Végre néhány újabb információval gazdagodunk Jay Wilson jóvoltából.
A különböző tárgyak elkészítésének módja megváltozik, a már megszokott jó öreg Horadric kocka eltűnik a játékból. Ehelyett azonban egy sokkal újabb és izgalmasabb módszerrel állnak elő (lehet találgatni mi lehet az), melyről többet nem kívántak elárulni.
Az inventory rendszer is sokban változik majd, a korábbi több slotot foglaló itemek is csupán egy slotot foglalnak majd, így megkönnyítve a játékosok dolgát.
Ezen kívül a játékosok sokkal jobban részesei lehetnek Sanctuary eseményeinek, mint korábban eddig. A Diabloban a játékos elég kis területre van korlátozva küldetése végrehajtásával, a Diablo II-ben már kicsit tágabb a feltérképezhető világ, a Dark Wanderert követve megismerhettük az Aranochi Sivatogot, Kehjistan dzsungeleit és a nyugati Királyságokat valamint barbárföldet, Arreat hegyével. A játékosok így sokkal jobban részesei lehetnek a kerettörténetnek mint eddig.
Az interjú végén megtudhatjuk, hogy a multiplayer rész sokkal inkább a csapatmunkára fog orientálódni, viszont nem lesz az mint a WoW-ban hogy sorozat küldik vannak és be kellett várni a másikat, vagy segíteni neki, hogy együtt questeljetek, így bármikor együtt küldizhetnek a jóbarátok, ezzel így növelve a kooperáció lehetőségét.
Forrás: IGN