Kezdőlap Egyéb Mire jók a “használhatatlan” item elő-és utótagok

Mire jók a “használhatatlan” item elő-és utótagok

18
0
MEGOSZTÁS

Ugye emlékeztek még azokra az itemekre, amiknek semmi értelmét nem láttuk? Pl. staff melee dmg bonussal, vagy wand esetleg egyéb classspecifikus itemek, melyek más classnak adtak bonus skilleket, stb. Nemrégiben egy Ezk nevű rajongó tette fel a címben található kérdést Bashioknak, aki nem volt rest válaszolni. Egyrészt a fejlesztőcsapat azt szeretné, minél többféle itemet találjon a játékos, ne csak mindig ugyanazok a “jó” itemek essenek, ezáltal is növelve a random-effektust. Másrészt pedig ezzel is szeretnék elősegíteni a minél többféle stílusú karakter ( pl battle mage és társai) megalkotását.

Bashiok bluepost…
You raise a valid point but I’ll propose some of my own thoughts on why I think limiting random attributes can be a bad idea. First of all you’d probably end up limiting the item pool by ensuring that only optimal items are dropped. It may not sound amazingly cool but we do want some amount of non-optimal items dropping and circulating. This helps build out a drop-pool so that you can drop a lot of items. Which is one of the things that makes Diablo awesome, seeing items thrown out all over the place. Sure you might pass over some of them, but there’s that “oooh! aaah!” feeling when you see a ton of loot flung out of a monster or chest. It wouldn’t be the same game without it. In addition, even when the game launches we’re probably not going to have an idea of everything that can be accomplished with what we’re providing. We want a lot of variety in how characters can be built, and in that variety there’s going to be a lot of unknowns. I doubt that until it’s actually on the shelves and in everyone’s hands for a while we won’t know all of what can be done. It’s a scary thought for us, but also really exciting, and by building items completely how we “think” they should be, we’d be removing a lot of that ability for you to try out crazy things and maybe find the new hotness build for a class. All that said I don’t think it’s out of the question, I think you could intelligently limit some factors but for the reasons I gave (and probably some I haven’ t thought of) I don’t think it’s something we’re inclined to explore at this point.—source


Szerintem legyen minél színesebb a játék, jó ötletnek tartom ismét ezeket a “mehet a boltosnak” itemeket, mert ahogy korábban mondták a goldnak a Diablo 3-ban sokkal nagyobb szerepet szánnak. Vélemények?

Forrás: