Legendary droprate: Nerf vagy sem?

Dyingsoul . Hírek, kék, RoS 2160

A hivatalos fórumon egyre többen kezdtek el gyanakodni arra, hogy hiába állítja a Blizzard, hogy az évfordulós buff eltűnése után is meghagyták az emelt dropratet, mégsem ez az igazság: állításuk szerint egyre kevesebb legendary lootot kapnak. a gyanúsítgatásra Nevalistis válasza hosszú de egyértelmű volt. Állítása szerint a visszajelzések alapján többször is tesztelték a dolgot (mivel akár a játékosok visszajelzései alapján valamiféle játékbeli hiba is állhatott volna a dolgok mögött) de a tesztek kimutatásai alapján tökéletesen működik a loot, nincsen semmi gond vele. Újra felhozta az RNG-re vonatkozó mentális dolgokat, amiben persze akár igaza is lehet. Mivel a Blizzard részéről utánajárt és több tesztet is futtatott az esetre, ezért az egész elmélet destruktív és hamis. Ez a Blizzard hivatalos álláspontja tehát az ügyben. A topikot így zárolták is és felhívták a figyelmet arra, hogy ha bármilyen problémát ismételten észrevesznek a játékosok, akár Lylirrát is kereshetjük e-mailben: lylirra@blizzard.com.

 

They are trying to deliberately discredit people who challenge the validity of anything they we are told.

This is a rather bold assumption. We are attempting to avoid a situation where a rumor rampages out of control and becomes community “truth.” In this case, we have investigated multiple times into drop rates to make sure they are working as they should. We have tested and retested. The results have come back consistently in each instance – drop rates are where they are supposed to be, and haven’t been changed since the implementation of the Community Buff for the 2nd Anniversary. Each time we post regarding misinformation being spread, we are as certain as we can be that this is the case.

Are you really going to come on here and say that there is not and has never been any bugs/faulty programming in the game?

Not at all! But we do check and recheck things when community concerns are brought up or reports come in consistently. That’s not the case here – rather, the occasional string of bad luck comes up and these types of posts come in waves. The reports we’ve received on drop rates are inconsistent, and our testing results and internal drop rate numbers contradict the suggested pattern.

RNG, being inherently random in nature and definition, is something that’s easy to mistake as working inconsistently. That’s the nature of the beast. What I can do is reassure you that we’ve done everything we can (and more) on our end to make sure it’s working the way it should.

Especially when you have knee jerk reactions to people having fun and you nerf something by saying it was a bug?

That’s a pretty unfair statement. Any change made is in the interest of the game’s health in the long term, whether it’s a bug fix or a balance change. We carefully weigh the benefits and detriments to such changes, and while some do result in a reduction of power, it’s a byproduct of fixing something that is working against its original intent.

Everyone loves to smash face and feel powerful – but without a little control, we can inadvertantly severely restrict growth of power in the future. We want to provide additional content down the road, and if a single skill or item upsets the balance of everything else available, it substantially changes the way we develop that content. Instead of balancing everything in the future around a single outlier, it’s more appropriate to bring that outlier back into balance with other aspects of the game.

You’re welcome to provide constructive feedback regarding changes, or raise your concerns regarding whether or not something is working as it should. That isn’t something we’re trying to take away. However, in this case, we’ve done our leg work, and I’ve shared that information.

That said, this is a pretty unproductive conversation with little productive discourse, so I’ll be locking this thread. If you’d like to send us your feedback regarding moderation practices, you’re welcome to do so directly to lylirra@blizzard.com – she’s our manager, and will be happy to review your concerns.

Comments (16)

  • avatar

    castiell2401

    |

    Nekem úgy tűnik, hogy a buff alatt volt csak szerencsém, akkor minimum 2 legendary esett riftenként – de inkább 3-4- (egy olyan kivétel sem volt, hogy kevesebb lett volna). Amióta pedig levették a buffot, mintha elvágták volna, a lejátszott riftek 60%-ában nem esik egy darab sem. Valószínűleg csupán szerencse kérdése! :)

    Ne értsen félre senki, én nem panaszkodok, mert elvégre a játék öröméért játszok, de az objektív véleményem az, hogy szerintem azért nem maradt teljesen úgy a legendary drop rate, ahogy volt.

    Reply

  • avatar

    k0ala

    |

    Lehet, hogy csak én vagyok peches,de amikor be volt rakva a buff, akkor nekem sokszor riftenként esett 2-4 legendary, most kb 2rift alatt 1…

    Reply

    • avatar

      Xeper

      |

      Igen, te vagy. 2 rift nem mutat semmit még mindig.
      Pénteken mentem kb 45 T6 riftet, esett 100+ legendary. Volt olyan 5 rift, hogy semmi nem esett, de volt olyan ötös szériám is, hogy 30 fölött esett. Tehát ezredjére is leírva: VÉLETLENSZERŰ

      Reply

      • avatar

        stra

        |

        Igen, és véletlenül egyesek tudják olvasni adott csatlakozás után a memoriából, hogy milyen loot várható. RNG…persze, azt ír nektek amit akar a blizz, mindent bevesztek. Kicsit se furcsa, hogy tényleg van olyan mikor 20 körön át alig esik pár leg, aztán egyszerre mindenhonnan az hullik ? ez nektek a random, véletlenszerű ?
        Hozzáteszem, hogy 120%os mf se ér semmit, egyedül a kék>rare-re van hatással, nem nem egy körön teszteltem, így mentem kb 2 hétig. Semmi változást nem tapasztaltam leg drop terén, aminek ki kell esnie az ki fog esni, de ezt semmi nem befolyásolja kivéve ha tudatosan mész adott serveren épp.

        Reply

        • avatar

          Envo

          |

          Szerintem meg te veszed be azt, hogy léteznek ilyen összeesküvés-elméletek. Többe kerülni leprogramozni egy ilyen algoritmust amit te leírtál, mintha csak elédlöknék az RNG számot, gondolkodjunk már. A loot-szerver kérdés meg már akkor felborult, amikor lehozták, hogy esetleg létezik.
          Fogj egy dobókockát és dobj vele kétszer, hány hármast fogsz vele dobni? Lehet hogy kettőt, lehet hogy egyet se.
          Dobj százszor. Hány egyest fogsz vele dobni? Lehet hogy százat, lehet hogy egyet. Próbáld ki, érdemes

          Reply

          • avatar

            stra

            |

            Én a tapasztalatnak hiszek, és az nem azt mutatja, hogy rng lenne.Mi kerülne többe? az hogy vannak mákos serverek amik jobban dobnak? ne röhögtessél már.
            Eddig összesen 2x voltam olyanon ahol szó szerint minden területen esett fixen 2 leg, ez még loot2 előtt volt, és a tetejébe dobott egy közel high end raret. Igen, rng. Ha annyira random lenne, lett volna eddig a drop akkor az emberek nem fixen ugyanazokat a területeket farmolták volna, mivel tudták, hogy ott potenciálisan esik mig más területekre nem jellemző, de néha előfordul.
            Ha lenne rng akkor nem tudtam volna összehozni egymás után 3x, hogy act és mp level váltogatások után act2 desolate sandsen az első húsz mobbol valamelyik dobjon setet.
            Még vagy egy tucatnyi példát hozhatnék fel.
            Dobálgasd a kockádat.

            Reply

          • avatar

            Envo

            |

            A tucatnyi példád arra való, hogy megmutasd, ott van (volt) a legnagyobb a mobsűrűség. Azért járták a Decay criptet is mert ott hánytak a mobok még többet. Vagyis több mob, több loot. Azért nem esik bizonyos területen, mivel ott kevesebb a mob, kevesebb eséllyel esik cucc. Furcsa én vanillában Act II legszegényebb részein kaptam azt a 3 leget, ami 300 óra alatt esett. Nekem ez a tapasztalatom, mindenkinek más. Valakié egybeesik az elméletekkel véletlenül, valakié meg nem.

            Reply

        • avatar

          Xeper

          |

          Memóriából a már kiesett azonosítatlan cuccokat tudták kiolvasni, de az már régi történet, és nem mond ellen a randomnak.
          MF kérdésben hivatalos tájékoztatás is volt, hogy az MF értéke a kék cuccokra hat csak, rare-re 50%, legenday tárgyakra 10%. Tehát a 120% igazából csak 12%, annyit nyilván nem veszel észre, van akkora szórása a rendszernek.
          Az említett 45 riftemet egyetlen nekifutással mentem, úgyhogy nehéz szerencsés szerverekre, vagy játék kreálásakor legenerált konstansokra hivatkozni. De nyugodtan faraghatod az újabb elméletedet, én csak egy szerencsétlen hiszékeny játékos vagyok a nagy multi árnyékában.

          Reply

          • avatar

            Xeper

            |

            Rare nem 50, hanem 30%, a többi stimmel.
            Jó lenne egy javítás gomb…

            Reply

          • avatar

            stra

            |

            vannak már újabb technikák, legfeljebb nem tudsz róluk. Nem a loot alertről beszéltem.

            Reply

          • avatar

            Xeper

            |

            Én sem a loot alertről írtam. Amit írsz, hosszas keresgéléssel sem találok semmi értelmeset, ezért azt leginkább csak csúsztatásnak érzem. Tekintve, hogy hivatalosan bejelentett játékmechanikai alapokkal sem vagy tisztában, nehéz elhinni, hogy valós extra információval rendelkeznél, és nem csak félreértettél valamit. Esetleg linkelnél egy említést arról, amiről beszész?

            Reply

          • avatar

            Envo

            |

            Szerintem az a karaktertörlős-csinálj-új-karaktert metódusra gondol, bár annak sincs semmi értelme. Tapasztalat

            Reply

  • avatar

    Animebj

    |

    Nincs semmiféle nerf. A DH-mal T1-en kb: két óra alatt 11 legendary-t kaptam, ebből két szettdarab a Marauder-ből.

    Reply

  • avatar

    Linkin

    |

    T5-ön továbbra is elégedett vagyok a drop rattel, óránként 15-20 csillag,hova többet?

    Reply

  • avatar

    kiralytigris

    |

    Egy kis kihagyás után visszatértem. Mentem 3 rift kört T3-on semmi. Utána megint mentem egy kört ahol 3 törni való is hullott. Nem értem én ezt a drop ratet.

    Reply

    • avatar

      Dyingsoul

      |

      Segítek egy kicsit a megértésében: random.

      Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.