Volt ám szó a sajtótájékoztatón a rúnákról is, de azokat még nem implementálták, úgyhogy a beszélgetés maximálisan elméleti volt (ezért a fontosabb híreket írtuk meg először, így a végén el is feledkeztünk erről, sorry).
A régi rendszer tehát úgy nézett ki, hogy ha egy rúna fölé vittük a kurzort, az kiírta, hogy az a jelenleg aktív skilljeinkre milyen hatást fejtene ki. Ezzel annyi volt a probléma, hogy a játék néhány részénél nagyjából őskáoszt váltott ki: vegyük például Act 2-t, ahol elkezdenek potyogni a rúnák. Ekkor nagyjából 3-4 képesség slotunk lehet nyitva. Ha kiesik mind az öt rúna rövid időn belül, akkor a játék egyszer csak 20 különböző hatást próbál belénk erőltetni, ami gyakran zavaróan sok tud lenni. A Blizzard szereti ha a játék komplexitása szép folyamatosan nyílik meg előttünk, nem jó egyszerre túl sok lehetőséget erőltetni, mert ez zavarja a játékosokat a tanulásban.
Ez volt az első probléma. A második gond az volt, hogy úgy érezték nincs elég értéke a magas szintű rúnáknak. Tehát ha felvettünk egy rank7-es arany rúnát amire épp nem volt szükségünk, ment is rá rögtön a /salvage, ami nem valljuk be őszintén nem túl izgalmas játékmenet a maxos rúnáknál.
A problémákat tehát felvetettük. A megoldás még csak elméleti, nincs a játékban, nem kell tehát megijedni.
Az első problémára a tervezett megoldás az, hogy a rúnák “unattuned” (~hangolatlanul), üresen esnek. Ekkor semmi sem lesz rájuk írva, fogalmunk sem lesz, hogy mit csinálnak. Annyit fogunk látni, hogy mondjuk egy rank 1-es alabástrom rúna van a táskánkban. Ha utána egy skillhez csatoljuk azt, akkor hozzákötődik a képességhez és később már semmilyen más fajta skillel nem lehet párosítani. Ekkor már azt is kiírja mit csinál és így nem kell hat féle hatást felsorolni rajta.
A második változtatás az, hogy a rúnák mostantól sokkal inkább tárgyként fognak viselkedni: kerülhetnek rájuk speciális módosítók, +20 attack speed, ilyesmik. Ez azért nagyon érdekes, mert ezek után nem az lesz a helyzet, hogy ha megvan a maxos rúnánk le is tudtuk a kérdést, hanem örökké nézegetni fogjuk az erősebb és erősebb rúnákat, azokat amik a mi buildünkhöz a legjobban illenek.
Én személy szerint úgy gondolom, hogy az első változtatás nem szükségszerű (az unnatuned rúnák simán beleférnek, de az hogy nem látjuk mit csinálnak nem az igazi), a második viszont nagyon jó hatással lesz az engdame itemhuntra.
Ti hogy gondoljátok?
Végezetül, Jay is beszél pár szót a témáról: