Bashiok egy rajongó kérdésére válaszolva egy számomra is fontos témában nyilatkozott, a Skillek találati esélyéről.A legtöbb képesség 5% miss eséllyel rendelkezik, tehát 95%-ban találja el az ellenfelet, kivétel a távolsági (ranged-1-2 kivétellel) és nagy területre ható skillek (AoE), valamint a nagy resource-t felhasználó skillek.Az AoE skillek értelmszerűen azért találnak el valamit, mert adott sugárban tartózkodik a monster. Általában véve, a kis resource felhasználást igénylő Skilleknek van 5 % miss esélye, minden más 100%, hogy eltalálja a célpontot. Ebből adódóan nem lesz semmi tulajdonságérték (stat), amivel ezen változtatni lehet, továbbá PvP-ben más játékosok ellen is ugyanúgy működik, mint szörnyek ellen PvM-ben.
Pretty much. Essentially all attacks have a flat 5% chance to miss, with the exception of most ranged spells, AOE, and abilities with larger resource investments. There’s no blanket rule that’s easy for me to lay down to show which can’t miss and which can, it’s sort of handled on a case by case basis. Most melee attacks have a 5% chance to miss, but then some melee attacks can’t miss because the resource cost is substantial. It’s sort of common sense in a way, that a range attack has to be aimed and connect with a moving target so a chance to miss in in the player’s skill, so no need to have it on the ability (some exceptions exist). AOE just doesn’t make good sense to miss because if the enemy is in the area of effect that’s their bad. Skills with big resource costs have that investment in them, so giving them a chance to miss feels lame. Skills that can miss are usually the low/no cost melee attacks, spammable attacks, etc. And no, there is no stat or way to augment/reduce chance to miss.
Q u o t e:
So would I be correct in assuming that it is the same for monster attacks versus a player?
Yes, you would.
Forrás: