Rossz hír: Bár a korábbi hotfixlista tartalmazta a Cesspool megjelenésének javítását a Greater Riftekben, egy játékos rámutatott arra a tényre, hogy még mindig találkozhatunk ezzel a hihetetlenül rosszul optimalizált mappal Greater Riftekben. Nevalistis megköszönte a fórumozó visszajelzését és le is vette az élő hotfixek listájáról ezt a láthatóan rosszul működő javítást.
The Cesspools will no longer spawn in Greater Rifts (9/3)
Nope.
http://i.imgur.com/SIX2Rn2.jpg
Still spawning. And still spawning without a checkpoint. And still spawning with enemies at the entrance.
I’ve removed this hotfix from our hotfix list since, well, it appears to not have resolved the issue.While I don’t have additional information on this issue at this time, I do want to thank you for bringing it to our attention! We appreciate the report, and our team is investigating. (forrás)
——————–
The following hotfix has been removed from the list.[LIVE HOTFIXES]
- The Cesspools will no longer spawn in Greater Rifts (9/3)
- Note that they still have a chance to spawn in regular Nephalem Rifts
The Cesspools still have a chance to spawn in Greater Rifts at this time. (forrás)
[divider]
A Lord of Bells achievement a Greater Rift Guardian achievementek közül törlésre fog kerülni a közeljövőben a randomitás miatt.
I think the Lord of Bells should be moved to a feat of strength achievement similarly to the Developers Hell (Smash! Jay Smash!)
It’s not like you can actually control the RNG of these rifts. Been doing 2100+ rifts and yet to find the Cow Rift.
Just to let you all know, we will be removing the Lord of Bells from the Greater Rift Guardian achievement “You’re Not The Boss of Me” in a future client-side patch (as this is not an issue that can be hotfixed). MooOOOooo! (forrás)
[divider]
A hivatalos fórumon Tyvalir jelezte, hogy a jövőben szándékukban áll újabb Legendary Gemek hozzáadása és valószínűleg nagyobb szerepet kapnak majd a túlélést segítő gemek. Időpont szokás szerint nincs, de a melee kasztok valószínűleg örülni fognak majd ezeknek.
Great discussion going on here, guys.
Regarding Chrono’s second point, we do have plans to add more Legendary Gems to the game in the future, including those that are more defense-oriented. We don’t have a time frame to share for when the next batch of Legendary Gems will be added just yet, though.
In the meantime, we’ve been keeping a close eye on your gem suggestions, so if you’ve got an idea…let us know! (forrás)
[divider]
A hivatalos fórumot Greater Rift monster-sűrűség visszajelzésekért továbbra is kutatja a Blizzard. Bár még mindig nincs infó arról, hogy mikor fognak változtatni a zavaróan változó mob-sűrűségről, Tyvalir megköszönte a játékosok visszajelzéseit. A forrás linkre kattintva ti is írhattok véleményt a greater riftekben található randomitásokról.
Hey guys, thanks for your ongoing feedback on density in Greater Rifts.
While this is not something we’re likely to perfect in one fell swoop, we will indeed be making adjustments to Greater Rift monster density in future patches.
I realize it may frustrating not to have an exact deadline for when monster density will be “just right,” but we’ll continue to iterate on it with help from your feedback. (forrás)
[divider]
Egy játékos felvetette, hogy a Tasker and Theo kesztyűt talán érdemesebb lenne Torment alatti fokozatokon farmolni, mivel a TnT nem Torment specifikus és ha Torment fokozaton próbáljuk megszerezni akkor bizony droppkor sok-sok Torment specifikus tárgy is benne van a droptáblában. Grimiku érdekes felvetésnek találta de felhívta az ötletgazda figyelmét arra is, hogy Torment fokozatnál kisebb nehézségen a legendary droprate is kisebb.
Since TnT is not a Torment only item, farming in non-torment difficulty should remove a fairly good part of the shared pool and “increase” the chances to get them?
It’s true that Tasker and Theo gloves can drop in any difficulty, and there are some items that only drop in Torment and above. Obviously, looking for these gloves in Torment difficulty will increase the number of competing items per drop, but higher difficulties also increase the drop frequency.
Diablowiki and Diablohub put together a list of Torment only items if you’d like to see exactly what those additional items those gloves would be competing against. (forrás)
[divider]
A hivatalos fórumon a játékosok érdeklődtek afelől, hogy a Boon of the Hoarder legendary gem szintjének növelésével vajon a földre hulló gold mennyisége is nő-e. Grimiku tisztázta a kérdést: az arany földre hullásának gyakorisága nő, de az aranymennyiség nem.
Does the amount of gold dropped scale with the % chance to cause the explosion?
Leveling up the Boon of the Hoarder will cause more frequent explosions of gold, but does not influence the actual amount of gold per explosion. Having a higher gold find percentage will yield more gold per proc, though. (forrás)
[divider]
Egy játékos felvetette, hogy milyen lenne ha a season tárgyakat, karaktereket a játékosoknak lehetőségük lenne manuálisan transzferelniük a nem-season oldalra. Tyvalir elfogadta az érveket, de elmagyarázta, hogy a seasonnek csak úgy van értelme, hogy ha egy különleges, egybefüggő tartalomként tekintenek rá a játékosok ez pedig kizárja a javasolt opciót.
Think about it a slow steady stream of items going over instead of everyones going over in 1 go at the end of the season….? This way stuff you do not need in the season can be used today in non season if you are playing both….this also doesn’t hurt the season ladder since you can’t send stuff the opposite way.
You make some good points here.
One of the main reasons we have your Seasonal inventory roll over at the conclusion of the Season, rather than at-will, is that we’d like players to experience a given Season as a cohesive package, from Season start to Season finish. We also want to avoid situations where players are just farming Seasons for the new Legendary items since they’re part of the reward scheme.
Players who venture into Seasonal play are intended to get a shot at these items early, so allowing players to bring them over at-will to their non-Seasonal profile before they’re added to the normal item pool would undermine that reward and break the intended immersion that an active Season provides. (forrás)