Jay Wilson, a Diablo 3 vezető dizájnere folyamatosan csepegteti nekünk az információkat, az első téma a nemek kiválasztása:
A korábbi Diablo játékokban megszokhattuk, hogy válaszott hősünknek milyen a neme pl. Amazon nő, Nekromanta férfi, és Barbár férfi stb. A nemek választhatóságának kérdése hosszú huza-vona után dőlt el. Ebből következik, hogy a grafikusoknak sokkal több munkájuk lett így, mivel jelenleg a kasztokon és a fegyvereken dolgoznak, s emellett a különböző nemeket is ki kell dolgozni. A WoW-al ellentétben, a Diablo 3-ban a rendelkzésre álló modellek kihasználása nem sikerült olyan tökéletesre.
Jay Wilson felvetette, hogy vajon a férfi és a női játékosok aránya mennyiben tükröződik válaszott hősük képében. Néhányan úgy gondolják, hogy a játékos sokkal inkább hajlamos a saját nemével megegyező hőst készíteni, míg mások szerint ennek az ellentéte igaz. Mindenki maga dönti el milyen karaktert választ, így mi megadjuk nekik a választás lehetőségét.
A “Lesznek-e különbségek a két nem tulajdonságai közt?” kérdésre válaszolva leszögezte, hogy nem lesznek ilyen jellegű különbségek, nehogy a játékosok azt higgyék, a készítők elfogultak valamelyik nemmel szemben. (Az Age of Conanben a női karakterek lényegesebben lassabban támadnak, ami így hosszú távú harc esetén, eléggé nagy hátránynak mutatkozik.) Továbbá -nevetve- hozzátette azt is, ha valamelyik nem felé elfogultabb lenne az ember, az valószínű a női nem lenne. Ez alapvetően esztétikai kérdés és annak is kell, hogy maradjon.
Forrás: MTV multiplayer