Kezdőlap Hírek PTR: Patch 2.2.0 frissítve! Patch Note

PTR: Patch 2.2.0 frissítve! Patch Note

108
0
MEGOSZTÁS

Tegnap felkerült az új Patch Ptr-re. Sok skill és legendás tárgy változott, sőt bekerültek az új goblinok (szám szerint 3), növelték a Blood Shard cap-et, 2db új legendás kő is bekerült, valamint bővült az auto- pickup rendszer.
Nézzük először az új legendás köveket:

ptr2.2.001

Lássuk a fontosabb javításokat:
Csak PTR-re vonatkozó:

• Néhány Bug-ot javítottak

• Kijavították azt a hibát, amelyben a Convention of the Elements (a BlizzCon Elemental Ring) megakadályozta, hogy a petek nagyobb sebzést szenvedjenek el
• Kijavították azt a problémát, amely megakadályozta, hogy a Kekegi’s Unbreakable Spirit eltávolítsa a spirit cost-ot a Dashing Strike-ról, abban az esetben, ha kevesebb, mint 50 spirit-ünk volt rajtunk a Raiment of a Thousand Storms set-tel
• Továbbá javították a Slave Bond bracert, aminél az elsődleges opciók nem működtek megfelelően
Adventure mode:
• Javították azt a hibát, amely megakadályozta a Pylon-ok lehívását a Greater Riftekben
Általános:
• 20 yardon belül, a craftoláshoz szükséges anyagokat (hozzávalókat) automatikusan lootolja a rendszer
• 20 yardon belül, a gemeket automatikusan lootolja a rendszer

Karakter osztályok:

  • Barbár:
    Whirlwind képesség:
  •  Hamarabb használhatjuk más skillek elhasználása után
  • Képesség rúna – Dust Devil:
    • A Dust Devil a támadási sebességünkhöz képest fognak megjelenni/skálázódni
    • Ezeknek a Dust Devil-eknek az útjuk kiszámíthatóbbak lesznek
  • Crusader:
    • A Laws of Hope aktív hatását 3 másodpercről 5-re növelték
    Képesség rúna – Stop Time
    • Eltávolították és helyette a Promise of Faith rúna került be
    • A non-physical támadásokat 25%-al csökkenti
  • Demon Hunter:
    Rain of Vengeance:
    Képesség rúna – Anathema
    • Hatóidejét 5 másodpercről 2-re csökkentették
    • Megjegyzés: sebzés változatlan
    • Ez a rúna így sokkal gyorsabban fog sebzést leosztani
    Képesség rúna – Flying Strike
    • Hatóidejét 5 másodpercről 4-re változtatták
    • Megjegyzés: sebzése változatlan
    Képesség rúna – Stampede
    • Hatóideje 6 másodpercről 3-ra változott
    • Megjegyzés: sebzés változatlan
    Smoke Screen:
    • Cooldown-ját 3 másodpercről 1.5-re változtatták
    • A képesség nem kezd el újratöltődni addig, amíg le nem jár a hatása
    Képesség rúna – Vanishing Powder
    • A Cooldown-ját csökkentették 8-ról 6 másodpercre
    Strafe:
    • Hamarabb használhatjuk más skillek elhasználása után
  • Monk:
    Dashing Strike:
    • Javították azt a hibát, amely megakadályozta, hogy a Dashing Strike megüsse az ellenfelet egy ugrást követően
    Deadly Reach:
    Képesség rúna – Piercing Trident
    • Javítottak egy hibát, amely minden 3. ütésre elütötte az ellenfelet a levegőbe
    Tempest Rush:
    • Hamarabb használhatjuk más skillek elhasználása után
    Serenity:
    • Csökkentették a Cooldown-t 20 másodpercről 16-ra
    • A képesség nem kezd el újratöltődni addig, amíg le nem jár a hatása
    Seize the Initiative (passzív skill)
    • Javították azt a hibát, amely következtében a támadási sebességünk bónuszt kapott abban az esetben, ha az ellenfél életereje 75% alatt volt
  • Witch Doctor:
    Haunt:
    Képesség rúna – Consuming Spirit
    • Növelték a Life per Second-öt 2682-ről 4291-re
    • Cold sebzést változtatták Fire-re
    Spirit Walk:
    • A Cooldown-t csökkentették 15 másodpercről 12-re
    • A képesség nem kezd el újratöltődni addig, amíg le nem jár a hatása
    Soul Harvest:
    Képesség rúna – Languish
    • Áttervezték, mostantól növeli az armorunkat 30%-al és csökkenti az ellenségek mozgási sebességet 80%-al
    Summon Zombie Dogs:
    Képesség rúna – Final Gift
    • Eltávolították, helyette a Chilled to the Bone rúna került be
    • Ha a kutyák megütnek egy ellenfelet 2 másodpercre lefagynak és megnő a kutyák sebzése 10%-al
  •  Tárgyak:
    Andariel’s Visage:
    • A Poison nova fegyversebzést megnövelték 100-130%-ról 350-400%-ra
    Arcstone:
    • Új legendás gyűrű, amely időközönként a viselői között 1000-1500% fegyversebzést fog leosztani Lightnig puls-ként
    Bane of the Stricken:
    • Új legendás kő, amely minden támadásunk után 10%-al növeli a fegyversebzésünket
    • Növeli fegyversebzésünk 1%-al minden szinten
    • 25-ös szinten, minden játékos, követő és háziállat megkapja ezt a sebzésnövelést
    Blood Brother:
    • Új legendás kétkezes kard
    • 10-20% esélyt ad a támadás blokkolására
    • A blokkolt támadások 20%-al kevesebbet sebeznek
    • Miután levédtünk egy támadást azt követően első támadásunk +20% sebzést élvez
  •  Bastions of Will:
    2. set bónusza:
    • Miután elhasználtuk egy erőforrást-generáló skillt vagy elsődleges képességet, 50%-al megnöveli sebzésünket 5 másodperc erejéig
    • Miután elhasználtunk egy erőforrást-használó skillt, 50%-al megnöveli sebzésünket 5 másodpercre
    Cord of the Sherma:
    • Káosz a területen képességének (téhát Blind-olja vagy Slow-olja az ellenfeleket) időtartamát megnöveltél 2-4 másodpercről 3-4 másodpercre
    • Jelentősen nőtt a proc esélye
    Corrupted Ashbringer:
    • Új legendás kétkezes kard
    • Esély van arra, hogy leidéz egy csontvázat
    • Miután 5 csontváz leidéződik felrobbannak, 300%-os fegyversebzést okozva és a kard átváltozik egy kis időre Ashbringer-ré
    • Az Ashbringer fegyver Holy damage-vel égetni kezdi az ellenfeleket méghozzá 6000-6200%-os fegyversebzéssel
    Death Watch Mantle:
    • A Fan of knives sebzését növelték 200%-ról 750-900%-ra, illetve növelték az esélylét 15-35%-ról 25-35%-ra
    • 10 yard helyett 20 yardos körzetben fog sebezni
    • Jelentősen csökkentették a Cooldown-t
    Defender of Westmarch:
    • A farkas sebzését növelték 300-400%-ról 800-1000%-ra
    Eun-Jang-Do:
    • Új legendás Dagger
    • A támadó ellenfelek 3 másodpercre megfagynak, ha életerejük 17-20% alatt van
    Fire Walkers:
    • A talajégés sebzést 100%-ról megnövelték 300-400%-ra / másodperc
    Iceblink:
    • Új legendás kő
    • A Cold képességek mostmár használni fogják a Chill effektet és lassítani fogják az ellenfeleket további 5%-al
    • minden szinten 0.4%-al csökkenti a mozgási sebességet
    • 25-ös szinten 10% esély lesz rá, hogy a kritikus találatok megfagyasztják vagy lassítják az ellenfelek
    In-Geom:
    • Új legendás kard
    • A képességeink Cooldown-ja 4-6 másodperccel csökken
    Mutilation Guard:
    • 10%-al csökkenti a közelharci sebzést
    • A közelharci sebzést minden szinten csökkenti 1%-al
    • 25-ös szinten, amíg 50% alatt van az életünk, gond nélkül tudunk mozogni az ellenfelek között
    Pandemonium Loop:
    • A death explosion fegyversebzését növelték 200-800%-ra
    Pox Faulds:
    • Vile stench fegyversebzését növelték 240-320%-ról 450-550%-ra
    • Hatóideje 10 másodpercről megváltozott 5 másodpercre
    • Jelentősen csökkent a belső Cooldown
    Sash of Knives:
    • Dagger fegyversebzését növelték 275-350%-ről 500-650%-ra
    • Növelték a proc esélyét 25%-ról 100%-ra
    Schaefer’s Hammer:
    • Áttervezték
    • Ha elhasználunk egy Lightning skillt, akkor a fegyver egy 650-850%-os fegyversebzést oszt le Lightning sebzésként 5 másodpercig a közeli ellenfelekre
    Sebor’s Nightmare:
    • A Haunt most már az összes ellenfélre hat
    • Megjegyzés: Az effekt csak 5 ellen felen lesz látható
    • Jelentősen nőtt a Haunt hatóköre
    Sky Splitter:
    • A Lightning smite fegyversebzést növelték 150-180%-ról 600-750%-ra
    • A belső Cooldown jelentősen csökkent
    St. Archew’s Gage:
    • Áttervezték
    • Az első alkalomkor, amikor meg támadunk egy elit pack-ot, az életünkből kifolyólag egy 120-150%-os pajzsot ad.
    Wyrdward:
    • Növelték a Stun esélyét 13-17%-ról 25-35%-ra
    Broken Promises:
    • Új legendary tulajdonság
    • 5 egymást követő nem kritikus találat után megnő az esélyünk 100%-al arra, hogy kritikust üssünk 3 másodperc erejéig
    Nagelring:
    • Új legendary tulajdonság
    • Megidéz egy Fallen Lunatic-ot az oldaladon 10-15 másodpercre
    Oculus Ring:
    • Új legendary tulajdonság
    • Esély van rá, hogy létrehozzon egy területet ahova lehív egy hatalmas szörnyet, amely a sebzésünk 35-40%-át osztja le, mindaddig amíg ebben a területben tartózkodik
  •  Karakterosztály specifikációs itemek:
  • Barbár: 
    Bul-Kathos’s Oath:
    • Áttervezték, 2. set bónuszát megváltoztatták
    • Másodpercenként 10-el növeli a Fury generálást
    • A During Whirlwind 30%-al nagyobb támadási és mozgási sebességet biztosít
    Immortal King’s Boulder Breaker:
    • + 75-100%-al növeli a Call of the Ancients képességünk sebzését minden ötödik ütés után
    Immortal King’s Call:
    • Új set darabot kapott: Legs
    • 4. set bónusza: A Wrath of the Berserker és a Call of the Ancients Cooldown idejét csökkenti 3 másodperccel minden 10. elköltött Fury után
    • 6. set bónusz: Ha a Wrath of the Berserker és a Call of the Ancients egyszerre aktív, akkor 500%-al több sebzést okoznak
    Mortick’s Breeches Brace:
    • Új legendás Bracer
    • Wrath of the Berserker megkapja az összes rúnát
    Gavel of Judgment:
    • Új legendary tulajdonság
    • A Hammer of the Ancients visszatölt 15-20 Furyt abban az esetben, ha 3 vagy annál kevesebb ellenfelet ér
    • +30-40%-al nő a Hammer of the Ancients sebzése minden ötödik ütés után

Wrath of the Wastes:
• Új set
• 2. set bónusz: Megnöveli 15 másodpercre a Rend sebzését 500%-al
• 4. set bónusz: Amíg tart a Whirlwind, addig 40%-al kevesebb sebzést kapsz
• 6. set bónusz: A Whirlwind megkapja a Dust Devils rúnát és a sebzése megnő 2500% fegyversebzéssel

  • Crusader:
    Roland’s Legacy:
    • 6. set bónusz: A támadási sebesség bónusz 20%-ról 30%-ra változott /stack
    Drakon’s Lesson:
    • Új legendás Bracer
    • Amikor a Shield Bash eltalál 3 vagy annál kevesebb ellenfelet sebzésünk 150-200%-al megnő és 25% Wrath visszatöltésre kerül
  • Demon Hunter:
    Crashing Rain:
    • Új legendás öv
    • Rain of Vengeance képességünk megidéz egy fenevadat, amely 3000-4000%-os fegyversebzést oszt le
    Natalya’s Vengeance:
    • Új set darabokat kapott: Gloves és Legs
    • Átterveztél
    • 2. set bónusz: A Rain of Vengeanc képesség Cooldown-ja csökkent 1 másodperccel, ha használjuk az elsődleges képességünket, 2 másodperccel, ha valamilyen Hatred fogyasztó skillt használunk
    • 4. set bónusz: Rain of Vengeanc 100% sebzést oszt le
    • 6. set bónusz: Új set bónusz, a Rain of Vengenace elhasználása után sebzésünk megnő 300%-al és 30%-al kevesebb sebzést szenvedünk el
    Unhallowed Essence:
    • Új set
    • 2. set bónusz: A generáló skilljeink 1 Discipline-t generálnak
    • 4. set bónusz: Ha nincs 10 yardon belül ellenség, sebzésünk megnő 20%-al valamint 20%-al kevesebb sebzést szenvedünk el 4 másodpercen keresztül
    • 6. set bónusz: A generátor skilljeink valamint a Multishot 15%-al többet sebez minden elköltött Discipline pont után
  • Monk:
    Inna’s Mantra:
    • Új set darabokat kapott: Gloves és Boots
    Raiment of a Thousand Storms:
    • Áttervezték
    • 2. set bónusz: A spirit generáló skilljeink 25%-al növelik támadási sebességünket és 50%-al növelik sebzésünket
    • 4. set bónusz: A Dashing Strike 50 spiritbe kerül
    • 6. set bónusz: A spirit generáló skillek növelik a Dashing Strike fegyversebzését 8750%-al 3 másodpercig
    • A Dashing Strike villogni fog a kezelő felületen, ha a fegyversebzés aktív
  • Witch Doctor:
    Haunted Girdle:
    • Új legendás öv
    • A Haunt egy extra Spiritet szabadít fel
    Homunculus:
    • Csökkentették a zombi kutyák megidézési idejét 4-6 másodpercről 2-re
    • +20-25% Sacrifice sebzést okoz minden ötödik ütés után
    Raiment of the Jade Harvester:
    • 2. set bónusz: Amikor elhasználjuk a Haunt képességünk és az talál egy ellenfelet, akkor 5 másodpercig sebzi
    • 4. set bónusz: Új set bónusz, a Soul Harvest megkapja az összes rúnát
    Zunimassa’s Haunt:
    • Új set itemeket kapott: Gloves és Legs
    • Áttervezték
    • 2. set bónusz: A Fetish Army fent marad mindaddig, amíg meg nem hal
    • 4. set bónusz: Minden élő Fetish után 2%-al csökken a mi és a petek által kapott sebzés
    • 6. set bónusz: Új set bónusz, minden manát használó skill után, ami ellenfelet ér 150%-al növeli a petek sebzését 4 másodpercig
    Belt of Transcendence:
    • Új legendás öv
    • Leidéz egy Fetish Sycophan-t, amikor manát használó skillt használunk
  • Wizard:
    Gesture of Orpheus:
    • A Slow Time képesség Cooldown-ját csökkentették 50-70%-ról 30-40%-ra
    Triumvirate:
    • Új legendary tulajdonság
    • A Signature Spells növeli az Arcane Orb sebzését 60-80%-al 3 másodpercik, háromszor sztekkelhető
    Nephalem Rifts:
    • Növekedni fog a blood shard cap-pünk minden egyénileg teljesítet Greater Rift után
    • 10-el nő minden teljesített Greater Rift után
    • Pár változtatást hajtottak végre a Pylonok megjelenése terén a Greater Ritekben
  • Szörnyek:
    Orlash:
    • Árnyék klónokat idéz meg
    • Levegőtámadást kapott
  • Actok:
    Act1:
    Cursed Cellar:
    • Farnham közelebb fog megjelenni a bejárathoz
    • Farmham a közelebbi játékost fogja most már követni

 

PTR-ONLY CHANGES

  • Bug Fixes
    • Items
      • Fixed an issue that prevented pets from benefitting from the damage increase granted by Convention of the Elements (the BlizzCon Elemental Ring)
      • Fixed an issue that prevented Kekegi’s Unbreakable Spirit from removing the Spirit cost of Dashing Strike if you have less than 50 Spirit when paired with Raiment of a Thousand Storms
      • Fixed an issue that caused Slave Bonds to roll with fewer primary affixes than intended
    • Adventure Mode
      • Fixed an issue that prevented Pylons from spawning in Greater Rifts

Return to Top

GENERAL

  • Regular Health Potions have been removed from the game
    • The Health Potion slot on the action bar is now a bottomless Heath Potion that will heal you for 60% of your maximum Life
    • The functionality of Legendary bottomless potions is unchanged
  • Looting a crafting material will now also pick up all other materials of the same type within 20 yards
  • Looting a gem will now also pick up all other gems within 20 yards

Return to Top

CLASSES

  • Barbarian
    • Active Skills
      • Hammer of the Ancients
        • Skill Rune – Rolling Thunder
          • Should now more reliably hit nearby enemies in front of the Barbarian
      • Rend
        • Skill Rune – Mutilate
          • Bug Fixes
            • Fixed an issue preventing this rune from increasing the damage of itself
      • Whirlwind
        • Radius increased from 8 to 9 yards
        • Can now be cast sooner after using another skill
        • Skill Rune – Dust Devils
          • Dust Devil spawn rate now scales with your Attack Speed
          • Dust Devils now travel in a more predictable path
    • Passive Skills
      • Nerves of Steel
        • Has been redesigned
          • Fatal damage instead reduces you to 15% Life. For 3 seconds afterward, you take 95% reduced damage and are immune to all control-impairing effects
            • This effect may only occur once every 60 seconds

Return to Top

  • Crusader
    • Active Skills
      • Laws of Hope
        • Active effect duration increased from 3 to 5 seconds
        • Skill Rune – Stop Time
          • Has been removed
          • Replaced with:
            • Promise of Faith
              • Empowering the Law also reduces non-physical damage taken by 25%
      • Punish
        • Skill Rune – Celerity
          • Proc coefficient increased
        • Skill Rune – Fury
          • Proc coefficient increased
        • Skill Rune – Rebirth
          • Proc coefficient increased
        • Skill Rune – Roar
          • Proc coefficient increased

