Kezdőlap Egyéb A hullák eltűnésének technikai okai

A hullák eltűnésének technikai okai

14
0
MEGOSZTÁS

Bashiok leírta, hogy miért tűnnek el a tetemek közvetlen a lecsapásuk után.

Bashiok bluepost…
The main reason for the corpses not being able to stay permanently is the potential number of them on screen at one time, and specifically that each corpse is affected by physics, allowing them to be blasted and thrown all over the place by the force of player abilities.

It's one of the trade offs when integrating new technology, you can get really awesome effects, but they do have a cost. In a 2D world, a sprite of a dead creature doesn't really cost any more (system requirement-wise) than a sprite of something that's alive. Probably less. In a 3D world where a creature dies and then needs to have physics calculations thrown onto it so it can bounce and fall and fly around, they cost substantially more.

We remember fondly those situations where you've just completely obliterated a camp of Fallen, and as you're picking up items – marvel in your destruction. That's a feeling and part of the gameplay where if we can realistically keep some of it without sacrificing features or having insane system requirements we'd definitely like to, but no promises.

Az ok teljesen egyszerű. Túl sok tetem lenne egyszerre a képernyőn, ezért a lemészárolt bestiák néhány másodpercen belül eltűnnek. Nem lenne rossz bokáig fallenekben mászkálni és, mivel a játék motorja elég jó fizikával van ellátva, ha közéjük csapunk még szét is repülnek. Ehhez azonban már komolyabb gép kéne, Márpedig a gépigényt igyekeznek a Blizzes fiúk a lehető legalacsonyabban tartani. Reméljük sikerül.

MEGOSZTÁS
Előző cikkHP Orbs
Következő cikkDiablo 3 infók Bashiok-tól