Blizzard jelenléte a hivatalos fórumokon

Dyingsoul . Hírek 611

Néhányan megkérdőjelezték azt, hogy a Blizzardos CM-ek vajon követik-e normálisan a fórumtémákat mivel “kevés” hivatalos válasz érkezik a fórumokra. Sokan úgy gondolják, hogy egyszerűen csak figyelmen kívül hagyják és nem követik a legtöbb posztot. azt válaszolta, hogy a legtöbb esetben olvassák a posztokat, csupán nem praktikus minden olvasott helyen kék választ hagyni. Emellett a kék válaszok gyakran félbeszakíthatják a játékosok megszokott módon folytatott csevegéseit melyek kék válaszok után más irányokat vehetnek. Mindemellett emlékeztet minket arra, hogy a fórumok elsősorban azt a célt szolgálják, hogy a játékosok egymás között megbeszélhessék a játék dolgait. Egy másik játékos felvetésére, miszerint “A Blizzard jobb munkát is végezhetne a közösséggel való kapcsolattartásban.” reakciója az volt, hogy megköszönte a figyelmeztetést és megkért minden olvasót (nem csak a hozzászólás íróját), hogy bármilyen észrevételük vagy konstruktív ötletük van a a community managerekre nézve, azokat küldjék el nyugodtan a lylirra@blizzard.com email címére.

Blizzard tends to post very erratically and more often that not ignores the threads that are considered important by posters.

Simply put, just because we haven’t posted in it does not mean the thread was ignored. Replying to each and every thread we read is largely impractical, though one of my goals in general is to post more. I admittedly lurk a little too much at times and there’s always room to improve!

I remember awhile ago one of the blues saying they often read posts but avoid posting in many cases to not interrupt the discussion.

There’s a lot of situations where this is the case. Some conversations can be “tainted” by the presence of an employee (kind of like the observer effect, but with blue text), especially when we’re trying to get a feel for what it is you guys are thinking. I know for myself, I try to jump into threads where direction is needed or requested, or when there’s particularly important information to share or reiterate. It’s also worth noting that, though we frequently use the forums to talk or chat or ask questions, their main purpose is really to give players a dedicated space to discuss Diablo III with each other.

I found this the other day on Urban dictionary. Not that I agree with it in any way, shape or form, but some people do think very little of them.

Regardless of the status of this information as a quote from another site, it includes content that isn’t appropriate for the forums.

Blizzard could still do a much better job or interacting with the community.

This feedback has definitely been noted, and I thank you for being honest and constructive. =) If you would like to pass on any additional feedback regarding the Diablo III Community team, including suggestions on what you’d like to see from us or what you think we could do better, please forward that on to lylirra@blizzard.com. This goes for anyone – we’ve always got an open ear, and we’re ultimately here for you guys. We’re always looking to improve, and knowing exactly what you’d like to see from us can help us get there. (forrás)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.