Kezdőlap Béta Béta patch 13 letesztelve

Béta patch 13 letesztelve

23
0
MEGOSZTÁS

Kissé hosszabb olvasmány, ezért megtekintése csak elegendő szabadidővel rendelkezőknek ajánlott. HC fanoknak semmi extra nem lesz benne csak az én szerény véleményem itt-ott képpel alátámasztva
Most szépen sorra veszem, miket tapasztaltam teszteléseim során. Sokadik patchet követően most is barbárral kezdtem a megmérettettést.
Mivel már sokadjára vittem végig, ezért már túl vagyok a “szingliként végigmegyek és felfedezem a világot” fázison ezért rögvest indítottam a nyilvános játékot, hiszen négy hőssel együtt sokkal élvezetesebb zombikat hamvasztani, mint egyedül. Itt jött az első furcsaság, ugyanis ez a kép fogadott. A kijelentkezés-bejelentkezés páros gondoltam javít az ideiglenes problémán s valóban így is történt: ekkor már nem ez a template szöveg fogadott hanem a normális, azonban ugyanúgy 0 játékost mutatott, ami testvérek között is zérus. A rendszer azért a 0 játékosból magam mellé varázsolt még egy játékost, így végre nem kellett egyedül belet trancsíroznom. Második furcsaság, hogy még alig van egy-kettő szörnyella már is akad a játék (nem lag). Megjelent a három kérdőjel a fejem fölött, hisz korábban ilyen nem történt velem. Kiderült, hogy egy újabb opcióval látta el a Blizzard ezt a remek terméket, s mihelyst kikapcsoltam visszaállt a régi rend. 😉
Hentelések közepette elértem a 8-as szintet, ahol már üverdiablónak éreztem magamat a korábbi patcheknél tapasztaltakkal ellentétben, pedig semmilyen legendássá kovácsolt cucc nem borította testemet. Még mindig nem javították ki azt a bugot, amikor Leoric kijelenti, hogy soha sem győzzük le (ez a béta legnagyobb hazugsága – a szerk.) majd megölöd a csontikat majd kinyílik a kapu és ha azonnal rohannál át a tágra nyílt kapun, láthatatlan akadályba ütközöl. 🙂 A korábbiakban szintén megmarad a következő malőr, amit nem kell magyaráznom.
ProfessorJ kollegával is kipróbáltam a játékot. A korábbi patcheknél már vissza kellett magamat fogni a nagy színes effektjeimmel ezért haladtam a melee DH-val (kinézetre nagyon hajaz a paladinra 😉 ), azonban ennél a patchnél sajnos neki teljesen élvezhetetlenné vált a játék, ezért nem is erőltette a dolgot. Az én szemszögömből ez úgy látszott, hogy ProfJ a nagy teniszütő méretű barbár tappancsaival időnként lépkedett egyet-egyet. Nem nevezném sétának se, mert többször is volt olyan, hogy két lépés között megállt a karakter gondolkodni.
Azért akadtak vicces dolgok is. Ilyen volt például amikor átmentem szellembe és úgy ijesztgettem a népet, vagy amikor a halott csontváz nem akart leesni a párkányról, vagy a zombi aki állva halt meg, vagy amikor a gonosz Leoric elvágta előlem az utat (lost connection).
A viccesek mellett voltak kevésbé mókásak, ilyen volt például a “Social” fülön belül található funkcionalitás hiányossága, amit a következő ábra is illusztrál. Nagyon jó dolog, hogy egy “recent” szekció is helyet foglal, azonban én nem láttam online-nak az illetőt, miközben rám írt (itt-ott még a név sem szerepel). Volt amikor a második fél látott engem, azonban nem tudott/tudtam meghívni a partimba, ilyenkor a ki- illetve a bejelentkezés oldotta meg a helyzetet.

Vikarius kollegával együtt nekem (Professor J) is sikerült letesztelnem a Diablo 3 bétáját. Sajnos a “vas” ami otthon fogad épp csak minimum beállítások felett van, így szaggatás mentesen a játékot nehéz futtatnom, de megoldható. Utóbbi időben az internetszolgáltató is adott okot a játszhatatlan minősítésre, így főleg a szingli életmódot választottam a tesztelésre, de azért néha néha Vikariussal is lenyomtunk néhány Leo runt.

Kezdjük az általánosabb dolgokkal, a részletes grafikára, a zenére és az effektekre,  összességében  a hangulatra nem lehet panasz, hisz tökéletesen visszatükrözi a Diablo 1-s időszakot. A fákról lógó hullák és egyéb hangulat elemek ismét hozzák azt a borzongató érzést, melyet legelőször kisiskolásként a Diablo 1-ben élhettem át. A zene sejtelmes, baljós érzéséket generál az emberben, és New Tristramban (lehet, hogy csak a béta idejére) de ismét felcsendülnek az ismerős dallamok. A Diablo 3 zenéjéért ismételten a szlovákai szimfonikus zenekart, Matt Uelment és Russel Bowert illeti a dicséret, ismét nagyot alkottak. A korábbi Diablo-részekhez képest több és látványosabb az effekt, de rosszabb PC-vel rendelkezőknek sem kell emiatt aggódniuk, a grafikai beállítások széles skálán mozognak, így mindenki megtalálja a magának megfelelőeket.

 

Beszámolóm második harmadában a játékmechanikai elemekről esik szó röviden. Az inventory és a Shared Stash elég tágas, előbbibe, kb. 30-35 tárgy is elfér, utóbbit gold fejében bővíthetjük többször is. A kovácson elég sok változtatás esett a recepteket illetően, de haladnak az arany középút felé. Az új Details menüpont az inventory mellett elég részletes, de szerintem egy külön Karakterlapon jobban mutatna, remélem mihamarabb visszateszik. A Skills fül elég furára sikeredett, túlontúl egyszerű a kinézete, remélem ezen is változtatnak. Van egy két zavaró elem is a játékban, pl. multiplayerben bal felül a karakterportréknál szerepel a karakter szintje is, engem kifejezetten zavar, de inkább a csontik és egyéb szörnyek gyilkolászásával elvonom a figyelmemet erről az apró problémáról. Egy dolog felett azonban nem állhatok meg szó nélkül: A Statok változtatásai nem rosszak alapvetően, de az Intelligence kiborított, nemcsak engem hanem másokat is a hivatalos fórumon. Jelenlegi állapotban az INT a Wizardok és Witch Doctorok sebzését növeli (ezzel nincs is baj), továbbá pontokként növeli a mágikus ellenállásainkat (all resistance) is. Elhiszem, hogy minden statot szeretnének minden class számára fontosnak beállítani, de  ez azért már túlzás. Pont azt szerettem a korábbi Diablokban, hogy neked kellett összekuporgatni a mágikus ellenállást, mert bizony mókás helyzetek is ki tudtak alakulnak akár már normálon is megfelelő resistance nélkül. Titkon reménykedem, hogy ezt a lépésüket az intelligence-el megmásítják. A Followerekről nem lehet sokat elmondani van egy Templar, ami tud tauntolni ill. gyógyítani. A hangoskönyvek, a rombolható környezet és a Killing Spree eléggé feldobják a játékot, biztos lesz egy karakterem majd, amivel az összes könyvet kiszedem, kifarmolom, mivel pl. Old Tristramban is van vagy 8-10 féle összesen. A random eventek pl. Jar of Souls is pöpecre sikeredtek, reméljük minél több lesz belőle. Külön kiemelném a Profile menüpontot, mely saját karaktereink esetében a főmenüből, a P-gomb lenyomásával érhető el. A Profile-ban megtekinthetjük 3D-ben az egyes karakereket és felszereléseiket, ill. statisztikákat is olvashatunk,. pl. játszott időmennyiség az adott karaktertípussal, megölt szörnyek száma, stb., nagyon hasznos kis menüpont. Az Achievementekről annyit, hogy érdemes lesz gyűjtögetni őket, mert a jutalmak többségét az accounthoz tartozó zászlónk díszítésére használhatjuk, mellesleg ez a zászló segítségével csatlakozhatunk csapattárasunkhoz a városból,a  TP ill. WP-ket kívül. A béta nehézsége nem mondható valami nehéznek elég könnyű, azonban érhetik meglepetések a játékosokat, mikor még nincsenek rajtuk a kovács által craftolt itemek, így előfordulhat, hogy figyelmetlenségből becsúszhat 1-2 halál, de nem igazán jellemző.

A beszámoló harmadik, egyben utolsó harmadában a classokról szeretnék megemlíteni tapasztalataimat. Minden karakter már elég korán lvl 3-6 közt kap már AoE képességet, ami jónak mondható, mert bizonyos szituációkban nem 2-3 monstert, hanem 8-15, vagy akár annál többet is el kell tenni láb alól a továbbhaladás érdekében. A legkönnyebben talán a Wizarddal ill. Witch Doctorral sikerült végigvinnem a bétát. A WD-nek ott vannak a kutyái, a Skull of Fire, a Haunt és a Grasp of the Dead, valamint a Firebats, mellyel szépen meg lehetett sütni a zombikat. A Wizard Arcane Orbja, melyet a játékos jelenelg már lvl 2-n  magáénak tudhat 10 yardon belül pukkan, lvl 7-n pedig rúnával ez a távolság 20 yardig növelhető. A másik  3 karakterrel (Barbár, Demon Hunter, Monk) több kihívásban volt részem. Ha nincsenek craftold ruháid, akkor bizony néha képes megizzasztani a játék. Nagy élményem volt, hogy Barbárral 2 kék, 2-4 fehér és szürke itemben, kemény 10 dps-sel nekimentem Leoricnak, szét is csapott rendesen, akkorákat ütött, mint a lórúgás, kb. 5-6 ütés voltam, a sima Cleave spam nem vált be, kb. 20% életét csaptam le kínkeservesen. Felkeltem a városban, nézzük milyen Skillt tudok még, hopp van egy Grounding Stomp lvl 8-n, ami stunol.  Aztán széttörtem a tárgyaimat és nekiláttam, hogy felvértezem magam, sikerült 1 db bőrmellényt kb. 30-33 Armor értekkel, ill. a korábbi 3 és 5 dps-s fejszék helyett 2 db. 11 dps-s Broad Swordot craftolnom, nem volt több alapanyag a Shared Stashben sem, pedig nem első karakter volt. :), utána lementem és taktikázva, stun, csapkod kicsit, csontik szétüt, Hg felvesz, rotációban sikerült lecsapnom. Mielőtt megkérdeznétek, hogy miért nem ittam potit, pedig volt, a váalszom az, hogy nem is foglakoztam vele, hogy mennyi van, mert annyira hozzászoktam a HG-khoz Igazi élmény volt, hogy az eszemet is használni kellett, nemcsak agyatlanul spammelni 1 gombot. lvl 11-12-re már azért a kovács az amuleten kívül minden tárggyal felvértez, úgy már sokkal könnyebb a Skeleton King gyilok.  A Demon Hunternél némelyik képességnek, pisztoly/puska hangja van, ami annyira nem jön be, de ennek ellenére az Evasive Fire ill. Strafe is nagyon hasznos képességek közé tartozik. A Monkról röviden annyit, hogy Chuck Norrist megszégyenítő körbeforgó rúgással rendelkezik, mely hátralöki az ellenfeleket, üt, rúg, és a botos harc jobban bejön, mint a fist weaponos, pedig eredetileg azzal szerettem volna menni.

Összefoglalóban annyit, hogy a béta jóra sikeredett, több változás is volt benne az idők folyamán, de még csiszolgatásra szorul, amit az elkövetkezendő 1,5-2 hónapban megoldanak majd a Blizzes srácok.