,,Mielőtt továbbhaladnánk, szeretnék még szólni pár szót a Diablo III-ról. Mint tudjátok a fejlesztő csapat keményen dolgozik azon, hogy újabbnál újabb változásokat és javításokat hozzon a kiegészítő. De a legnagyobb változtatás még csak közeledik. Két hónappal ezelőtt bejelentettük, hogy megszüntetjük az AH-t. (közönség ujjong) Amikor a kezdetekben lefektettük a játék alapjait, fontosnak találtuk, hogy lehessen könnyen trade-elni egy olyan játékban ahol minden az itemekről szól. Azonban az AH bevezetése nem várt következményeket hozott magával. Az AH elvette az élvezetett a játékból, annak az élvezetét, hogy több ezernyi szörny megölése után magunk találjunk rá az itemekre, vagy éppen egy legendary-ra bukkanjunk egy ládában. Ennek nem kellett volna megtörténnie, ezért ki is javítjuk a hibánkat. És itt nem állunk meg. A Reaper of Souls hatalmas változtatásokat fog hozni a loot rendszerbe, sokkal kielégítőbb és jutalmazóbb lesz. Ezen kívűl adunk a játéknak több end-game lehetőséget, hogy még élvezetessebbé tegyük az egészet, és újrajátszhatóbbá. A célunk a Diablo III-al nem változott: megteremteni a legnagyobb szörny-ölő és item gyűjtögető RPG-t.” – így hangzottak Mike Morhaime, a Blizzard elnökének és alapítójának a szavai a 2013-as BlizzCon nyitóceremóniáján. A videó itt tekinthető meg, ahol a D3-ról beszél.(0:47-2:08)
Az első nap
Adventure Mode
- Az Adventure Mode, a Campaign Mode (sztori) végigjátszása után válik elérhetővé
- Szabadon mászkálhatunk majd az Actok között a Waypointok segítségével
- Az erre ráépülő újítások a: Bounties és a Nephalem Rift
- A Bounty amolyan mini küldetésként fogható fel
- A Nephalem Rift-ek a véletlenszerűségről fognak szólni (pl. Act IV-es szörnyek Whimsyshire-ben)
- A Nephalem Rift-eken belül véletlenszerű lesz az időjárás (pl. láthadot Caldeum-ot éjszaka)
[youtube QfXYb6WdamU 600 350]
Bounties
- A Bounty-k különféle helyekre fogják küldeni a játékost a következő célokkal: ölj megy egy Unique mobot, tisztíts ki egy teljes barlangot, teljesíts egy event-t, ölj meg egy Boss-t
- 25 véletlenszerű Bounty-val kezdünk játék indításakor, akármi mást csinálhatunk, de ezek teljeszítése szép bónuszokkal jár
- A Bossok és Unique mobok nem a megszokott helyükön fognak elhelyezkedni hanem szétszórtan Sanctury területén (pl. Mira Eamon Wheeping Hollow-ban)
- A jutalom: Gold, XP, Nephalem Rift kulcs vagy akár Legendary item
Nephalem Rift
- A korábban GamesCom-on bemutatott Loot Run-ok átlettek nevezve Nephalem Rift-re
- Minden véletlenszerűen van összeválogatva az 5 actról: környezet, szörnyek, bossok, éghajlat
- A szörnyek száma is véletlenszerű (Monster density)
- Többszintű dungeon-ok (1-10)
- Előfordulhat, hogy az első szint még a Cathedral területe, a második már egy Zolton Kulle kripta vagy akár egy külső zóna
- Véletlenszerű buffokat kaphatunk egyes szinteken (pl. Chain Lightning ami instant megöl mindent a közeledben)
- A bossok is véletlenszerűek, az erejükkel és képességeikkel együtt
Új szörnyek és viselkedésük
- Summoner – A földre szór valamiféle ártást és szellemeket idéz
- Death Maiden – Lefejezi Westmarch védelmezőit
- Punsiher – Hatalmas sokkoló ütéseket visz be masszív karjaival
- A Boggit, a Fallen-hez hasonlóan egy “szörnycsalád” tagja
- Bogan Trapper – a Boggit-tól egyel nagyobb és erősebb mob
- Brute – A Boggit család legnagyobb és legerősebb tagja
- Scarab Swarm – Mindenféle zugokból jönnek elő és rádtámadnak, de nem akadályozzák a karaktered mozgását
- Mivel a szörnyek elég rövid életűek, arra törekszik a Blizzard, hogy lásd mire képesek mielőtt meghalnak
- A Skeleton Archerek korábban megfordultak és úgy igyekeztek megszökni előled, ezentúl hátrafele fognak lépkedni és közben is támadni
- A Brute-k Boggitokat hajigálnak amik rád rontanak
- Terrobat – ezek a denevérszerű szörnyek felkapkodják a földről a Boggit-okat, megharapják őket, így Brute lesz belőlük, ezek újabb Boggit-okat teremtenek, melyeket csakugyan felkapkodnak a denevérek
- Realm Walker – ezeknek a hatalmas termetű lényeken a hátán, egy-egy portál talaható melyekből folyamatosan ömlenek a szörnyek. Halálukkor túltöltődnek, felrobbannak és elvesztik az irányítást a portál felett. Ebbe a portálba beléphetünk, megnézhetjük honnan jöttek a szörnyek és végezhetünk velük.
- Trapper Tower – ezt egy toronyként kell elképzelni amelyek tetejéről kicsi lények lőnek ránk és csapdákat dobálnak. Ha a toronyt leromboljuk a szörnyek a saját csapdájukba hallnak bele.
- Exorcist – feltölti magát elektromossággal és elektromos nyalábokat szór ránk
- Westmarch Hound – játékbabaként kezeli karakterünket, bekap minket, megrágcsál és kiköp. Ha megöl minket akkor körbeszaglássza a holttestünket és lepisili.
Pandemonium
- Pandemonium területe egy örök csatatér ahol az angyalok és démonok harcolnak egymással, folyamatosan változik a lakossága (egy-egy fél dominanciája)
- Pandemonium a végső zóna és egyben az emberiség végét is jelenti – ha Malthael győzedelmeskedik
- Nagyon sötét és másvilági
- Ősi angyali építészet mutat be
- Pandemonium, Malthael uralma alatt áll
- Teljesen véletlenszerű külső zónák
- Adventure és Campaign módban is véletlenszerű az irány
- Battles Frozen in Time – olyan helyek ahol régi korok csatáit figyelheti meg a játékos az idő fogságában
- Mindenhol csapdák helyezkednek el (angyalok és démonok csapdái egyaránt)
Néhány rajongó kérdése az első napon: (K=Kérdés/V=Válasz)
K: Mi lesz a ladder-el?
V: Stay tuned! (idővel minden kiderül)
K: Mi lesz a rengeteg túláramló aranymennyiséggel miután lezárjátok az AH-t?
V:Lesznek új arany süllyesztők. Ilyen pl. az Enchanting, vagy a Transmogrification. Új és jobb Blacksmith receptek is érkeznek. Ez csak néhány példa rájuk.
K:Minden korábbi zóna része lesz az Adventure módnak?
V:Igen.
K:Offline mód?
V:Mivel eredetileg Coop-nak lett tervezve a játék, ezért fontos számunkra, hogy az is maradjon. Fontos, hogy legyen egy szociális kapcsolat a barátainkkal. A Klánrendszer közelgő bevezetése segítene fogja mindezt.
K:Mi fogja helyettesíteni az AH-t?
V:Még mindig azon gondolkozunk, mit jelent/mennyire fontos a Trade a Diablóban. A saját magunk által talált tárgyaknak kellene lenni a legkielégítőbb és legjobb módjának az itemek megszerzésének.
K:A bossok mindig statikusak. Gondolkoztatok azon, hogy változtattok pl. a mozgásukon?
V:A Nephalem Rift ezen sokat fog javítani. A bossok ugyanazon a szinten lesznek mint minden más mob, tehát ha harcolsz egy elit pack ellen és rád támad a boss akkor kézben kell tudnod tartani a dolgokat.
K:Tervek PvP-re nézve?
V:Nem telik el úgy hét, hogy nem vetnék fel az irodában ezt a témát. A RoS elsősorban a játék magján, a játékmeneten szeretne javítani. Az epikus loot életre keltésére törekszik. Ha mindezekkel megvagyunk, kiagyalunk valamit PvP-re.
K:Act I-n sok-sok mellék dungeon-t találhat a játékos, melyek változatosságot hoznak a játékmenetbe. A játék előrehaladtával azonban egyre kevesebbet látni. Várható több?
V: Úgy érezzük, hogy a játékosok azt akarják, hogy minél hamarabb végezzenek a játékkal, minden előrébb haladnak, így az Act-ok is egyre rövidebbek. Az Adventure mód és a Bountie-k ezen sokat fognak segíteni.
K: Néhány karakterem meghalt lagg miatt. Valami terv a HC elhalálozások megelőzésére?
V:Minden jelentést próbálunk figyelembe venni. Az Ausztrál játékosok rendelkeznek a legtöbb ilyen problémával. Még keressük a megoldást.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nehézségi szintek újradolgozva. A jelenlegi állás szerint: Easy, Normal, Hard, Torment, Demonic, Apocalypse
A következő kép némi értetlenséget válthat ki. A hivatalos FAQ szerint 6 nehézségi fokozat lesz, az alábbi képen viszont csak 5 szerepel.
Egyéb dolgok melyek kiderülnek a hivatalos FAQ-ból
- Azok a játékosok akik nem rendelkeznek kiegészítővel továbbra is játszhatnak majd azokkal akik igen, habár Act V elérhetetlen lesz számukra.
- Béta időpont egyelőre ismeretlen
- Megjelenési dátum továbbra is 2014
- Még nem tudni, hogy marad-e az M (Mature) értékelése a játéknak
- Magyar nyelven továbbra se lesz Diablo 3
A korábban az adathalászok által megszerzett információk alapján 4 passzív képességet választhatunk. Ezt a BlizzCon-on megerősítette a Blizzard.
Videók
[youtube 9rOq95SA-U8 600 350]
[youtube 88vLr99oG88 600 350]
Még több kép az alábbi linkeken
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzcon-2013-reaper-of-souls-new-screenshots
http://www.diablofans.com/news/2180-reaper-of-souls-blizzcon-preview/
A második nap
Crusader
- A Crusader, mint új játszható karakter, tökéletesen a képbe illik most, amikor Malthael ellen harcolunk
- Vissza akarták hozni a Paladint, de egy sötétebb verzióját, így lett a Crusader
- A Knight-nak kopottas a páncélzata, a Paladin fényes páncélzatával szemben
- Egy karakter tervezése a sziluett felvázolásával kezdődik
- A Shield fontos része a karakternek, sebző fegyverként is használja
- Sok agyalás után, egy testes, pajzzsal és palásttal felvértezett Crusader lett a favorit a Blizzard-nál
- Mivel a D3-nak már van 2 erős közelharcos karaktere, ezért kapott a Crusader néhány erős távolsági képességet is
- Az erőforrása a Wrath ami harcon kívül regenerálódik, de a Primary képességek is Wrath-t generálnak
- A Crusader nem fog tudni Dual-wield-ezni (mindkét kezében 1-1 fegyver), szüksége lesz egy pajzsra
- Jelenleg 24 képessége van
- A Zeal mint külön képesség nem tér vissza, helyette a Slash nevű képességnek lesz az egyik rúnája
- A Fist of Heavens nevű képesség annyira el lett találva, hogy az első verziója óta egyszer se lett változtatva
- A Steed Charge nevű képesség, a Crusader movement képessége (olyan mint pl. Sprint, Vault, Teleport) A Crusader egy lovat idéz meg és azon vágtat tovább
- A Blessed Hammer emlékeztet minket, hogy a Crusader-nek köze van a D2-ből ismert Paladinhoz
A többi karakter
- A Barbár új képessége az Avalanche – 30 másodperc CD – minél több Fury-t használunk annál gyorsabban visszatöltődik a képesség
- A Wizard sok-sok új Cold, Fire és Lightning képességet kap (pl. az Arcane Orb egyik rúnája Frozen Orb-á alakítja a képességet), eddig szinte csak Arcane képességeket használtunk
- A Wizard új képessége a Black Hole, ami magába szívja az ellenfelét – tökéletesen előkészíti a terepet egy Meteornak
- Azon igyekeznek, hogy a Monk legyen a csatatér leggyorsabb karaktere (pl. a Fists of Thunder alapból rendelkezik teleporttal)
- A Monk új képessége az Epiphany – minden közelharci képességed odateleportálja a Monkot az ellenfélhez
- A Demon Hunter-nek sokkal inkább távolságharcosnak kéne érezni magát, több csapdát kellene használnia. Ezt próbálják orvosolni a DH képességeinek megerősítésével.
- A Demon Hunter új képessége a Vengeance – minden támadásod mellé párosul még több lövés
- A Witch Doctor petjeire buff vár, ugyanez elmondható DoT (Damage over Time) alapú képességeikről
- Az egyik új passzívja pl. megnöveli a DoT-k idejét 5 percre
- Az új képessége a Piranhas
Itemek
- Az új artisan a Mystic, feladata: Enchant és Transmogrification (erre érdemes rákattintani)
- Az Enchanting: Kiválasztasz egy statot, felajánlj helyette másik 3-t + az eredetit, csak egy statot lehet számtalanszor újrarollolni/item
- A Loot 2.0 filozófiája: A kevesebb több, az Item-k támogatják a különböző build-eket, a ritkaság=erő
- Bevezetik a Smart droppokat: ha pl. Barbárral játszol, az elsődleges stat a Strenght lesz a tárgyon
- Korábban egy stat 1-100-ig rollolhatott, mostantól (75-100)
- Az Item-eken a statok 2 felé fognak választódni (Primary és Secondary)
- Minden item-nek fix száma lesz mindkét típusból, ezeknek száma fel lesz tüntetve minden egyes tárgyon
- A Legendary-kat nehéz volt megtalálni, a játékosok többet akartak, de igazából csak a minőségüket kell javítani
- A Legendaryk még mindig a legritkább és legerősebb tárgyak
- Minden Legendary-t újradolgoznak a Loot 2.0-ban
- Sok-sok egyedi képesség járul majd minden egyes Legendary-hoz
- A Frostburn Gaunlets pl. ezek után nem csak +27% sebzést ad – az új effekt: 50% esélye lesz fagyasztásra lassítás helyett
- Egy szürke szöveg mutatja majd a tárgyakon a minimum és maximum statokat
- A Legendary-k és minden más itemnek(pl. rare, blue) a statjai innentől kezdve attól fognak függni, hogy milyen szintű szörnyet ölünk meg. Tehát láthatunk majd Leoric’s Signet-et level 70-s statokkal, ha egy 70-s szintű szörnyet öltünk meg.
- Új gem: Diamond – Armorban: All resistance – Weaponben: % Dmg to Elit – Helm: Cooldown csökkentés
<<<További képek a második nap előadásáról ERRE találhatóak.>>>
Néhány új Legendary effekt
- Haroutunian Arm Guards – Ha széttörsz egy tárgyat, rövid ideig nő a sebességed
- Illusory Boots – Áthaladhatsz az ellenfelek testén
- Tiklandian Visage – A Horrify elkergeti és legyökerezteti a szörnyeket 8 másodpercre
- Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker – Van rá esélyed, hogy lövéseid, sebzéseid mellé párosul egy Lightning effekt ami lassítja az ellenfél mozgását és támadását
- Ninja Gloves és Ninja Boots – Ez egy új DH szett – (2-s bónusz: A Spike Trap összehúzza az ellenfeleket egy helyre)(4-es bónusz: Automatikus Smoke Screen ha 25%-ra esik az életed, ez az effekt csak 30 másodpercenként működik)
Néhány kérdés a második napról
K:Viszontlátjuk még valaha Arcane Sanctuary-t?
V:Nem megyünk vissza Arcane Sanctuary területére, azonban Pandemonium Fortress néhány részét nagyban inspirálta, majd meglátjátok ha arra jártok.
K:A D2-ben a karaktered megjelenése megváltozott ha megvolt egy teljes szett. Hasonló tervek a D3-ban?
V:Még nem volt ilyenről szó, de egyáltalán nem rossz ötlet. Most arra fókuszálunk, hogy minél érdekesebbek legyenek a szettek bónuszai, amennyire csak lehetséges. Még teljesen elképzelhető, hogy vizuális hatással is fog járni egy-egy teljes szett.
K:Tervek a stash/láda bővítésére?
V:Jelenleg nincs. Más nézőpontból közelítjük meg a kérdést mint ti. Azt akarjuk, hogy használjátok és ne raktározzátok az itemeket. A salvaging is sokkal hasznosabb lesz. Ezen felül még megfogunk tenni pár dolgot, hogy használd és ne tartogasd az itemeket.
K:Még mindig szükségünk lesz alapanyagokra. Fogunk tudni mit kezdeni a fehér és szürke itemekkel?
V:A fehér itemeket be lehet majd törni. A jelenlegi játékban mind a 4 nehézségi szinten mások az alapanyagok, így nehézségi szint váltásakor hasztalanná válik a hozzávaló. A fehér itemekből származó alapanyag jó lesz 1-60-ig. Azt akarjuk, hogy számítsanak az alapanyagok, de nem akarjuk, hogy nyűg legyen.
K:Azt hallottam lesznek új szörny képességek. Hány újra számíthatunk?
V:A Reaper of Souls-ban valóban lesz néhány új, valamint a normális szörnyeket is próbáljuk érdekesebbé tenni.
K:Hogy áll a játék fejlesztése?
V:Annyival vagyunk készen amennyit az idei BlizzCon-on láthattatok. Tudjuk, hogy türelmesek voltatok hozzánk, talán jobban is mint az elvárható. Gőzerővel dolgozunk és reméljük mihamarabb játszhattok a kiegészítővel.
K:Második kiegészítő?
V: Talán.
K:Az egyik kedvenc képességem az volt a D2-ben, hogy a Barbár egy kézzel hordta a 2 kezes fegyvereket. Hasonló újítás a D3-ban?
V:Nos, a Crusader-nek lesz egy passzívja ami hasonló lesz. (Two Handed Weapon + Shield)
K:Lesznek Ladder exkluzív itemek? Kapnak béta kulcsot azok akik előrendelnek?
V:Még nem beszélünk a Ladder-ről. Sokan vágyakozna rá, csakúgy mint a rúnaszavakra. Még gondolkozunk azon, hogyan lehetne a legjobban bevezetni a Ladder-t. Még nem jelentettünk be előrendelést, erre még várnotok kell.
K:Lesznek teljes chat ablakok a klánoknak?
V:Részben, de nem teljesen. Van egy klán fül és azon belül klán chat. A D2-ből ismert Lobby-ig nem mentünk vissza. Ha majd kipróbáljátok a bétában a klán chat-t kérlek hagyjatok visszajelzést a fórumon.
K:Az adatbányásztok kiástak pár infót a Devil’s Hand nevű feature-ről. Ki van már dolgozva?
V:Nincs, de attól még menő.
K:Az aktuális top build-k megfognak változni? Mint például az Archon vagy a CM. Mi a helyzet a life steal-el?
V:Problémának tekintjük a life steal-t.Nagyban rontja hogyan értékeli a játékos az itemet. Azt akarjuk, hogy jobb döntéseket hozzatok, arról mire van nagyobb szükségetek: toughness, healing(gyógyítás: Az új képek között ez a stat is látható a karaktereken csakúgy mint a toughness) vagy damage. A buildekre visszatérve, igen változni fognak. Az új legendaryk valóban segítenek majd érdekesebb buildeket összerakni.
K:Trifecta statok. Mi a jövőjük?
V:Nem akarjuk elvenni a játékosoktól a trifecta statokat, inkább azt akarjuk, hogy e helyett a három stat helyett (attack speed, crit chance, crit damage) tudjanak választani 7-8 közül. (pl. cooldown csökkentés, bónusz damage képességekre)
K: Lesznek a Hellfire Ring-hez hasonló itemek a RoS-ban?
V:Igen de még nem állunk készen arra, hogy bejelentsük ma.
K:A mostani nagyon erős karakterek simán végig fognak tudni szaladni a kiegészítőn?
V:Nem.
K:Jelenleg a Cold sebzésnek van effektje. Mi a helyzet a többi elemmel?(fire, lightning, holy, poison, arcane)
V:Még nem dolgoztuk ki azokat teljesen.
K:Mi lesz a magas szintű gemekkel?
V:Erről már beszéltünk az irodában. Most, hogy nem lesz AH, valószínűnek látjuk hogy változtatni fogunk rajtuk. Így könnyebben hozzájuk lehet majd férni.
Amit a BlizzCon után tudtunk meg
A Legendary-k soulbound-k lesznek. (Mint pl. a kovácsolt Archon itemek)
A Ladder-l még mindig kísérleteznek.
A Jailer szörnyek figyelmeztetnek majd mielőtt csapdába ejtenek.
Ha esik egy legendary neked vagy valakinek a klánodon belül, mindenki kap majd róla értesítést.