Kezdőlap Egyéb Diablo 3 achievment vs. Steam/Wow

Diablo 3 achievment vs. Steam/Wow

12
0
MEGOSZTÁS

Bashiok ezúttal a Steam/WoW és a Diablo3 achievment rendszereket hasonlítja össze.

Bashiok bluepost…
Steam achievements are generally based around small, situational, skill, or long-term goals in short “round” or level based FPS'. So obviously achievements in an MMO are going to be vastly different, and can cover a much wider range of goals from small and fun, to long and involved, and yes even to the impossible.

For us completionists we're going to be frustrated by not being able to have everything. But part of the system is specifically to show off where you've been, how long you've been playing, and what you've accomplished. I'm going to have to deal with the fact that I wasn't everywhere or did everything at some point in time. I'm going to have to focus on the goals I can achieve instead of those I can't. There's no point crying over milk that was spilled two years ago that I just found all dried and crusty under my refrigerator.

That's World of Warcraft though. It's a persistent world and moves and evolves and changes with patch to patch, and expansion to expansion. There's a lot more area for there to be achievements that were attainable at one time, but due to that evolution of the game – are no longer possible.

Diablo III isn't an MMO, it doesn't evolve in the same way, and so there's far less chance for there to be an achievement rendered impossible due to game updates.

A Steam achievements pontokat általában kicsi, szituációtól, képességtől függő, vagy hosszútávú célok teljesítésével lehet növelni. Így nyilvánvaló, hogy egy MMO-ban jóval eltérőbbek lesznek ezek a pontok és sokkal több módon lehet majd kiérdemelni őket, amelyek a hamar végigvihető küldetéseken átsegítenek és jobban kapcsolódnak a történethez is.

Nekünk játékosoknak, akiknek semmi sem elég, bizonyára rossz érzést fog kelteni, hogy nem tudunk majd mindent megszerezni. De mivel a játék elég intelligens lesz, így meg tudjuk nézni, hol jártunk, milyen küldetéseken vettünk részt és hogy mennyit is játszottunk. Meg kell barátkoznunk azzal a ténnyel, hogy még nem jártunk mindenhol és nem szereztünk meg mindent. Ahelyett, hogy siránkoznánk a nehezebben megszerezhető tárgyakon és a nehezebb küldetéseken, foglalkozzunk inkább a teljesíthető/megszerezhető dolgokkal. Egy példa erre a World Of Warcraft, ami állandó mozgásba van, tovább fejlődik. Minden egyes patch-csel és kiegészítővel új részek jönnek elő, ezek által a kihívás is növekszik és az elérhető pontok is növekednek. De voltak olyan küldetések is amik eltűntek a WoW fejlődése alatt.

A Diablo III nem egy MMORPG, tehát nemis fog ilyen módon fejlődni. Ne is számítsunk arra, hogy egy új patch esetleg eltűntetne egy küldetést.

Saját véleményemet hozzátéve: Ne csak a grafikával és a fizikájával törődjünk a játéknak, foglalkozzunk egy kicsit a belsejével is 😉

MEGOSZTÁS
Előző cikkJay Wilson interjú
Következő cikkUreh megerősítve!