Kezdőlap Hírek A teljes BlizzCon Összefoglaló

A teljes BlizzCon Összefoglaló

51
0
MEGOSZTÁS

,,Mielőtt továbbhaladnánk, szeretnék még szólni pár szót a Diablo III-ról. Mint tudjátok a fejlesztő csapat keményen dolgozik azon, hogy újabbnál újabb változásokat és javításokat hozzon a kiegészítő. De a legnagyobb változtatás még csak közeledik. Két hónappal ezelőtt bejelentettük, hogy megszüntetjük az AH-t. (közönség ujjong) Amikor a kezdetekben lefektettük a játék alapjait, fontosnak találtuk, hogy lehessen könnyen trade-elni egy olyan játékban ahol minden az itemekről szól. Azonban az AH bevezetése nem várt következményeket hozott magával. Az AH elvette az élvezetett a játékból, annak az élvezetét, hogy több ezernyi szörny megölése után magunk találjunk rá az itemekre, vagy éppen egy legendary-ra bukkanjunk egy ládában. Ennek nem kellett volna megtörténnie, ezért ki is javítjuk a hibánkat. És itt nem állunk meg. A Reaper of Souls hatalmas változtatásokat fog hozni a loot rendszerbe, sokkal kielégítőbb és jutalmazóbb lesz. Ezen kívűl adunk a játéknak több end-game lehetőséget, hogy még élvezetessebbé tegyük az egészet, és újrajátszhatóbbá. A célunk a Diablo III-al nem változott: megteremteni a legnagyobb szörny-ölő és item gyűjtögető RPG-t.” – így hangzottak Mike Morhaime, a Blizzard elnökének és alapítójának a szavai a 2013-as BlizzCon nyitóceremóniáján. A videó itt tekinthető meg, ahol a D3-ról beszél.(0:47-2:08)

Az első nap

Adventure Mode

  • Az Adventure Mode, a Campaign Mode (sztori) végigjátszása után válik elérhetővé
  • Szabadon mászkálhatunk majd az Actok között a Waypointok segítségével
  • Az erre ráépülő újítások a: Bounties és a Nephalem Rift
  • A Bounty amolyan mini küldetésként fogható fel
  • A Nephalem Rift-ek a véletlenszerűségről fognak szólni (pl. Act IV-es szörnyek Whimsyshire-ben)
  • A Nephalem Rift-eken belül véletlenszerű lesz az időjárás (pl. láthadot Caldeum-ot éjszaka)

 

[youtube QfXYb6WdamU 600 350]

Bounties

  • A Bounty-k különféle helyekre fogják küldeni a játékost a következő célokkal: ölj megy egy Unique mobot, tisztíts ki egy teljes barlangot, teljesíts egy event-t, ölj meg egy Boss-t
  • 25 véletlenszerű Bounty-val kezdünk játék indításakor, akármi mást csinálhatunk, de ezek teljeszítése szép bónuszokkal jár
  • A Bossok és Unique mobok nem a megszokott helyükön fognak elhelyezkedni hanem szétszórtan Sanctury területén (pl. Mira Eamon Wheeping Hollow-ban)
  • A jutalom: Gold, XP, Nephalem Rift kulcs vagy akár Legendary item

 

Act I

 

Nephalem Rift

  • A korábban GamesCom-on bemutatott Loot Run-ok átlettek nevezve Nephalem Rift-re
  • Minden véletlenszerűen van összeválogatva az 5 actról: környezet, szörnyek, bossok, éghajlat
  • A szörnyek száma is véletlenszerű (Monster density)
  • Többszintű dungeon-ok (1-10)
  • Előfordulhat, hogy az első szint még a Cathedral területe, a második már egy Zolton Kulle kripta vagy akár egy külső zóna
  • Véletlenszerű buffokat kaphatunk egyes szinteken (pl. Chain Lightning ami instant megöl mindent a közeledben)
  • A bossok is véletlenszerűek, az erejükkel és képességeikkel együtt

 

Nephalem Rift 1
Nephalem Rift 2
Nephalem Rift 3
Nephalem Rift 4
Nephalem Rift 5

 

Új szörnyek és viselkedésük

  • Summoner – A földre szór valamiféle ártást és szellemeket idéz
  • Death Maiden – Lefejezi Westmarch védelmezőit
  • Punsiher – Hatalmas sokkoló ütéseket visz be masszív karjaival
  • A Boggit, a Fallen-hez hasonlóan egy “szörnycsalád” tagja
  • Bogan Trapper – a Boggit-tól egyel nagyobb és erősebb mob
  • Brute – A Boggit család legnagyobb és legerősebb tagja
  • Scarab Swarm – Mindenféle zugokból jönnek elő és rádtámadnak, de nem akadályozzák a karaktered mozgását
  • Mivel a szörnyek elég rövid életűek, arra törekszik a Blizzard, hogy lásd mire képesek mielőtt meghalnak
  • A Skeleton Archerek korábban megfordultak és úgy igyekeztek megszökni előled, ezentúl hátrafele fognak lépkedni és közben is támadni
  • A Brute-k Boggitokat hajigálnak amik rád rontanak
  • Terrobat – ezek a denevérszerű szörnyek felkapkodják a földről a Boggit-okat, megharapják őket, így Brute lesz belőlük, ezek újabb Boggit-okat teremtenek, melyeket csakugyan felkapkodnak a denevérek
  • Realm Walker – ezeknek a hatalmas termetű lényeken a hátán, egy-egy portál talaható melyekből folyamatosan ömlenek a szörnyek. Halálukkor túltöltődnek, felrobbannak és elvesztik az irányítást a portál felett. Ebbe a portálba beléphetünk, megnézhetjük honnan jöttek a szörnyek és végezhetünk velük.
  • Trapper Tower – ezt egy toronyként kell elképzelni amelyek tetejéről kicsi lények lőnek ránk és csapdákat dobálnak. Ha a toronyt leromboljuk a szörnyek a saját csapdájukba hallnak bele.
  • Exorcist – feltölti magát elektromossággal és elektromos nyalábokat szór ránk
  • Westmarch Hound – játékbabaként kezeli karakterünket, bekap minket, megrágcsál és kiköp. Ha megöl minket akkor körbeszaglássza a holttestünket és lepisili.

 

 Pandemonium

  • Pandemonium területe egy örök csatatér ahol az angyalok és démonok harcolnak egymással, folyamatosan változik a lakossága (egy-egy fél dominanciája)
  • Pandemonium a végső zóna és egyben az emberiség végét is jelenti – ha Malthael győzedelmeskedik
  • Nagyon sötét és másvilági
  • Ősi angyali építészet mutat be
  • Pandemonium, Malthael uralma alatt áll
  • Teljesen véletlenszerű külső zónák
  • Adventure és Campaign módban is véletlenszerű az irány
  • Battles Frozen in Time – olyan helyek ahol régi korok csatáit figyelheti meg a játékos az idő fogságában
  • Mindenhol csapdák helyezkednek el (angyalok és démonok csapdái egyaránt)

 

Pandemonium Fortress
Battlefields
Crusader páncélzat

Néhány rajongó kérdése az első napon: (K=Kérdés/V=Válasz)

K: Mi lesz a ladder-el?

V: Stay tuned! (idővel minden kiderül)

K: Mi lesz a rengeteg túláramló aranymennyiséggel miután lezárjátok az AH-t?

V:Lesznek új arany süllyesztők. Ilyen pl. az Enchanting, vagy a Transmogrification. Új és jobb Blacksmith receptek is érkeznek. Ez csak néhány példa rájuk.

K:Minden korábbi zóna része lesz az Adventure módnak?

V:Igen.

K:Offline mód?

V:Mivel eredetileg Coop-nak lett tervezve a játék, ezért fontos számunkra, hogy az is maradjon. Fontos, hogy legyen egy szociális kapcsolat a barátainkkal. A Klánrendszer közelgő bevezetése segítene fogja mindezt.

K:Mi fogja helyettesíteni az AH-t?

V:Még mindig azon gondolkozunk, mit jelent/mennyire fontos a Trade a Diablóban. A saját magunk által talált tárgyaknak kellene lenni a legkielégítőbb és legjobb módjának az itemek megszerzésének.

K:A bossok mindig statikusak. Gondolkoztatok azon, hogy változtattok pl. a mozgásukon?

V:A Nephalem Rift ezen sokat fog javítani. A bossok ugyanazon a szinten lesznek mint minden más mob, tehát ha harcolsz egy elit pack ellen és rád támad a boss akkor kézben kell tudnod tartani a dolgokat.

K:Tervek PvP-re nézve?

V:Nem telik el úgy hét, hogy nem vetnék fel az irodában ezt a témát. A RoS elsősorban a játék magján, a játékmeneten szeretne javítani. Az epikus loot életre keltésére törekszik. Ha mindezekkel megvagyunk, kiagyalunk valamit PvP-re.

K:Act I-n sok-sok mellék dungeon-t találhat a játékos, melyek változatosságot hoznak a játékmenetbe. A játék előrehaladtával azonban egyre kevesebbet látni. Várható több?

V: Úgy érezzük, hogy a játékosok azt akarják, hogy minél hamarabb végezzenek a játékkal, minden előrébb haladnak, így az Act-ok is egyre rövidebbek. Az Adventure mód és a Bountie-k ezen sokat fognak segíteni.

K: Néhány karakterem meghalt lagg miatt. Valami terv a HC elhalálozások megelőzésére?

V:Minden jelentést próbálunk figyelembe venni. Az Ausztrál játékosok rendelkeznek a legtöbb ilyen problémával. Még keressük a megoldást.

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 Nehézségi szintek újradolgozva. A jelenlegi állás szerint: Easy, Normal, Hard, Torment, Demonic, Apocalypse

A következő kép némi értetlenséget válthat ki. A hivatalos FAQ szerint 6 nehézségi fokozat lesz, az alábbi képen viszont csak 5 szerepel.

Nehézségi szintek

 

Egyéb dolgok melyek kiderülnek a hivatalos FAQ-ból

  • Azok a játékosok akik nem rendelkeznek kiegészítővel továbbra is játszhatnak majd azokkal akik igen, habár Act V elérhetetlen lesz számukra.
  • Béta időpont egyelőre ismeretlen
  • Megjelenési dátum továbbra is 2014
  • Még nem tudni, hogy marad-e az M (Mature) értékelése a játéknak
  • Magyar nyelven továbbra se lesz Diablo 3

 

 A korábban az adathalászok által megszerzett információk alapján 4 passzív képességet választhatunk. Ezt a BlizzCon-on megerősítette a Blizzard.

Videók

[youtube 9rOq95SA-U8 600 350]

[youtube 88vLr99oG88 600 350]

Még több kép az alábbi linkeken

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzcon-2013-reaper-of-souls-new-screenshots

http://www.diablofans.com/news/2180-reaper-of-souls-blizzcon-preview/

A második nap

Crusader

  • A Crusader, mint új játszható karakter, tökéletesen a képbe illik most, amikor Malthael ellen harcolunk
  • Vissza akarták hozni a Paladint, de egy sötétebb verzióját, így lett a Crusader
  • A Knight-nak kopottas a páncélzata, a Paladin fényes páncélzatával szemben
  • Egy karakter tervezése a sziluett felvázolásával kezdődik
  • A Shield fontos része a karakternek, sebző fegyverként is használja
  • Sok agyalás után, egy testes, pajzzsal és palásttal felvértezett Crusader lett a favorit a Blizzard-nál
  • Mivel a D3-nak már van 2 erős közelharcos karaktere, ezért kapott a Crusader néhány erős távolsági képességet is
  • Az erőforrása a Wrath ami harcon kívül regenerálódik, de a Primary képességek is Wrath-t generálnak
  • A Crusader nem fog tudni Dual-wield-ezni (mindkét kezében 1-1 fegyver), szüksége lesz egy pajzsra
  • Jelenleg 24 képessége van
  • A Zeal mint külön képesség nem tér vissza, helyette a Slash nevű képességnek lesz az egyik rúnája
  • A Fist of Heavens nevű képesség annyira el lett találva, hogy az első verziója óta egyszer se lett változtatva
  • A Steed Charge nevű képesség, a Crusader movement képessége (olyan mint pl. Sprint, Vault, Teleport) A Crusader egy lovat idéz meg és azon vágtat tovább
  • A Blessed Hammer emlékeztet minket, hogy a Crusader-nek köze van a D2-ből ismert Paladinhoz

 

Crusader
Crusader armorok
Tervek

A többi karakter

  • A Barbár új képessége az Avalanche – 30 másodperc CD – minél több Fury-t használunk annál gyorsabban visszatöltődik a képesség
  • A Wizard sok-sok új Cold, Fire és Lightning képességet kap (pl. az Arcane Orb egyik rúnája Frozen Orb-á alakítja a képességet), eddig szinte csak Arcane képességeket használtunk
  • A Wizard új képessége a Black Hole, ami magába szívja az ellenfelét – tökéletesen előkészíti a terepet egy Meteornak
  • Azon igyekeznek, hogy a Monk legyen a csatatér leggyorsabb karaktere (pl. a Fists of Thunder alapból rendelkezik teleporttal)
  • A Monk új képessége az Epiphany – minden közelharci képességed odateleportálja a Monkot az ellenfélhez
  • A Demon Hunter-nek sokkal inkább távolságharcosnak kéne érezni magát, több csapdát kellene használnia. Ezt próbálják orvosolni a DH képességeinek megerősítésével.
  • A Demon Hunter új képessége a Vengeance – minden támadásod mellé párosul még több lövés
  • A Witch Doctor petjeire buff vár, ugyanez elmondható DoT (Damage over Time) alapú képességeikről
  • Az egyik új passzívja pl. megnöveli a DoT-k idejét 5 percre
  • Az új képessége a Piranhas

 

Itemek

  • Az új artisan a Mystic, feladata: Enchant és Transmogrification (erre érdemes rákattintani)
  • Az Enchanting: Kiválasztasz egy statot, felajánlj helyette másik 3-t + az eredetit, csak egy statot lehet számtalanszor újrarollolni/item
  • A Loot 2.0 filozófiája: A kevesebb több, az Item-k támogatják a különböző build-eket, a ritkaság=erő
  • Bevezetik a Smart droppokat: ha pl. Barbárral játszol, az elsődleges stat a Strenght lesz a tárgyon
  • Korábban egy stat 1-100-ig rollolhatott, mostantól (75-100)
  • Az Item-eken a statok 2 felé fognak választódni (Primary és Secondary)
  • Minden item-nek fix száma lesz mindkét típusból, ezeknek száma fel lesz tüntetve minden egyes tárgyon
  • A Legendary-kat nehéz volt megtalálni, a játékosok többet akartak, de igazából csak a minőségüket kell javítani
  • A Legendaryk még mindig a legritkább és legerősebb tárgyak
  • Minden Legendary-t újradolgoznak a Loot 2.0-ban
  • Sok-sok egyedi képesség járul majd minden egyes Legendary-hoz
  • A Frostburn Gaunlets pl. ezek után nem csak +27% sebzést ad – az új effekt: 50% esélye lesz fagyasztásra lassítás helyett
  • Egy szürke szöveg mutatja majd a tárgyakon a minimum és maximum statokat
  • A Legendary-k és minden más itemnek(pl. rare, blue) a statjai innentől kezdve attól fognak függni, hogy milyen szintű szörnyet ölünk meg. Tehát láthatunk majd Leoric’s Signet-et level 70-s statokkal, ha egy 70-s szintű szörnyet öltünk meg.
  • Új gem: Diamond – Armorban: All resistance – Weaponben: % Dmg to Elit – Helm: Cooldown csökkentés

 

Primary és Secondary stat szemléltetés
A régi és új Frostburn Gaunlets
Primary és Secondary stat szemléltetés
A WoW-ból ismert Thunderfury

<<<További képek a második nap előadásáról ERRE találhatóak.>>>

Néhány új Legendary effekt

  • Haroutunian Arm Guards – Ha széttörsz egy tárgyat, rövid ideig nő a sebességed
  • Illusory Boots – Áthaladhatsz az ellenfelek testén
  • Tiklandian Visage – A Horrify elkergeti és legyökerezteti a szörnyeket 8 másodpercre
  • Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker – Van rá esélyed, hogy lövéseid, sebzéseid mellé párosul egy Lightning effekt ami lassítja az ellenfél mozgását és támadását
  • Ninja Gloves és Ninja Boots – Ez egy új DH szett – (2-s bónusz: A Spike Trap összehúzza az ellenfeleket egy helyre)(4-es bónusz: Automatikus Smoke Screen ha 25%-ra esik az életed, ez az effekt csak 30 másodpercenként működik)

 

Néhány kérdés a második napról

K:Viszontlátjuk még valaha Arcane Sanctuary-t?

V:Nem megyünk vissza Arcane Sanctuary területére, azonban Pandemonium Fortress néhány részét nagyban inspirálta, majd meglátjátok ha arra jártok.

K:A D2-ben a karaktered megjelenése megváltozott ha megvolt egy teljes szett. Hasonló tervek a D3-ban?

V:Még nem volt ilyenről szó, de egyáltalán nem rossz ötlet. Most arra fókuszálunk, hogy minél érdekesebbek legyenek a szettek bónuszai, amennyire csak lehetséges. Még teljesen elképzelhető, hogy vizuális hatással is fog járni egy-egy teljes szett.

K:Tervek a stash/láda bővítésére?

V:Jelenleg nincs. Más nézőpontból közelítjük meg a kérdést mint ti. Azt akarjuk, hogy használjátok és ne raktározzátok az itemeket. A salvaging is sokkal hasznosabb lesz. Ezen felül még megfogunk tenni pár dolgot, hogy használd és ne tartogasd az itemeket.

K:Még mindig szükségünk lesz alapanyagokra. Fogunk tudni mit kezdeni a fehér és szürke itemekkel?

V:A fehér itemeket be lehet majd törni. A jelenlegi játékban mind a 4 nehézségi szinten mások az alapanyagok, így nehézségi szint váltásakor hasztalanná válik a hozzávaló. A fehér itemekből származó alapanyag jó lesz 1-60-ig. Azt akarjuk, hogy számítsanak az alapanyagok, de nem akarjuk, hogy nyűg legyen.

K:Azt hallottam lesznek új szörny képességek. Hány újra számíthatunk?

V:A Reaper of Souls-ban valóban lesz néhány új, valamint a normális szörnyeket is próbáljuk érdekesebbé tenni.

K:Hogy áll a játék fejlesztése?

V:Annyival vagyunk készen amennyit az idei BlizzCon-on láthattatok. Tudjuk, hogy türelmesek voltatok hozzánk, talán jobban is mint az elvárható. Gőzerővel dolgozunk és reméljük mihamarabb játszhattok a kiegészítővel.

K:Második kiegészítő?

V: Talán.

K:Az egyik kedvenc képességem az volt a D2-ben, hogy a Barbár egy kézzel hordta a 2 kezes fegyvereket. Hasonló újítás a D3-ban?

V:Nos, a Crusader-nek lesz egy passzívja ami hasonló lesz. (Two Handed Weapon + Shield)

K:Lesznek Ladder exkluzív itemek? Kapnak béta kulcsot azok akik előrendelnek?

V:Még nem beszélünk a Ladder-ről. Sokan vágyakozna rá, csakúgy mint a rúnaszavakra. Még gondolkozunk azon, hogyan lehetne a legjobban bevezetni a Ladder-t. Még nem jelentettünk be előrendelést, erre még várnotok kell.

K:Lesznek teljes chat ablakok a klánoknak?

V:Részben, de nem teljesen. Van egy klán fül és azon belül klán chat. A D2-ből ismert Lobby-ig nem mentünk vissza. Ha majd kipróbáljátok a bétában a klán chat-t kérlek hagyjatok visszajelzést a fórumon.

K:Az adatbányásztok kiástak pár infót a Devil’s Hand nevű feature-ről. Ki van már dolgozva?

V:Nincs, de attól még menő.

K:Az aktuális top build-k megfognak változni? Mint például az Archon vagy a CM. Mi a helyzet a life steal-el?

V:Problémának tekintjük a life steal-t.Nagyban rontja hogyan értékeli a játékos az itemet. Azt akarjuk, hogy jobb döntéseket hozzatok, arról mire van nagyobb szükségetek: toughness, healing(gyógyítás: Az új képek között ez a stat is látható a karaktereken csakúgy mint a toughness) vagy damage. A buildekre visszatérve, igen változni fognak. Az új legendaryk valóban segítenek majd érdekesebb buildeket összerakni.

K:Trifecta statok. Mi a jövőjük?

V:Nem akarjuk elvenni a játékosoktól a trifecta statokat, inkább azt akarjuk, hogy e helyett a három stat helyett (attack speed, crit chance, crit damage) tudjanak választani 7-8 közül. (pl. cooldown csökkentés, bónusz damage képességekre)

K: Lesznek a Hellfire Ring-hez hasonló itemek a RoS-ban?

V:Igen de még nem állunk készen arra, hogy bejelentsük ma.

K:A mostani nagyon erős karakterek simán végig fognak tudni szaladni a kiegészítőn?

V:Nem.

K:Jelenleg a Cold sebzésnek van effektje. Mi a helyzet a többi elemmel?(fire, lightning, holy, poison, arcane)

V:Még nem dolgoztuk ki azokat teljesen.

K:Mi lesz a magas szintű gemekkel?

V:Erről már beszéltünk az irodában. Most, hogy nem lesz AH, valószínűnek látjuk hogy változtatni fogunk rajtuk. Így könnyebben hozzájuk lehet majd férni.

Amit a BlizzCon után tudtunk meg

A Legendary-k soulbound-k lesznek. (Mint pl. a kovácsolt Archon itemek)

A Ladder-l még mindig kísérleteznek.

A Jailer szörnyek figyelmeztetnek majd mielőtt  csapdába ejtenek. 

Ha esik egy legendary neked vagy valakinek a klánodon belül, mindenki kap majd róla értesítést.

Josh Mosqueira csicsergett a Ladder-ről