MF,GF,XP változások

Hamu . Béta, Hírek 582

Jött a hír a hivatalos lengyel site-ról Wuluxar által, hogy az MF (Magic Find), GF (Gold Find), és XP, bónuszok jellegüket tekintve megváltoztak. Mostantól egységesen oszlanak a parti minden tagjára, ezen bónuszok.
Egy példa a tisztánlátásért, egy 4 tagú parti egyik tagja teljesen beöltözik  ilyen dolgokba, de csak ő. Elér 50%-os MF-et, 20%-os GF-et, és 40%-os XP bónuszt. Ekkor a csapat tagjai, a beöltözött embert is beleértve a következő bónuszokat fogják kapni. MF 12,5%, Gf 5%, Xp 10% bónusz.

[Quote]Our developers have decided that bonuses + Magic Find, Gold Find + and + XP but will work differently for groups of players. These bonuses will be equal for each character in the group and depending on the sum of bonuses for all players.

The group consists of four players. In total, their stats are 50% MF, +20% GF and 10% XP, each of these players will have a 12.5% MF, 5% and 2.5% GF XP being in such a group.

Playing with a companion, available for rent, as at present receive 20% bonus to the statistics of type ‘adventure’ with a bonus companion visible on the panel.[/Quote]

Szerk:
Menet közben kaptam egy másik írást is Rygarius-tól  ami pontosította a Followeres bizonytalanságomat.

[Quote]The amount displayed is your share of the bonus. You get 20% of your follower’s Magic Find, Gold Find, and + to XP.[/Quote]

Magyarán, amikor egyedül játszol a Followereddel, a rajta található MF, GF és Xp bónuszt adó tárgyak értékének csupán 20%-át kapod meg.

 Forrás: eu.battle.net, incgamers, us.battle.net

Comments (37)

  • avatar

    fidel

    |

    Szerintem semmit se kell feláldozni, eleve ha van 4 karakter akkor gyorsabban haladnak. Minden classnak van CCje, lassítás, stun, fear, confuse, stb.
    Elég ha játékosonként van 1-2 ilyen és marad támadó skillekre is bőven hely.
    Szerintem ez játékos és csapat függő, mert ha jól összedolgoznak akkor akár mindenki lehet max MF/GF-be.
    Viszont ha nem dolgoznak össze a classok a CC-ikkel, akkor lehet 0 MF/GF-vel is esnek kellnek.
    Ha jól egymásra építve használják a CCiket akkor szerintem senkinek se kell feláldozni semmit se, csak össze kell játszani. Jelenleg a minibossokat is ugyan úgy lehet CCzni, például SK-t végig stunba tartani.(van fent videó erről)

    Reply

  • avatar

    Requiem

    |

    Ezt a role felosztást elfelejthetnénk már h igy healer/support, tank stb, ez nem wow. Attol h tud segiteni egyik parti member a másiknak nem jelenti azt h a monk hátul áll és hilel, v wd szotyizik mert ledob 1 support spellt. Heal azért is felejtös mert healthglobe-ok jelennek meg a darálásk szinhelyén amik nem 5% hp-t hilelnek.
    Másrészt sztem saját magának rontja el a játékát aki beáldozza magát h 3 speltt használ 20 secenként mint “support”., amiko effektivebb lenne 1 support spellel meg többi “rendes” spellel apritani a többiekkel együtt, és nyilván sokkal nagyobb játékélmény is.
    A fentiek miatt sztem ha vkik csak paritba tolják érdemesebb megbeszélni h mindenki tur vmennyi mf geart magának, minthogy hátul áll vki és szotyizik, neki is szar, a partinak is sztem.

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    [reply]@Zoro (#33):[/reply]Azért az barokkos túlzás, hogy hasznos lenne.Attól hogy a sebzés fegyver alapú,sok+ sebzés és egyéb dolgok vannak a többi páncélon,ami ezzel együtt csökkenti a sebzés( és vélhetőleg ) a “heal” értékét is. Tegyük hozzá hogy itt alapvetően nincs healer,szóval remélem szép kis CD-ket pakolnak az efféle “heal” skillekre.Ami tovább csökkenti a hatékonyságát a pusztán support kariknak.Az egy dolog hogy ott van és eltol egy-két skillt,de attól még fontos sebzések esnek ki, ami lehet infernon már nem is elég a 3 sebző+ 1 néhanéha 1-1 skillt elputtyogató csapatfelépítés formájában.(legalábbis remélem).Ésszerűbb tényleg ha mindenki felhalmoz egy kis mf-et.

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    Ahogy én látom a dolgot, ezzel a megoldással azt a hibás mechanikát szeretnék eltávolítani miszerint valaki egyáltalán fontolóvá teszi egy kifejezetten MF karakter létrehozását. A jelenlegi rendszer kínál két kézenfekvő megoldást.

