Egy lelkes fórumozó tette fel a kérdést a Battle.net-en, hogy hogyan fognak kapcsolódni a checkpointok karakterünk halálához, illetve miben lesz más az előző részektől a feléledés.
Bashiok bluepost…We had a checkpoint system in the BlizzCon demo we showed, where you would die and pop back up at the last chekpoint you came across. Some of that was for the convenience of the demo, but we do like the checkpoint system and intend to carry that forward in the same or similar form. We're not looking toward corpse retrieval currently.
Any death system we do have needs to allow players to get back into the action quickly, but not be so meaningless that you're just flinging your corpse against a wall of monsters over and over until you finally get through.
Tehát BlizzCon-on bemutatott demo-ban egy checkpoint-rendszert mutattak be, ahol ha meghalsz, akkor az előző érintett checkpointon éledsz újra, nincs semmiféle hulla felszedegetés és a velejáró szörnyhadseregek. A céluk az, hogy a játékos minél gyorsabban visszakerülhessen az akcióba, ne pedig a hullája felszedegetésével kelljen foglalkoznia.
Megválaszolt még egy apróbb kérdést is a checkpoint-ok egymástól való távolságával kapcsolatban:
[quote=Basiok]That all comes down to balancing, and probably the specific Act/dungeon itself. No way to know right now.
Még dolgoznak rajta, minden a balanszon múlik, egyelőre viszont nem lehet tudni.
Forrás: Diablofans.com