Kezdőlap Egyéb Az itemek bizonyos idő utáni eltűnésének valódi oka

Az itemek bizonyos idő utáni eltűnésének valódi oka

22
0
MEGOSZTÁS

Egy korábbi hírben már szó volt a  témáról, most azonban az okait kutatták a szemfüles játékosok. A Diablo 3 itemdropjai bizonyos idő (5mp) után eltűnnek a földről majd később, az Alt gomb lenyomása után ismét 5 mp-ig látszanak. Vajon miért is van ez? – merült fel sokakban a kérdés. A válasz sem váratott sokáig, Bashiok nem volt rest megválaszolni ezt a fontos kérdést. Sajnos a grafikai motor nem képes túl sok 3D-s itemet egyszerre megjeleníteni amennyiben ez mégis megtörténne, az komoly teljesítményromláshoz vezetne, így jobbnak látták ezt a megoldást bevezetni.

Ezt elkerülendő, a grafikai beállításokat a játékos is tudja változtatni, nem?- újabb kérdés kerül elő a tarsolyból a válasz hatására. Igen ez még megoldható lenne, de nem a legjobb megoldás- nyilatkozta Bashiok.

Végül egy utolsó kérdés a témában:Mi lenne ha az inventory méretét növelnék meg?
A korábbi Diablo játékokban is törekedtek arra, hogy megfelelő méretű legyen az invetory, most sem lesz másképp.

Bashiok bluepost…

Kitsunestrife (USWest)
: Please let us drop items in town without fear of them disappearing over time. I know there is a stash, but that’s like for items that you want to travel with you, whatever land you want to be in. But I’d like to have items stay where they are when I drop them in town. At least have this option open in single player mode. That’s one thing I loved about Diablo 1.

Bashiok: It could potentially and probably fairly easily drag down game performance, or worse yet potentially affect server performance in online games. We’re actually using 3D items that drop to the ground, but even Diablo II sprites cost something – performance wise. If items stay forever then it’s essentially an infinite amount of storage, and if not and they disappear when you save and exit, how is that communicated to the player so they don’t lose important items. In regards to it being possible in single player, again game performance comes into it. Allowing the player to substantially degrade game performance is never a good idea, they will do it, and in essence it’s the game’s fault for allowing them to. It’s also a better approach to not change up unspoken rules in different areas of the game whenever possible. Making items disappear in multiplayer but not single player would be potentially be a very devastating piece of information not to have.

Ayynoo (USEast)
: Could we have a larger stash in Diablo 3? the stash in Diablo 2 is painfully small, and it requires us to make like 10 mules to carry things we want but dont have space for. i think that is one major shortcoming in Diablo 2, i would really like it if the problem was solved in Diablo 3.  

Bashiok: I don’t think there could ever be enough space to keep some players from shuttling items to mules. It’s going to happen. But making it a comfortable amount of storage, as well as having ways to easily and safely get items to and from characters are definitely goals to have.

Mit mondjak jó kifogás sose rossz, bár azért emlékezzünk vissza néhány nagyobb hentelés után volt mit lootolni és kise láttunk a sok-sok lootból, főleg ha benyomva tartottuk az ALt-t. Ezt figyelembe véve korrekt megoldásnak tartom. Nektek mi a véleményetek erről?

Forrás: