Most, hogy túl vagyunk mind augusztus elsején, mind harmadikán, mégse tudunk semmit a béta vagy release date-ről, kicsit elcsitult a Diablo 3 körüli hype. Jöttek azért kékek bőséggel az elmúlt hetekben, ezekből próbálok szemezgetni, de félek, hogy rengeteg újdonságot nem fogunk megtudni.
Először is, ha ilyen rövid a béta, miért kell egyáltálán tesztelni?
We’re testing client and server stability. We want to make sure the game is running, and running well, on a wide range of systems, and the server infrastructure that runs Diablo III is completely new, so we need testing on that front as well. Quite right, we’re not necessarily looking for gameplay related testing, although we do hope to see feedback on the various systems and see what people like/don’t like from the first few hours of play time.
Tehát a Blizzardot gyakorlatilag a szerverek és a kliens stabilitása érdekli, úgy gondolják balance kérdésben majd eljár a belső tesztelő csapatuk, hiszen szeretnék minimumon tartani a spoilereket.
Miért nem lehet majd Offline játszani a játékot?
Jay Wilson: It was a decision we crept into over the duration of the project. A big part of it is just to give the players the best possible experience. We felt like we’d reached a saturation point with online play and networking that prevented it from being a big concern. 99.9% of people out there have internet connections, even planes now have internet connections, so the old argument of ‘I want to be able to play on the plane’, well, the plane has internet now too.
We felt like there was enough pervasive online technology that the best possible experience we can give players was to offer them persistent characters that can play multiplayer at any time, that we can store forever, that don’t get deleted, which is something we had to do for the previous system because of storage concerns. And also just the enhanced security we can offer in a game that’s only online. A big problem with Diablo II was security, and security is a lot better when we don’t have to ship all the server infrastructure out with the game.
A cég úgy érzi, hogy az internethasználók száma elért egy olyan kritikus határt, amivel már bevállalhatják ezt a lépést. Segít mind a hackelők, kalózok kiszűrésében, mind a közös játékélmény előteremtésében. Jogos a következő kérdésetek: miért nem csinálták meg olyanra a single playert, mint az előző részben? (Tehát, hogy az egyjátékos módot kizárják az online featurekből)
Gameplanet: Did you toy with the idea of allowing offline play, but locking the player out and requiring them to start again for online play?
Wilson: That was the Diablo II way, and what drove us to this was how bad of an experience we thought that was. It was so common in Diablo II for people to start up a game, finish it, get to normal difficulty and want to play with their friends online, then realise that they can’t actually do that without starting over. We did have the offline Battle.Net experience, but if your friends are on Battle.Net, which is where most people were, you didn’t really get to actually play with them, so that was one of the things that drove us to that decision.
Jay erre azt válaszolja, hogy az a rendszer nagyon rossz volt, hiszen az ember, miután végigjátszott két actot, hirtelen rádöbbent, hogy kukázhatja a single player karakterét ha egy ismerőssel szeretne játszani.
Van még bőven a batyuban, délután illetve este jön a folytatás.
Forrás: