Kezdőlap Hírek 1.0.4 preview kékek

1.0.4 preview kékek

31
0
MEGOSZTÁS

Néhány játékos számára nem volt 1-2 dolog egyértelmű az 1.0.4 patch previewt illetően, a Blizz sebtében válaszolt nekik.

 

  • Természetesen nem csak a Fire Chain+Shielding monster affix lesz megváltoztatva, hanem az összes többit is megpróbálják úgy belőni, hogy ne okozzanak túl nagy kihívást, pl. a Nightmarish effektnél, az első Fear után néhány másodpercig immunis lesz a játékos a Fear effektre.
  • A normal szörnyek életerejét növelik 5-10%-kal, míg a Champion és Elite Pakkok életerejét csökkentik 10-25%-kal, pontos számok még nem ismertek. A non-Elite szörnyekből eső Magic és Rare tárgyak drop esélyét megnégyszerezik, például egy full run alatt X területen szerzett az ember non-Elitekből 500 tárgyat, ebből 1.0.4 előtt volt kb. 20 Magic és 4 Rare, patch után ugyanennyi, 500 tárgy esetében, már 80 Magic és 16 Rare tárgy lesz az ember jutalma. Ez a módosítás a Legendary és Set itemekre NEM vonatkozik.

Fire Chains and Shielding were only provided as examples. We looked at every affix and have made adjustments to more than just those two. For example, we’re giving players a temporary immunity to Fear after they’ve been Feared by a Nightmarish monster.

Keep in mind that the systems preview is more about explaining why these kinds of changes are being made, rather than detailing everything out line-by-line. (That’s ultimately what patch notes are for.)

 

So, in 1.0.4 we’re increasing the health of normal monsters by approximately 5%-10% in Inferno, but also increasing the likelihood they drop magic or rare items by a factor of four. We’re correspondingly lowering the health of Champions and Rares by 10-25% and editing specific affixes to shrink the difficulty gap. We’re still working on those numbers, but that’s approximately what we’re shooting for.

Just to clarify, we aren’t making any changes to the chance that an item will drop. Instead, we’re changing the quality of that item when it drops. And when we say we’re increasing the likelihood that non-Elite monsters will drop magical items “by a factor of four,” it means that those monsters should drop 4 times (or “4x”) the amount of magical items as they do now. It’s important to note, however, that this will only affect Magic items and Rare items.

So, for example, if doing a full clear of an area currently yields 500 items from non-Elites, it will still yield 500 items after 1.0.4. Whereas you may have only gotten 20 Magic (blue) items and 4 Rare (yellow) item from those non-Elites before, you’ll now get approximately 80 Magic items and 16 Rares.

Is this 4-fold increase being applied to Legendaries as well?
Negative, it only affects Magic items and Rare items (apologies for the confusion).

 

Forrás: