítőhöz akár.
Hozzá rakhatunk majd tartalmakat a D3-hoz?
A D3 nem egy mod-barát játék a véletlenszerűsége miatt. Tehát nem igazán.
A felhasználói kezelőfelületet módosíthatjuk majd?
Nem. Egy egyszerű játékot úl komplikálttá tenne.
Hol tartotok a fejlesztésben?
Gőzerővel készítjük a tartalmakat. Imádunk annyit játszani rajtuk amennyit csak tudunk.
Mennyi a maximum szint?
Még nem döntöttük el, de miért ne lehetne 100, hisz csupán egyel több a 99-nél. Az biztos, hogy közel lesz a D2-éhez.
Hogyan változott a D3 a kezdetek óta?
Az alapelképzelés maradt. Már csak meg kell találnunk a vizuális és játékélménybeli elképzeléseinket.
Kényszerítitek a többjátékos játékmenetet?
Nem, de buzdítunk rá. Az emberek közös  kalandjai ennek a játéknak a sikere.
Játszhatsz egyedül is, ha akarsz?
Abszolúte.
Olyan rendszer lesz, ami engedi egy nagyobb szintű játélosnak, hogy egy kisebb szintűvel játszva mindkettek ugyanolyan jó cuccokat kapjanak?
Igen, azon avgyunk hogy ezt megcsináljuk.
Mire vagy a legbüszkébb a játékból?
Még nem adtuk ki a legjobb dolgot, de egyelőre a karakterek és kasztok fejlesztésére vagyok a legbüszkébb. A játék tényleg a karaktereinkről szól, van saját történetük és cselekményszáluk.