Kezdőlap Egyéb Diablo III Q&A

Diablo III Q&A

28
0
MEGOSZTÁS

A diii.net-en megjelent egy interjú pár emberrel. Ők voltak azok a szerencsések, akik első kézből próbálhatták ki a Diablo III-at, a diii.net pedig megkérdezte őket, milyen élménnyel gazdagodtak. Érdemes elolvasni a Q/A párosokat (gyk.: kérdés/válasz), sokat profitálhatunk belőlük.

[quote=]Q: Akkor mi is van a tulajdonságpontokkal (statpoint)?
A: Jay Wilson már beszélt erről. A statpontok automatikusan kiosztódnak. Sokan azt gondolják, hogy ez csak a BlizzCon show miatt van így, de a végleges verzióban is így lesz.

Q: A D3 felülete – ahogy a régebbi videókban is látható – nagyban hasonlít a WoW bag rendszerére. Hogy is van ez?
A: Mindenkinek 10×4 négyzetet van az inventoryjában. Alapból ez 12-vel indul, de lesznek olyan táskák a játékban, amelyek növelik ezt 1-2 újabb slottal. Max. négy táskát hordhatunk, de a végleges verzióban majd találhatunk nagyobb méretű táskákat is. A rúnák egy külön, 10 slotos helyen tárolódnak, tehát nem foglalnak helyet az inventory helyéből. Természetesen még minden változhat!

Q: Mikor jelenik meg a Diablo V kiegészítő csomagja?

A: 2017. július 14-én. 😀

Q: Lesznek plusz skillek a tárgyakon továbbra is?
A: Az alacsony szintű tárgyakon biztosan nem, de a magas szintűeken valószínű. Az majd az egyensúly kiosztásánál dől el.

Q: Hallunk majd ilyenekről, hogy Nephalem, Rathma, Uldyssian, vagy a Sárkányról a Sin War trilógiából?
A: Sokan mondják, hogy több monstert és cselekményt tehetnénk bele más játékokból és regényekből, de erről nem kívánok előre nyilatkozni. A skeleton king, Lanchadan (megj: imádtam a D1-ben Lanchadant!!!) könyve, és további ismétlődések már láthatóak voltak a Blizzcon demóban. Szintén voltak utaló jelek Griswold fegyverére a lerombolt Tristramban a demo elején.

Q: A health/mana potionok rendszere megváltozott, helyettük jöttek be a globe-ok…
A: A healing potionok maradtak, csak nem találhatóak majd olyan gyakran. A mana regeneráció nagyon gyorssá vált, ezért nem lesznek mana potionok. Lesz viszont majd egy olyan wizard skill,amelyik mana globe-ot dob, természetesen csak magasabb szinten.

Q: Valami újdonság a barbár vagy a witch doktorral kapcsolatban?
A: A WD skilljeiből csak nagyon keveset láthattunk a demóban: olyan 10-12 lett bemutatva. A személyes kedvencem pl. új, ez a firebats, amely úgy működik, mint egy rövid hatótávú inferno. Egy csapat denevér repül ki a lángokból, megsebezve az ellenfeleket. A plague of toads (varangy-dögvész :)) is igen mulatságos. A wizard kidob 3 kuruttyoló békát, amelyek robbanó savat köpködnek. Ez amolyan charged bolt, cask békákkal. Megkeresik a célpontokat, bár nem túl hatékonyan. Minden karakternek igen sok skillje lesz, úgy negyven körüli.

Q: Skillenként csak egy módosító rúnát használhatunk, vagy akár többet is? Továbbá cserélhetőek lesznek-e a rúnák?
A: Alacsony skill szinten a demóban csak egy rúnalehetőség van. Magasabb szinten lehet majd több is. A rendszer teljesen új, még fejlesztés alatt van. A skill rúnák eltávolíthatóak és cserélhetőek, nem semmisülnek meg eltávolítás után…

Q: Amikor a Diablo III-mal játszunk, zoomolható lesz-e a játék, ahogyan a 20 perces gameplay trailerben is látható volt, amikor a WD megidézte a Mongreleket?
A: A demóban nem, legalábbis nem találtunk erre utaló vezérlőgombot. A dokumentáció is igen hiányos ezzel kapcsolatban. Azt megtaláltuk, hogy a minimap az M betűvel középre igazítható, ha elbarangoltunk a nyilakkal. Ami sajnálatos, hogy a zoom párbeszéd közben (Cain és a barbár között) ki lett szedve. Azt mondják, kizökkenti a játékost az akcióból. Így most a fejük fölött jelenik meg a párbeszéd, minimálisan ránagyítva a beszélőkre. Továbbá kiválasztható, hogy feliratozza a dialógusokat és a quest infókat vagy csak audiót kérünk, miközben tovább folyik a játék.

Q: Szóval akkor indítsunk egy petíciót, hogy manuálisan lehessen szétosztani a stat pontokat, vagy várjuk meg a következő hét elejét?
A: Ha mi nem tesszük, majd megteszi más. Bár azt hiszem, ez buta döntés volt. Ez megfelelő a most bemutatott demoban, de korlátozza a végleges játékot.

Q: Diablo, Mephisto vagy Baal visszatérnek, vagy száműzettek örökre? A hellgate nyitva van, szóval… visszatérnek? Vagy több kisebb gonosszal találkozunk, akik elfoglalják a hármak trónját, amint azok eltávoztak?
A: Ebben az időpontban erről még nem áll rendelkezésre információ.

Q: Mi a helyzet a hardcore, illetve a megszokott három nehézségi fokozattal?
A: Normal/Nightmare/Hell maradni fog a játékban. Beszéltem Jay Wilsonnal ma reggel (megj: 11-én), aki azt mondta, a hell sokkal érdekesebb lesz, mint Baal runokat nyomni. Azt is megjegyezte, hogy a téma elsődlegességet élvez a listáján. Még nincsenek részletek, de érdekessé akarják tenni a játékot hell szinten. Izgalmas “végjátékot” ígérnek!

Q: A rúnák befolyásolják a passzív skilleket?
A: A passzív skillekhez nem lesznek rúnák. Csak magasabb szintű skilleket módosíthatunk velük, de azok közül is csak az aktív skilleket. Jó kérdés egyébként, még igazán nem is gondolkodtunk el rajta.

Q: Mikor lesz a negyedik class bejelentve?
A: Hónapok múlva, esetleg egy következő Blizz eseményen. Talán tavasszal…

Q: Milyen nehéz lenne ellopni a demo gépet? 😉
A: Úgy néz ki, mint egy régi arcade gép. Bent van az újságíró szobában, 6 láb magas (megj: 183 cm!), nehéz. Bár nincs leszögelve, szükséged lenne egy teleportációs eszközre. A Blizz emberei vannak a teremben, miközben rendőrök váltják egymást a Hallban óránként.

Q: Láttam egy wand-ot korábban, van még egyéb karakter specifikus tárgy a boton kívül?
A: Találtam egy fejszét a WD-omnak, de úgy gondolom sok lesz belőlük.

Q: Milyen lesz az irányítás? Gördülékeny, könnyen irányítható?
A: Mint a D2-ben. Egy picit talán finomabb, jobb grafikával, jobb zenével. A megszokott stílus mindazonáltal. Gyors ütem, gyorsabban juthatunk át egy dungeon-on. Azt hiszem az egész játékmenet élénkebb és könnyedebb lesz.

Q: Mennyi skill pontot kaphatunk szintenként? 1-et?
A: Egyet most. A demo karakter lvl 6-os volt, a könnyedség kedvéért. Nem tudom, a küldetések mennyi skill pontot fognak adni. Ennek kidolgozása a listámon van. A demóban 10-es szintet érhetsz el, ha mindent kitakarítasz.

Q: A lightning ball, amit a wizard hordoz a demoban egy varázslat, vagy egy tárgy?
A: Voltaképpen egyik sem, csupán egy kis hatásvadászat a videóban. Bár előfordulhat, hogy magasabb szinten lesznek hasonló orb-ok, amelyeket használhat.

Q: A követők ugyanúgy mint a D2-ben, az egész játék folyamán követni fognak minket, avgy csak egy-egy quest erejéig maradnak velünk?
A: Ez is, az is. A játék folyamán lesznek rövid távú npc harcosok, akik egy quest erejéig segítenek, harcolnak mellettünk. hasznosa, ha a WD-ral vagy a Wizarddal vagyunk.

Q: Mi a helyzet a grafikával? Azért kérdezem, mert mintha sokkal  hangulatosabb és „diablósabb” lenne, mint a bemutatott első videókban.
A: Úgy tűnik, a Diablo 1 jobban érvényesül. Nagyon gótikus, sötét hangulatú. Imádtam az új Tristram-ot: lebegő köd, halott fák, varjak repdestek a fejünk fölött, alvadt vér, hullák. Volt ott egy bámulatos halott fa, amelyen zombik himbálóztak. Igazi halloween-i temető hangulatot árasztott. Ezek a részletek sokat javítottak a régi videók hangulatán. Nagyon tetszett a grafika.

Q: Leírnád a karakter választó képernyőt?
A: Ugyanúgy néz ki, mint a Blizz weblapján. Amolyan D2 remake. Ott álldogálnak egy körféleséget alkotva és rákattinthatsz, melyiket szeretnéd. (megj: én a kis kínait! :)) Most 5 karakterből lehet választani, a wizardból még nincs férfi. Ő most félig átlátszó formában jelenik meg, nem kiválasztható.

Q: Mennyi azosítatlan tárgyat dobott a játék a D2-höz viszonyítva?
A: Hasonló szinten. A varázscuccok mind azonosítatlanok. Találtam magical, rare és unique cuccokat. A színek megeygeznek a D2-vel, ugyanúgy sárga és arany színeket használnak. A skeleton king a demoban 4-6 rare-t dobott. De a demonak azonnal vége lett ahogy megölted, tehát a tárgyakkal nem lehetett játszani. Van még egy „ultra-rare BlizzCon special drop” is. Ez arra szolgál, hogy ha megtalálod kapsz egyet a 200 Blizz D III posterből. Sajnos, én nem találtam egyet sem.

Q: Mi a helyzet a lebegő damage értékekkel vagy a blokkolással? Nem láttam semmi ilyet a wizard trailerben, még mindig benne vannak?
A: Persze, csak a számok picit kisebbek lettek. A blokkolás értékei különösen. Legalább így nem tolakodóak az értékek, de jól láthatóak