Néhány új információt csepegtetett nekünk Jay Wilson egy interjúban:
Jelen állás szerint nincs eldöntve, lesz-e a játékban Gamble. Bár ellene nem szól semmi, egyéb döntésektől tették függővé a dolgot.
A kereskedést (trade), illetve a tárgyak átadásának lehetséges módjait is kutatják egyelőre. Jelen pillanatban egy hasonló, ablakos rendszert használnak, mint a Diablo II-ben, de még nem döntötték el, hogy ez lesz-e a végleges. A Blizzard célja, hogy a lehető legegyszerűbb módon oldja meg a játék ezen részét.
A játékos halálakor történő büntetés rendszerét viszont biztosan átdolgozzák. Végleges álláspont erről sincs még ugyan, de néhány dolgot már eldöntöttek. Mikor meghal egy játékos, az összegyűjtött tapaszatlatból (experience) nem fog veszteni. Természetesen egyéb korlátozásokra viszont lehet számítani pl.: idővesztés, karakter tulajdonságainak ideiglenes csökkenése, esetleg tárgyak tartosságának vesztése (durability loss).
Tárgyak az előző részekből? Wilson szerint lehetséges, bár pillanatnyilag az egyedi felszerelések illetve tárgyak nem találhatóak a játékban (maximum néhány poénból belerakott item, amit a kiadás előtt természetesen eltávolítanak).
Kaptunk továbbá még információkat a varázslatokról is. Az általános tendencia, hogy a szörnyek illetve a játékos képességek különbözni fognak egymástól, bár lesznek átfedések, de nem lesz jellemző a játékra.
A zsoldos (mercenary) rendszer is jelentős átdolgozáson megy keresztül. Mindenképpen lesz a játékban ilyesmi, de az eddigiektől eltérően sokkal magasabb fokú interakciót tesz lehetővé az új megoldás a játékos és a „követője†között.
Forrás: diablo3.ingame.de