Azoknak, akik nem tudják napi szinten nyomon követni a Diablo 3-mal kapcsolatos híreket, indítunk egy új sorozatot, mely minden hónap végén összefoglalja az eseményeket. Mivel ma merült fel az ötlet először, a májusi híreket egy kicsit késve láthatjátok pontokba szedve. Hogy tudjátok is miről beszélek, íme a múlt havi adag:
- Bashiok elvetette az ötletet, miszerint a skill rendszert az Ultima Online című játékhoz hasonlóvá kellene tenni, azaz, hogy annál erősebb egy képesség minél többet használod.
- Már a D3 Act I és Act II-ben több féle szörny van mint a D2ben összesen.
- Rendkívül változatosra sikerültek a szörnyek színei, s ez nem csak a látvány miatt jó, hanem a különböző színű szörnyek, mind más képességekkel rendelkeznek.
- Egy szavazáson, melyen 4000 ember vett részt, a D3 került a legjobban várt PC-s játékok legfelső dobogójára.
- A játék megjelenéséig, a PvP rész balancolva lesz.
- A Battle.net 2.0 szolgáltatásainak egyes elemeit integrálja a világszerte ismert Facebook közösségi oldalba. Ez először az SC2re fog hatni, de valószínű, hogy később a D3ra is.
- Mint már a D2ben megszokhattuk, a zárt ajtók mögötti szörnyeket nem láthatjuk majd a játék harmadik részében se. A nem látható területek automatikusan elsötétülnek.
- Igen csak változatosan oszlott meg a szavazók aránya a PvP kérdést illetően; 27%-kal nyert a “Talán. Először látnom kell, hogyan valósítják meg.”, de 27% úgy gondolja, hogy nem fog illetve hidegen hagyja a dolog. A szavazók maradéka örömmel fogadja majd a játék e fajta kihívását is.
- A D3 támogatni fogja, mind a normál, mind a szélesvásznú felbontási típusok széles skáláját.
- Májusban volt egy nagyobb játékteszt, mely Bashiok szerint nagyon jól ment.
- Eladásra kerültek az első Blizzcon 2010 jegyek. Mindössze 23 perc kellett, hogy mindet megvegyék. Akadtak olyanok, akik az Ebayen a jegyet, az eredeti ár sokszorosáért szeretnék eladni.
- Olvashattátok Bill Roper és Jeff Strain interjúját a PCGames.de-től, melyben kiderült, hogy a D3 hasonlít elődjeihez, s ez a fanoknak örömhír. Bővebben erre.
- A rúnák módosítják az egyes képességek (skillek) valamely tulajdonságát, sebzését, cooldownját (milyen gyakran lehet használni), távolságát, vagy valamilyen speciális effektel látja el azt, pl. AoE sebzés.
- A jelenleg ismert rúnatípusok: Crimson, Indigo, Obsidian, Golden, Alabaster.
- Csak az aktív skillekben lehet rúna, max. 1 darab.
- Többféle Rúna is lesz ugyanabból a típusból, hasonlóan, mint a gemek esetében a Diablo 2-ben, pl. minor…stb.
- Nem lesz LAN!
- Lesznek chat szobák a klánoknak és csapatoknak.
- Egyelőre nem valószínű, hogy lesznek közös USA-EU serverek, nem ez az elsődleges szempont.
- Balance kérdésben a fejlesztők támaszkodnak a játékosok véleményére is.
- A kiegészítők általában olcsóbbak valamennyivel, mint az alapjáték, nem kell félni, hogy túl dárga lesz.
- A cég általában mellőzi az innovációt a játékai során, náluk a játékélmény az első, általában maradnak a jól bevált dolgoknál, de azért néhány újdonság belefér.
- A voice chatet ki lehet, kapcsolni, ahogy a Starcraft 2 esetében.
- Végül, de nem utolsó sorban lássuk újra a fan artokat: 1, 2, 3, 4, és a különkiadás erre.