A megjelenés óta, egyre gyakoribbá vált az a módszer, hogy az elit csoportok halála elötti pilanatban a játékos lecserélte a felszerelését a legtöbb Magic Findot adó tárgyakra, hogy így növelje a kieső loot mennyiségét. Azzal nincs probléma, hogy a játékosok MF-el rendelkező tárgyakat hordanak, amíg nem szakítja meg ez a játékot. Nagyon sok játékos nem élvezi, hogy ezt kell csinálnia, de az ezzel járó haszon nagyobb a kellemetlenséggel. A fejlesztők szeretnének erre egy megoldást találni, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon. Felvázoltak 5 lehetséges módszert ezek előnyeivel és hátrányaival.
1. lehetőség : Magic Find Cap beállítás
Valahol körülbelül 100% és 200% között lenne maximalizálva a Magic Find érték, a Nephalem Valort is beleértve. Így 5 stack nephalem valorral 75%-ot elérne a játékos és csak 25% és 125% közötti értéket kellene magára raknia a cap eléréséhez.
Előny:
Ezzel egy amolyan gear központúságot hoznának létre, amiben a cél megtalálni egy olyan összeállítást, ami tartalmazza az MF cap értéket és haladni is lehet vele, ezt egyes játékosok élveznék. Ez megoldás lehetne az mf gear váltására azoknak akik több mf értékkel rendelkeznek mint a maximális érték.
Hátrány:
Ez nem szüntetné meg a gear cserét és azok a játékosok akik még nem rendelkeznek a megfelelő gearrel, szükségesnek fogják érezni az eddig is használt gear cserélő módszer használatát.
2. Lehetőség: Lassú Magic Find beállás
Amikor Geart cserélsz és beraksz egy Magic Findot tartamazó tárgyat, nem kapod meg azonnal az értékét, hanem lassan fog beállni például másodpercenként 1%-al, a karakterlapon szépen látnád, hogy 8%…9%…10%… és így tovább az MF értéked növekedését amíg el nem éri a tárgyon található maximális értéket.
Előny:
Jól látható lenne a karakterlapon, továbbá lehetővé teszi, ha találsz egy jobb tágyat, hogy rossz érzés nélkül lecserélhesd.
Hátrány:
Hogy miért ne? Ez sem oldalán meg a problémát, ha egy játékos úgy érzi hogy neki szüksége van némi extra MF-re akkor most nem az utolsó 3 másodpercben cseréli le egy-egy tárgyát, hanem az utolsó 20 másodpercben.
3. Lehetőség: Használja az utolsó 5 percben az MF értéked átlagát számításkor.
Nagyon egyszerűen kiszámolható, ha a rendszer például minden fél percben megvizsgálja az éppen aktuális MF értékedet és létrehoz egy 5 perces mozgó skálát, ami az itt mért eredmények átlagából tevődik össze.
Előny:
Hasonló a második megoldáshoz, de nehezebb lenne a játékba ültetni, emellett ennél is büntetlenül lehetne cserélni a tárgyakat, ha jobbat találsz.
Hátrány:
Problémás lenne a kommunikációja és a kijelzése egy mozgó skálának. Emellet nagyon nehéz lenne pontosan megállapítani az aktuális MF értéket egy ilyen rejtett módosító használatával, ami megkeserítené a játékot.
4. Lehetőség: Az Mf értéked 0-ázása gear váltás után 3 percre.
Amikor tárgyat cserélsz az Mf értéked 3 percre 0 lenne.
Előny:
Abszolút megoldást jelentene az MF gear cserélő problémára, mindamellett ha találsz egy jobb felszerelést, ez a 3 perc elég rövid idő a büntetés elviselésére, majd miután letelt ismét teljes MF értékkel tudnál haladni.
Hátrány:
A játékosok akik nem ismerik a rendszert a karakterlapjukon 0 MF-et fognak látni és nem fogják érteni miért. Ez megoldható lenne, ha a MF érték szürke lenne és egy számláló jelezné az időtartalmat, mire ismét aktívvá válik.
5. Lehetőség: Gear váltás befolyásolja a Nephalem Valort
Ez is egy megoldás lehetne a problémára, hogy amikor geart váltasz akkor is leessen a Nephalem Valor értéked.
Előny:
Szintén megoldást jelentene a gear váltásra mint az előző megoldás, emellett a döntés még mindig megmaradna a játékosok kezében.
Hátrány:
Néhány játékos el fogja veszíteni az MF értékét véletlenül is. Ez megoldható lenne egy felugró ablakkal a gear cserélés elött, de ez megölné a játékmenetet. Ez szintén megtörné a Co-op játék szinkronizáltságát, ha egy játékos lecseréli egy tárgyát és elveszít 1-2 stacket a boss előtt kérni fogja, hogy még 1-2 elitet öljenek meg, amit más játékos lehet hogy nem fog akarni. Ez nem kívánt feszültséget generálhat a játékosok között. Végezetül ez a két rendszer szorosan összekapcsolódna és általában a szorosan összekapcsolt rendszerek nem működőképessek hosszútávon mint a laza rendszerek sem. Más szavbakkal a késöbbi Nephalem Valor és Magic Find változások az összekapcsoltság miatt sokkal nehezebben valósíthatóak meg, mivel mindkét rendszer változna.
Mindezek mellet a fejlesztők szeretnék, ha a blogbejegyzésben elmondanátok ti a véleményeteket, hogy szerintetek melyik rendszer miért lenne jó, és miért nem ezért létrehoztak egy külön ennek szentelt fórum részt a hivatalos oldalon, ahol szeretnék hallani a ti véleményeteket, és ötleteiteket ezzel kapcsolatban.
Ezen kívül mi is kíváncsiak vagyunk, hogy szerintetek az 5 lehetséges megoldásból melyik lenne a legjobb.
Sorry, there are no polls available at the moment.
Forrás: battle.net