Bashiok a set itemekről nyilatkozott röviden. Van egy olyan ötletük is amit jelenleg tesztelnek, hogy egyes setekben egy item slotból több tárgy is lehet (pl. pants, shoulder etc.), más-más szint követelménnyel a használathoz.Így a szintezés is kicsit könnyebbé válik, és a setbonust ugyanúgy megkapja az ember, ha lecseréli a kisebb szintűt a nagyobb szintű tárgyra. Továbbá a részleges set bonusok is megmaradnak. A setek már most is szerepelnek a játékban, a kinézetükön kell egy keveset csiszolni, amúgy end-game (játék végfázisa) tájékán nagyon jól megállják a helyüket.
It’s looking more and more likely that set items will simply be something you chase in the end-game. And realistically that’s really where they simply work the best.
We have a few ideas still that could allow them to be available while leveling, but each of them have sticking points that would require their own solutions. One is expanding sets out so that it isn’t just one item in each slot, but a group of items all separated by level requirement. So there could be, say, five pairs of pants that all work as part of the set and are each better than the last. While leveling you could be wearing the first pair of pants and then find a new and better pair that still work to benefit your set bonus. That isn’t without its problems though.
We of course like and intend to keep partial set bonuses, by the way.
Anyway, sets are actually in the game right now in very limited forms, there’s a bit of design left on them yet, but as I said they work very well at end-game and that’s where we’re leaning toward them appearing.
Forrás: