Bashiok jó pár sorban fejti ki az alant található kékben, hogy mennyire de tényleg nagyon random és variálható lesz a mechanika: a rengeteg rúna és egyéb randomizáció mennyire fergeteges lesz.
That’s a lot of assumptions, and as you said I’m not going to be able to convince you otherwise, so I’m not going to spend precious finger-fuel and try.
But I do think there’s something to be said for over-designing games and systems, and that to no small degree what can make a game fun is how loose the mechanics are. I believe we’re completely guilty of trying to make systems too tight sometimes, but I just personally do not get that feeling when playing Diablo III.For one, the amount of randomization we’re not only allowing but actively inserting into pretty much all of our systems is pretty insane, and randomization just purely does not allow for tight mechanic control by its nature. And then there’s the runestone system, which no sane designer would ever attempt if they had notions of tight balance on their list of goals. Diablo III is well designed in many ways, but it is set on a very solid foundation of randomization and uncertainty. I think that’s what will make discovering everything the game has to offer extremely compelling, and very likely for years to come.
Nos én azért fenntartással kezelném még ezt, mert a rengeteg variáció természetesen jó dolog, de azért az a fránya játékos olyan természettel bír, hogy szereti megkeresni a legerősebb kombinációt és hanyagolni a többit. Félek, hogy a rengeteg kombináció és variáció vége az lesz, hogy lesz egy tökéletes és a többi feledésbe fog merülni, esetleg addig lesz létjogosultsága, amíg meg nem szerzi az illető azt az egyet. A balanszolás az elemek számának a növelésével egyre nehezebbé fog válni ráadásul.
Szerintetek? Jöjjön csak a végtelen variációk sora, vagy legyen egy kicsit szűkebb de kontrolláltabb?
Forrás:
diablo.incgamers.com