    Az egyik szerint a csapat egy tagja stackeli az mf et mindenki más helyett így a csapat többi tagja a darálásra specializálódik még az mf es tag csak amolyan látens támogatást ad a háttérből leginkább az “mf aurájával”.

    A másik megoldás szerint a csapat összes tagja gyűjt valamennyi mf et így biztosítva saját részét a csapat egészének magic find-jából.

    Mind a két rendszer működhet de biztos vagyok benne hogy a második hatékonyabb (vagy legalábbis annak kéne lennie). Először is az első rendszer jelentős hátránya hogy a tagok egymástól függetlenül nem életképesek, szóval egy ilyen csapat tagjai egymáshoz lennének kötve. Az mf es képtelen lenne lenyomni a mobokat (legalábbis elfogadható tempoban) még a verőlegények bár jól haladnának de nem találnának semmit. Nem is beszélve arról hogy mivel az mf is egy csökkenő függvény (legalábbis a 2 ben így volt) minél többet aggatnak egy karakterre annál kevesebb valós további % os esélyt jelent valami értékes megtalálására. Ami azt jelenti hogy még ha 800 mf el is,(egyjátékos módban csiga tempoban) haladó mf karakter valószínűleg csak alig találna valamivel több holmit mint a 400 mf es másik, nem is beszélve arról az mennyivel gyorsabban haladna tekintve, hogy kevesebb pusztító erőt kéne feláldoznia az mf oltárán.
    És van itt még egy probléma, az mf cuccok összeállítása és egy karakterre való felpakolása eleve afféle egzotikus buildet jelentene amit feltehetőleg nehezebb összehozni mint egy kis DMG MF mixet.
    Szóval akárhonnan nézzük a jelenlegi rendszerben mindkét verzió lehetséges de erősen a második támogatott, ha valaki az elsőt akarja kivitelezni feltehetőleg sokkal több nehézségbe ütközik majd.

    A rendszer árnyoldala, hogy a karakterek mf nélkül afféle potyautasnak fognak számítani, hiszen leosztják a többiek esélyeit miközben nem tesznek semmit a közösbe. Többek között emiatt is életképtelenek lennének az 1. verzió “verőlegényei” önmagukban.

    A blizzard célja a változtatással szerintem az hogy mindeki pakoljon fel egy optimális mennyiségű mf et de ne vigye túlzásba, és ne engedhesse meg magának, hogy egyáltalán nem tart. Ez szintén elvesz egyébként a karakter customizálhatóságból, és idővel kétségkívül beállít egy standard cookie cutter mf szintet amit majd probál mindenki elérni és tartani. Ez teljsen logikus lépés a blizz részéről, egyfelől fenntartja a customizálhatóság illúzióját, megenged néhány extrém esetet (továbbra is mehetsz maxolt mf el ha van 3 haverod aki ver neked) ugyanakkor könnyebbé teszi a statisztikák és adatok kezelését ezzel az mf uniformalizálással. Végül is az RMAH businissben egyszerűbb lesz egy átlagos mf számmal számolni aminek igen kicsi a szórása mint ugyanezt nagy szórással megpróbálni. Ez pedig több controllt jelent a felett hogy az emberek milyen ütemben találnak értékeket azok milyen ütemben inflálódnak és hogyan alakul idővel a piac.

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    [reply]@chasy (#32):[/reply]Egy support karit simán fel lehet tömni MFfel anélkül, hogy haszontalan lenne.
    Példának okáért egy healer monk nem is lenne rossz MFre gyúrva. Úgyis nagyrészt a mantrák, bubi, varázslat visszaverő bubi és a Heal miatt vinnék. Sebzése meg fegyver függő nagyrészt. A fegyó lehet nem MF.

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    Érdekes megoldás, bár ennél jobbat nem igen lehetne találni.Még így is megcsinálható az,hogy egy csapapttag full mf (ergo sebzést tekintve haszontalan) a többi őt védi. Majd meglátjuk mennyire lesz jövedelmező gyakorlatilag 4 játékos helyett 3-mal ütni a mobokat,mert hiába nagy az mf,ha a csapat lassan halad.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@ (#29):[/reply]Aha, most már mindent értek köszi a választ :)
    Ez így teljesen rendben van, mondjuk szerintem a játékosok nagy része úgy is a barátaival játszik. Gyorsan felszerelték volna egymást, utána pedig mehetne a piacra :)

    De így viszont érhető, hogy miért örülnek ennek sokan. Public esetében ez tényleg rossz lett volna, és ott is sokan fognak játszani.

    Reply

  • avatar

    Nagart

    |

    [reply]@Hiftu (#27):[/reply]Most, hogy mondod tényleg újra kellene számolnia… :)
    [reply]@Hamu (#28):[/reply]Lehet, hogy akkor lesz másfél képernyős, de amíg nem olvasom sehol, addig nem hiszem el. :P

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@sweeping (#26):[/reply]Abban tévedsz, régebben ha valakinek csillió mf-je volt akkor abból a parti semmit sem profitált, csak ő, ergó egy boss halálakor a maradék három kapott 1-1- kéket, míg az mf-es csóka előfordulhat hogy kapott 2-3 sárgát, meg néhány kéket az mf miatt.
    Persze a számok most direkt túloznak, de a lényeg ez volt a régi módszerben.
    Az persze megoldható ha baráti a csapat hogy az mf-es szétosztja lootot a haverok között, de public game-be mennyi “haver csapat” lett volna, ha van rmah-is ?

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Nagart (#25):[/reply]Szerintem ez is dinamikusan másfél képernyőre vonatkozik. De erről halvány milkalila segédfogalmam sincs, sehol sem olvastam róla.

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Nagart (#25):[/reply]És ha új MF tárgyat veszel magadra? Újra kell számolnia az egész csapat MF-jét.
    Ennyi erővel a láthatósági kört is meghúzhatják ugyanúgy.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@ (#20):[/reply]Értettem én akkor, csak azt nem értem, hogy akkor ez most hol jó???
    Tehát miért örülnek ennek is az emberek???

    Ezt szeretném megérteni, és azt hittem már félreértettem valamit, de így végképp nem értem. Tehát régi rendszerben volt egy 800mf-es wizard, egy ütésre halt infernon, csak cucc keresésre volt összerakva, legjobb mf cuccok voltak rajta. Többiek fogták fel a sebzést. Ha valami esett, akkor ugye az mindenkié.
    Erről régebben írt is valaki egy cikket, ha 4en játszanak egy partyban, akkor ugyan abból a tárgyból 4 esik, csak a többiekét nem látod.
    Ergo ez olyan mintha mindenkinek 800mf-je lenne, hiszen minden talált cucc közös, amit te találsz az nemcsak a tiéd. Így tehát nem rétem miért örül mindenki. Mivel az nem megoldható, amit TCS írt, hogy akkor mindenki rakjon összes egy 800mf-es karit, mivel ha mindenki egy ütésre meghal, akkor nem haladnak semmit előre. Választani pedig muszáj, vagy nagyon magas mf vagy erős kaszt a kettő együtt nem megy, meg kell találni az arany középutat

    Így marad az a megoldás, hogy az ember rakjon magának össze egy olyan karit, amivel még infernon életben tud maradni, viszont van is valamennyi mf-je.
    Így akár solo még jobb farmolásra, ha okosan csinálja az ember.
    Viszont vége annak a módszernek, hogy így szerelje fel magát egy csapat, hogy egy kari keresi a cuccot, többi meg védi. Hisz ahogy írtam, mf megoszlik, nem 800 lesz hanem 200. 200as mf karival viszont soloba életben is tudna maradni

    Reply

  • avatar

    Nagart

    |

    [reply]@Hiftu (#24):[/reply]Nem hiszem, mondjuk még egy percet sem bétáztam. Amint belépsz, szétosztódik és úgy is marad az MF/GF/XP bónusz – szerintem. :)

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Hiftu (#22):[/reply]Új kérdés:
    MF, GF, +XP is csak akkor fog így “összeadódni”, ha közel vannak az emberek egymáshoz? Lásd item drop így működik.
    És ha valaki eltávolodik, akkor változik dinamikusan az MF, GF, +XP érték?

    Reply

  • avatar

    Nagart

    |

    [reply]@Hiftu (#22):[/reply]Viszont azt jó lenne látni, hogy a partin belül melyik karinak mennyi MF/GF/XP bónusza van. :)

    ~Edit: …és látni fogom, hogy mondjuk 40 MF helyett hány MF-em lesz partiban? Az átlagot fogja valahol írni?

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Nagart (#21):[/reply]Igen, és mostantól azt fogják kirúgni, akinek nincs MF-je, mert lerontja a party átlagot. :D

    Reply

  • avatar

    Nagart

    |

    Szóval ha ketten/hárman/négyen vagyunk partiban, akkor az MF/GF/XP átlagot számolja, igaz?

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@sweeping (#18):[/reply]A Wizard jár rosszul, akinek 50 mf-je van mert csak 12.5-öt fog látni belőle egy 4-es partiban, a többiek meg jól, mert ők gyarapodtak 12.5% mf-el, de írtam is ” a beöltözött embert is beleértve a következő bónuszokat fogják kapni. MF 12,5%, Gf 5%, Xp 10% bónusz.”

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    A csapaton belül található összes MF összeadódik, majd pedig ezt az érték egyenlően osztódik fel a csapattagok között.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Várjatok, lehet félreértettem valamit. Most eloszlik az mf a csapatban, vagy a bónusz úgy értendő, ha wizardnak volt 50mf-je többieknek az említett nulla, akkor többiek ugye meg kapják a fejenként 12,5-t ami a wizard is megfog és így 62,5 mf-je lesz.
    Vagy pedig negyedelődik, minden közös így a wizard jár rosszul akinek 12,5mf-je lesz. Én először így gondoltam, de kezdem úgy érezni hogy nagyon benéztem :D

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Ez jó, gyakorlatilag annyit jelent, hogy nem lehet élősködni egy csapaton.

    Enélkül simán meg lehetett volna csinálni azt, hogy elmész másik három ember közé tökig magic findos cuccokba, semmit nem ér amit csinálsz, és mégis te kapod a legjobb cuccokat. Ez szerintem nem fog hiányozni a játékból.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@ (#15):[/reply]Ez egyedül annak nerf, aki egy random partiba megy be full mf-es cuccokban és a többiekre hagyja az ölés művészetét, ő meg csak lootol.

    Reply

  • avatar

    TCs

    |

    [reply]@sweeping (#14):[/reply]Nem látom, hol itt a nerf, hiszen senki nem tiltja meg, hogy a 4 fős partyban mindenkinek 800 MF-e legyen.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@ (#13):[/reply]Pont fordítva, ugye ha diablo2ből indulunk ki, minél több mf-ed van, annál jobb cuccokat találsz. Most pl valaki 700mf-el tolja, és nagyon jól esnek neki a dolgok, brutálisan jó mf karit hozott össze. 100mf-el pedig kb semmi nem esik neki, ezt saját magamon tapasztaltam.

    Ergo ha szétoszlik az mf a csapatban az nem jó, mivel a diablo3ban, ami már sokszor hallottunk nem az van, hogy mindenből csak egy esik, és aki a leggyorsabban felveszi azé pl a gyűrű. Mindenből annyi esik, ahányan partyban játszanak, csak a többiekét nem láthatjuk.
    Ergo sokkal jobb 800mf mint 200, ez szándékos nerf, hiszen túl sok jó cucc esne egy 4fős partyban. Amivel elárasztanák a piacot, és ezzel leesnének az árak nagyon durván.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@sweeping (#12):[/reply]Na ja, ha úgy nézzük, akkor az értékük megmarad, csak szétoszlik, így ez a baráti társaságoknak nagyon jó hír, hogy mindenki részesül az egyes karakterek előnyeiből.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Ez valahol várható volt, pl készítenének valami brutális 700-800mf-es karit, ami olyan gyenge mint a harmat, mivel csak mf-re mentek, de megbújik a többi erős kari mögött, akkor csomó jó cucc esne. Mindenki aki komolyabb nyomja, így tolná partyba, egy mf wizard társaságában és így rengeteg jó cucc esne, ami miatt értéktelenedne az áruk. Ez nem jó, mert akkor hol a blizzard haszna a piacon
    Így marad az egyedül farmolás, de ésszel egy infernon is életképes mf wizardal

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Rici (#10):[/reply]Szerintem tudják, mert nagyon sokan kérdezték, hogy mit tudnak majd csinálni a partyban a MF leecherekkel. Igy meg volt gond, nincs gond.

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    szerintem még sajat maguk a blizzardosok sem tudjak hogy ez mennyire jo dontes volt :D

    Reply

  • avatar

    Lord Azmodan

    |

    Ha olyan izom karaktert össze tud hozni az ember amely single megállja a helyét a segéd nélkül is akkor érdemes rápakolni ezt a +20%-ot viszonta, ha nagyon szükségünk van bizony a segítségére akkor ide vagy oda 20% nincs értelme a dolognak én így látom.

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@Hiftu (#5):[/reply]Huh tényleg ezt el is felejtettem. :D

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    “to the statistics of type ‘adventure’ ” Ezzel arra utalnak, amit az iventoryból lenyitott ‘Details’ fülön is láthatsz. Ott ‘adventure’ a statcsoport neve.

    Reply

  • avatar

    Rudi

    |

    Eddig úgy volt, hogy follower nincsen multiplayerben. Ha meg single-ben csak 20%-ot kapok belőle, nincs értelme mf-et pakolni rá….

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Zorro (#4):[/reply] Ez pontosan azt jelenti.
    [reply]@Bali007 (#3):[/reply] Ha csapatban vagy, nincs follower. (Csak addig, amig felszeded és az első alkalommal már el is tűnik.
    Lásd Jandar után.)

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    Lehet azt jelenti, hogy a folower-re rakott ilyen cuccokból pedig 20% jár? Vagy nagyon félreértettem. xD
    Nagyon egyszerre írtuk be. :) 9:44

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    Szóval a followeren lévő GF, MF, XP bónusz 20%-át kapod meg, és ez szerintem nem oszlik meg a csapaton belül.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Bali007 (#1):[/reply]Nézem, köszi.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.