A napokban Force (övé a www.ForceStrategyGaming.com ami Diablo 3-mal és Starcraft 2-vel foglalkozik) elkészítette és feltette első Diablo 3-mas podcast-jét. A tervek szerint ez hetente fog megjelenni és mindent kiveséznek szóban amit a héten hallani lehetett a játékról. Az egyik téma az a PvP és PvE egyensúly volt amire Bashiok tett egy kis megjegyzést a hivatalos fórumon:
On the note of balancing PvE and PvP separately you guys talked about a little bit, it’s something we want to largely avoid. I’m actually sort of confused where that info came from (I know you guys didn’t just make it up I’ve seen it elsewhere). Somehow I feel like it’s my fault, but maybe it was talked about at BlizzCon. We do have the ability to keep separate functionality, but we want to try to avoid big differences that make it feel like two different games when you play PvE and PvP. One area where things work differently, and we think it’s ok, is in the case of CC, like stuns, snares, slows, etc. The duration of these skills is fairly significantly reduced when used against players, however, that same reduction in effectiveness is also see in the PvE game when it comes to unique/champion/boss monsters. So, it’s not only a jarring difference, it’s also actually experienced in PvE.
Bottom line is we’ll have to wait and see but, as I said, it’s something we have the ability to do if needed but would prefer to largely avoid. I just didn’t want anyone to think that we’re actively balancing them completely independently as that’s not accurate.
Lefordítva:
“Említettétek a PvP és PvE külön-külön balanszolását, na ez az amit mi teljesen el akarunk kerülni. Egy kicsit össze vagyok zavarodva honnan is kaphattátok ezt az infot (tudom, hogy nem ti találtátok ki, már máshol is láttam). Egy kicsit úgy érzem ez az én hibám, de lehet BlizzCon-on volt róla szó. Megvan rá a képességünk, hogy külön funkciókat gyártsunk, de el akarjuk kerülni a nagy különbségeket amik olyan érzést keltenének mintha a PvP és PvE két teljesen különböző játék lenne. Egy terület van ahol a dolgok máshogy működnek és az a CC(crowd control azaz a bénítás, altatás, lassítás és hasonló effektek). Az időtartama ezeknek a képességeknek csökken, ha játékos ellen használjuk. Habár ugyan az a helyzet ha ezeket PvE-ben unique/champion/boss szörnyeken alkalmazzuk. Tehát nem kell szívni a fogunk, mindkét játékmódban hasonló képp tudjuk használni őket, tehát nincs akkora differencia.
Összefoglalva, ezt még tesztelni kell, de amint említettem tudnánk külön kezelni a kettőt, csak ezt nagyon nem szeretnénk. Nem akartam, hogy azt gondolja mindenki, hogy a két játékmódot külön-külön fejlesztjük, mert ez így nem pontos.”
Végezetül pedig íme a podcast, angol tudás sajnos szükséges, de ha ez megvan mindenképp érdemes meghallgatni valami melléktevékenység mellett. Közel 27 perc.
Forrás: