A Blizzard fórumokon új aggodalom ütötte fel a fejét. Egyes rajongók azon gyűrik a zsepit remegő térddel és könnyes szemekkel, hogy vajon egy skillt se fogunk látni puritán valójában? Mivel minden skillbe érdemes rúnát rakni, javasoltak egy új fajtát a fejlesztőknek ami nem változtatna csak az alapsebzésen, minden más effektet úgy hagyna ahogy van. Bashiok felügyelő le is csapott a témára, íme a válasz:
Every skill has at least one rune that doesn’t change the core mechanic of the skill. Usually two. We definitely think the base skills are viable and will be used, but it’s going to be a base skill with a cost reduction rune or basic damage increase rune.
It’s tough to really argue some of the concerns being made because it comes down to balance and making sure that a skill isn’t worthless in its base form with a cost reduction rune, as compared to the same skill with a rune that changes the mechanic entirely. Ideally they’d be balanced in such a way that both could be options for different builds and play styles and one wouldn’t become the ‘only’ way to rune a skill.
Those are the sometimes eternally elusive goals of game balance. Assuming highest rank runes that’s ~550 skills, so I don’t think anyone is fooling themselves by thinking the game will ever truly hit a perfect balance in every situation (and in some cases it’s maybe better it doesn’t), but it’s something we’re going to strive for.
Mivel a téma elég érdekes és végre van egy kis szabad időm, örömmel fordítok:
Minden skillnél van legalább egy olyan rúna ami nem változtat a skill alap működésén. Általában kettő. Mi úgy gondoljuk, hogy az alap skillek elég életképesek és használni fogják őket, de ez egy alap skill lesz egy sebzést növelő vagy egy árat csökkentő rúnával.
Nehéz vitatkozni az aggodalmakkal mert mint minden, ez is a balanszról szól és arról, hogy az a bizonyos skill ne legyen használhatatlan egy ár csökkentő rúnával, ha szembe állítjuk ugyan ezzel a skillel amibe olyan rúnát tettünk, ami teljesen megváltoztatja a működését. Ideális esetben oly módon lennének balanszolva, hogy mindkét skill forma jó opció lenne más-más buildekben, játékstílusban és nem csak egy járható út lenne a rúnázást tekintve.
Ezek volnának játék balanszolás nagy céljai. Tételezzük fel, hogy csak a legerősebb rúnákat használjuk, ez úgy 550 skill. Szóval nem hiszem, hogy valaki azzal áltatja magát, hogy a játék valaha is tökéletesen lesz kiegyensúlyozva minden szituációban. (Egyes esetekben talán jobb is ha nem lesz tökéletes.) De azért erre törekszünk.
Ezt elolvasva azonnal jött a kérdés, hogy átlagosan 22 skill van karakterenként? (550 skill, 5 rúna, 5 kaszt) Nagyjából igaza is van a kérdezőnek, amit eddig láttunk az alapján: Barbár – 23, Démon Vadász – 10, Szerzetes – 20, Varázsló – 24, (itt javaslatokat várok magyar megfelelőre, Boszorkány Mester talán?, nem is tudom, szerintetek?) Witch Doctor – 23. Nagyjából 25+ skillre lehet számítani kasztonként. Jelezném, hogy ezek csak skillek, a passzívok más tészta, azoknak ott van a trait rendszer.
Forrás: