A mai napon tartotta az Activision Blizzard a második negyed évi gazdasági beszámolóját. Mint ahogy az várható volt, a Diablo III eladásaival ez az eddigi legjobb negyedévük. Mike bízik benne, hogy a játék értékét és élettartamát növelné a PvP hozzáadása. Kicsit kettős ez a dolog, hiszen a játékosok nagy része hiába várja a PvP-t, miközben vannak hibák, amiket a megjelenés óta sem javítottak még annak ellenére, hogy a hivatalos fórumon állandó témát képeznek ezek a hibák. Mike megemlítette az end-game tartalom bővítését is.
Hozzászólásaitokat rendszeresen olvasom, ezért már most tudom, hogy nagy port fog kavarni Mike kijelentése, miszerint a Blizzard a Diablo 3 által játékosok tömegét szeretné magához vonzani, abban a reményben, hogy később más Blizzard játékokat is kipróbáljanak és megvegyenek. Ezek után következzenek a konferenciahívás főbb pontjai:
- A Blizzard nem unatkozott az előző konferenciahívás óta: ez volt a legsikeresebb negyedévük, a Diablo 3 megjelenése utáni eladási rekordnak köszönhetően.
- Az előző hónapban 16.9 millió játékos jelentkezett be a BattleNet fiókjába, hogy a játékaikkal játszhassanak, ebbe beletartozik a Diablo 3, WoW és Sc2 egyaránt.
- A Diablo 3 rekordot döntött a megjelenésével, de emellett az eddigi leggyorsabban fogyó PC játék lista első helyezettje lett. Ezidáig több, mint 10 millió példányt vásároltak meg, ebbe pedig beletartoznak a WoW annual pass 1.2 millió példánya is.
- A Diablo 3 nem csak hatalmas bevételt, hanem kihívást is jelentett a cégnek. A kezdetekben a hatalmas játékosszám problémákat vetett fel, de viszonylag gyorsan reagálva, a megjelenés utáni néhány hétben orvosolták a legkritikusabb gondokat.
- A Blizzard nem akar a Diablo 3 babérjain ülni. Azt szeretnék, hogy az emberek minél tovább játszanak a játékukkal és élvezzék is a játékot.
- Már számos javítás és bővítés érkezett a játékhoz, ideértve az aukciós házat.
- A Diablo csapata gőzerővel dolgozik az end-game tartalom fejlesztésén és a PvP-n, ami remélhetőleg emeli majd a játék értékét és élettartamát.
- WoW játékosok szüneteltetik kedvenc játékukat, helyette a Diablo-val játszanak.
- Mike azt állítja, hogy az RMAH használata megegyezik számításaikkal. A játékosok használják, ők pedig megfelelő támogatást nyújtanak hozzá és megtesznek minden tőlük telhetőt, hogy a játékosok igényeihez szabják.
- A Blizzard nem bocsátkozik jóslatokba az RMAH kapcsán.
- A Diablo játékosbázisa és a MoP megjelenése kapcsán Mike világosan megmondta, hogy azt szeretnék, ha a Diablo 3 új játékosai más Blizzard játékot is kipróbálnának.
- A WoW előfizetők száma a Q1-es jelentéshez viszonyítva 10.2 millióról 9.1 millióra csökkent. A hanyatlás nagy része a keleti piacon ment végbe.
- A Blizzard számított a csökkenésre, mivel egy újabb kiegészívő végéhez és a MoP megjelenéséhez közelednek.
- Nagyszerű, új játékok vannak kilátásban.
- A MoP okozta izgalom fokozódik a következő hetekben. Pozitív visszajelzések érkeztek a béta tesztekről.
- Hamarosan jön a Heart of the Swarm béta.
- A MoP-ot minél hamarabb szeretnék Kínában is megjelentetni, Feltehetően a Q3 után.