Most direkt nem fogom erőltetni egy ideig az Aukciós ház témát, had hűljenek kicsit a kedélyek. Beszéljünk részletesebben a Skill & Trait rendszert ért változásokról, mert úgy látom, sok hozzászóló egyáltálán nem érti a lényegüket.
Az előző verzió úgy nézett ki, hogy szintenként-két szintenként kaptunk egy pontot, ami a különböző talent-fán található képességeinkre eloszthattunk. Ezzel a modellel az a probléma, hogy számokra alapul. Tegyük fel, a szintezés végén lett 20-25 pontunk, amit eldönthetünk, hogy osztunk el.
De mivel minden képességre sok pontot lehet pakolni, ezért a rendszer legoptimálisabb elosztása matematikailag meghatározható. Nem csak ez a probléma, hanem az is, hogy így a játékosokat arra sarkaljuk, hogy ha erősek szeretnének lenni, inkább kevesebb skillre rakjanak több pontot. Ezzel gyakorlatilag elvessszük a sok skill használatából adódó taktikai játékmenetet és sokszínűséget.
Másik probléma ami a rendszer miatt felmerült, hogy az alfa teszterek először kirakták a Tier 1-es képességet, majd amikor már hozzáférésük volt a nagyobb szintű skillekhez, retalenteltek, és mindet a következő szintre költötték. Ez nagyon rossz játékmenet volt, a fejlesztők nem szerették volna ebbe az irányba elvinni a Diablo 3-at.
Tehát úgy döntöttek, hogy eltávolítják a pontokat a képességekről és skill slotokat vezetnek be. Első szinten 2 aktív skill lehetőséggel kezdünk. Ezeknek száma növekedik, ahogy haladunk előre a játékban ( 3, 6, 12, 18, és 24. szinten kapunk új képesség slotot). Ez azt jelenti, hogy huszonnégyes szinten érjük el a talent buildünk maximumát: azaz 6 egyszerre használható képességet. A képességek szint korlátjáról az új felállásban sokat nem tudunk, de a jelek arra mutatnak, hogy megmaradtak. Nem fogunk tudni első szinten végig whirlwindezni a szörnyeken.
Tehát hat skill helyreválogathatunk összesen 22-23 képességet. Ezeket mind ötféle rúnával vagy akár anélkül is használhatjuk. Bárki bármennyire is szkeptikus a rendszerrel kapcsolatban, ez nagyon sok lehetőség. Hozzátenném, hogy mennyivel markánsabb, érdekesebb buildeket tudunk így építeni, mintha órákat azon ügyeskednénk, hogy tizenkettő, vagy tizenhárom pontot érdemes-e egy képességre rakni.
Nem beszéltünk még a passzív skillekről. Ezek a régi traitek utódai. A kezdő karakter egyáltálán nem kap passzív skillt, a hozzájuk tartozó slotokat 10, 20 és 30-as szinteken szerezzük meg. Hogy pontosan mekkora trait pool lesz, amiből válogathatunk azt még nem tudjuk.
A kép tehát lassan összeáll. Azért nincs szükség respecre, azaz a pontok újraosztására, mivel nem lesznek többé pontok a játékban. Ha csatán kívül vagyunk és nincsenek szörnyek a közelben, bármikor megváltoztathatjuk az éppen aktív skilljeinket. Az eredmény egy nagyon rugalmas, nagyon kényelmes skillrendszer, ami ugyan személyre szabható, mégsem lesz benne annyi matek és internet böngészés mint az eddigi Blizzard játékokban.
Hirtelen ennyi, lehet hogy még bővülni fog a cikk, ha eszünkbejut valami, amit hozzá szeretnénk adni.
Magyarázat Jay Wilsontól: