a Diablo3 Markets oldalon megjelent egy cikk, amely azt bogozgatja, vajon mennyire erősek a Legendary itemek. A téma igen fontos, hisz ahogy meglépjük a 60-as szintet, adott karakterünk fejlesztésére már csak a tárgyaink cseréjével van lehetőség. Akik már találtak Legendary itemet vagy esetleg aukciós házban már találkoztak vele, bizony észrevehették, hogy vannak bizonyos tárgyak, melyektől még egy átlagos “kék” (magic) item is jobb lehet.
Ahogy a képen is láthatjátok, DPS-ben bizony jobb lehet a mágikus kard, mint a legendary. A téma persze a hivatalos fórumokon is felütötte fejét, amire Bashiok reagált is:
Intended design is for an end-game characters to have a mixture of set/legendary, rare, and crafted items.
Legendary items are commonly not going to be the best items. It’s a title that denotes a named item, with set stats, and a unique model. It does not mean they’re the best items.
Completely random rares will be the best items in the game if they roll up the right stats.
….
The problem is legendary items are complete garbage currently. It was fun to find a great legendary in D2. It is no fun to find rares. It isn’t hard to understand, legendaries should be much, much better then they are, and there should be more of them.
Common, Blue weapons having double the damage on them then the “best” legendary weapons is a broken design, if your goal is to make a fun game.
I will take that feedback. Thank you.
As to the “more of them”, Diablo III at launch has more Legendaries than Diablo II had at launch. I’m sure we’ll add more as time goes on, but I do not agree that we don’t already have a lot.
….
Loot is messed up, period. This is carrot on a stick gameplay. It’s a simple idea. If most of the time you finally catch a carrot and it’s rotten, eventually you just stop giving chase.If you’d like to give any specifics I’d be happy to write them down.
Azóta kaptunk képet egy másik, még erősebb magic kardról, akik eddig kételkedtek, azokat talán ez a kép meggyőzi:
forrás: incgamers, Diablo3 markets