Kezdőlap Hírek Heti összefoglaló: Gold dupe az US szerveren

Heti összefoglaló: Gold dupe az US szerveren [Update]

125
0
MEGOSZTÁS

Nos a héten egy kis elmaradásunk volt a patch utáni hírekben (ezért elnézéseteket kérjük) de ebben a hírben ezt pótolni szeretnénk. Nos mi is történt a patch után? A legmegdöbbentőbb hír az amerikai szerveren megjelenő gold dupeolás volt. A javítás érkezte után a játékosok a következő módon sokszorozták meg vagyonukat: Az RMAH-ba betettek goldot, cancel-re nyomva pedig a megadott mennyiség sokszorosa érkezett vissza az aukciós házból.

[youtube Dg6IX9EjZ10 600 350]


Hogy mihez kezdtek a dupeolt golddal az exploiterek? Elárasztották a szervert arannyal. Az aukciós házból “gyenge” legendarykat vettek meg 2 billiós tételekben. Ezt láthatjátok a lenti videóban. Hozzátenném, hogy a srácot a videó végén nem bannolták le valójában csak viccelt vele. Egy későbbi videót viszont feltöltött a csatornájára, amiben tényleg lebannolják.

[youtube EZidgohZaws 600 350]

Hogy pontosan mi történt a patch napján, arról Lylirra a hivatalos fórumon tájékoztatott minket. Először is az AH-t leállították, majd a gold bárminemű cseréjét sem engedte a szerveren a játék (trade ablakban sem). Ezek után megtalálták a módját, hogy kijavítsák a hibát és ezt tesztelték mielőtt újra engedélyezték volna a kereskedelmet. Mindeközben arra a döntésre jutottak, hogy egy teljes rollback rosszabb hatással lenne a közösségre, mint a piacra befolyt aranymennyiség. Bár a hiba javítását viszonylag gyorsan megoldották, az Aukciós Ház és a gold kereskedelem egészen tegnapig offline volt. Mivel nem a rollback mellett döntöttek, ezért arra a néhány játékosra koncentráltak, akik ezeket a hibákat kihasználták. Átvizsgálták az összes jelentősebb gold tranzakciót, ezért tartott több napig a művelet. Hogy ez a az akció mennyire volt sikeres, azt csak az amerika szerveren aktívan játszó játékosok tudnák igazán megmondani, abban viszont biztosak lehetünk, hogy a hiba kihasználóit bannolták a játékból.

UPDATE:

John Hight a Diablo III gyártásvezetője összegezte a fent leírtakat és választ is adott néhány fontosabb kérdésre. Állítása szerint mintegy 415 játékos élt vissza oly módon a játékkal, hogy kihasználják a gold dupe-ot. Azt is megmagyarázta, hogy azért nem döntöttek teljes rollback mellett, mert nem szerették volna azokat a játékosokat büntetni ezzel, akiknek semmi köze nem volt a dupeoláshoz, esetleg nem is tudtak róla, mindemellett a gyanús accountokat sikerült azonosítaniuk és zárolniuk. Azokra a játékosokra is lecsaptak, akik valamilyen kapcsolatban álltak a duperekkel (például nagyobb összegeket kaptak tőlük, aranyat, itemeket tartottak fenn a duperek számára). Őket az aktivitásuk alapján részesítették büntetésben, ami rollbacktől kezdve ‘ban’ is lehet akár. John azt is elárulta, hogy a poszt írásakor már a dupeolt gold 85%-át sikerült megsemmisíteniük, de továbbra is folytatják a dupeolt gold keresését és kiiktatását. Ezen felül a tragédiáért felelős kódrészletet teljesen felülvizsgálják, hogy még egyszer elő ne forduljon hasonló eset. Említésre méltó az is, hogy a csalók és bugkihasználók ez idő alatti RMAH tranzakcióit a Blizzard teljes mértékben a Children’s Miracle Network Hospitals-nak adományozza.

Hey everyone,

I’m John Hight, the production director for Diablo III. As most of you know, after the release of patch 1.0.8 a small number of players exploited a bug to duplicate gold. The bug has since been fixed, and the Auction Houses and gold trading are back online.

While the issue is resolved, we know a lot of players have questions about what happened and what we’re doing about it, so I wanted to take some time to discuss the details with you here.

So, What Happened?

Shortly after we released patch 1.0.8 in the Americas on Tuesday, players discovered a bug that allowed gold to be duplicated via the real-money Auction House. The bug was the result of a coding error that was exposed when we increased the gold stack size from 1 million to 10 million. This resulted in an overflow on cancelled auctions that yielded a greater amount of gold in return. Only a relatively small number of players had the billions of gold necessary to exploit the bug, and only 415 of those players chose to use this exploit for personal gain.

To all of you who reported this to us, thank you! As soon as we confirmed what was happening, we took the Auction Houses in the Americas offline and suspended gold trading in order to isolate the problem. From there, we were able to troubleshoot, develop a fix, test it, and deploy it to all regions before the day ended—also ensuring that patch 1.0.8 rolled out in other regions (without the bug) as scheduled. The Auction Houses remained offline and gold trades remained suspended until we completed a full audit of all transactions that occurred during this period. Once that was completed, we brought everything back online.

While this was happening, we locked accounts that appeared to be exploiting the bug as well as collaborators that held gold or items for the exploiters. Once we confirmed that an account was involved in this exploit, we either banned or rolled back the account depending on their activity.

What Does That Mean for Me?

Soon after the exploit was discovered, we contemplated doing a complete rollback, as was suggested by a number of players here in the forums.

The vast majority of players did not participate in the exploit and we didn’t like the idea of punishing them for the bad behavior of a few people. A rollback would mean bringing the servers down for a lengthy period and a loss of all progression since 1.0.8 was released. Many players made significant accomplishments in the game that required time and dedication, and we felt it was worth the work involved to try to preserve these efforts and go after the exploiters instead.

With this in mind, we elected not to roll back the servers in The Americas and are instead working to remove duplicated gold from the economy through targeted audits and account actions (as indicated above) without taking away progress that our players rightfully earned.

As of this this post, we have already recaptured more than 85% of the excess gold from the accounts involved, and over the days ahead we will continue to pore over our audit data to reclaim as much duplicate currency as possible. We’ve also done a full audit of our code to help make sure that something like this doesn’t happen again.

So, What’s Next?

Many people bought and sold items and gold on the Auction House on Tuesday. We’re making sure that all legitimate transactions go through. This means that if your account was not involved in the exploit, you will get to keep your items and gold, as well as any money you received from sales on the real-money Auction House. We’ll also be donating all proceeds from auctions conducted by the suspended or banned players—including all of THEIR sale proceeds that we intercepted as well as our transaction fee—to Children’s Miracle Network Hospitals.

Thank You!

On behalf of the development team, I just want to say thanks again to those of you who took the time to notify us about this situation, as well as apologize for any inconvenience this issue may have caused you personally. We highly value fair play, and we’re going to continue to monitor the game and take steps necessary to prevent exploits like this from happening in the future. (forrás)

forrás: us.battle.netus.battle.net/forum