A randomizált(véletlenszerűen generált) dungeon-ök szerves részét képezték annak idején a Diablo és a Diablo II játékmenetének. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy a program, a különféle szörnyeket, tárgyakat, bejáratot és kijáratot, a falakat és minden egyéb objektumot véletlenszerűen helyezett el, így minden alakalommal egy teljesen új terület várt felfedezésre.
A Reaper of Souls-ban is felfedezhetünk majd randomizált területeket és az egyik ilyen új feature a Cellars fantázia nevet kapta. A cellars alapötletét a Diablo 3 Act 1-ben található “one room event”-ek adták. A Fields of Misery-ben találhatunk kis házakat, amikbe belépve egy árussal találkozhatunk vagy egy másik helyen például egy ládát és pár lemészárolt embert találhatunk, vagy akár megemlíthetjük azt is, hogy a városban Deckard Cain házában is szétnézhetünk. Ezt az ötletet gondolta tovább a Blizzard egyik művésze Johannes Thé , aki kitalált egy módszert, amivel a különféle szobákat össze lehet kapcsolni, ezzel megkönnyítve a fejlesztők munkáját és új bámulatos lehetőségek megvalósítását tette ezzel lehetővé.
Képzeljük el, hogy egy udvarra nyíló kis szobában kezdünk, ahol az út egy kis átjárón keresztül egy másik házba vezet. Ez nem csak arra jó, hogy bemutassunk a történettel kapcsolatos újabb dolgokat, hanem egy olyan lehetőség is egyben Westmarch megismeréséhez, mintha mi magunk utaznánk keresztül a városon. Jelenleg kb 30 ilyen Cellar van szétszórva Westmarch-ban és mindegyik érdekes dolgokat rejt amik a történethez és személyekhez kapcsolódnak, valamint értékes loot is van elrejtve az ódon falak között!
forrás: eu.battle.net/d3/en/blog/