Return to Top

  • Demon Hunter
    • Active Skills
      • Rain of Vengeance
        • Skill Rune – Anathema
          • Duration reduced from 5 to 2 seconds
            • Note: Total damage dealt is unchanged
          • This rune should now begin dealing damage more quickly
        • Skill Rune – Flying Strike
          • Duration reduced from 5 to 4 seconds
            • Note: Total damage dealt is unchanged
        • Skill Rune – Stampede
          • Duration reduced from 6 to 3 seconds
            • Note: Total damage dealt is unchanged
      • Sentry
        • Now displays a buff icon indicating how many Sentries you have active
      • Smoke Screen
        • Cooldown reduced from 3 to 1.5 seconds
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire
        • Skill Rune – Vanishing Powder
          • Cooldown reduced from 8 to 6 seconds
      • Strafe
        • Can now be cast sooner after using another skill

Return to Top

  • Monk
    • Active Skills
      • Dashing Strike
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that prevented Dashing Strike from reliably hitting enemies when used to travel a short distance
      • Deadly Reach
        • Skill Rune – Piercing Trident
          • Bug fixes
            • Fixed an issue that prevented the third hit from always knocking enemies up in the air
      • Mystic Ally
        • Now has the same attack speed as you do
      • Tempest Rush
        • Can now be cast sooner after using another skill
      • Serenity
        • Cooldown reduced from 20 to 16 seconds
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire
    • Passive Skills
      • Near Death Experience
        • Has been redesigned
          • When receiving fatal damage, you instead restore 35% Life and 35% Spirit and are immune to damage and control impairing effects for 2 seconds
            • This effect may occur once every 60 seconds
      • Seize the Initiative
        • Bug fixes
          • Fixed an issue that prevented the attack speed bonus from being granted if your initial attack brought your enemy below 75% Life

Return to Top

  • Witch Doctor
    • Active Skills
      • Haunt
        • Skill Rune – Consuming Spirit
          • Life per second increased from 2682 to 4291
          • Damage type changed from Cold to Fire
        • Skill Rune – Poisoned Spirit
          • Bug Fixes
            • Fixed an issue that prevented this rune from increasing the damage of itself
      • Hex
        • Hex will now turn all enemies within a 12 yard radius into chickens, instead of just 1 enemy
        • Increased the maximum range for both Hexing enemies and healing friendlies
        • Minimum time between Hex casts by the Fetish Shaman increased from 3 to 4 seconds
        • Duration for which enemies can be Hexed reduced from 4 to 3 seconds
      • Plague of Toads
        • Skill Rune – Rain of Toads
          • Proc coefficient has been reduced
      • Spirit Walk
        • Cooldown reduced from 15 to 12 seconds
        • This ability does not start its cooldown until after its effects expire
      • Soul Harvest
        • Skill Rune – Languish
          • Has been redesigned
            • Now increases your Armor by 30% and reduces enemy movement speed by 80%
      • Summon Zombie Dogs
        • Skill Rune – Final Gift
          • Has been removed
          • Replaced with:
            • Chilled to the Bone
              • Enemies hit or hit by Zombie Dogs are Chilled for 2 seconds and take 10% increased damage from all sources
    • Passive Skills

Return to Top

  • Wizard
    • Active Skills
      • Slow Time
        • Is now cast at your target location, up to 60 yards away
        • Skill Rune – Point of No Return
          • Stun duration reduced from 3 seconds to 1 second
        • Skill Rune – Time and Space
          • Has been removed
          • Replaced with Exhaustion
            • Enemies caught inside Slow Time deal 25% less damage
        • Skill Rune – Time Warp
          • Damage bonus increased from 10% to 15%
    • Passive Skills
      • Arcane Dynamo
        • Bug Fixes
          • Fixed an issue that caused Nephalem Glory orbs to consume Flash of Insight stacks when picked up
          • Fixed an issue that caused Flash of Insight stacks to be removed when speaking to an NPC

Return to Top

ITEMS

  • +Max Discipline can now roll on Bows and Crossbows, in addition to Hand Crossbows
  • All crafted Rare items are no longer Bound on Account
  • Andariel’s Visage
    • Poison nova weapon damage increased from 100-130% to 350-450%
  • Arcstone
    • New Legendary Ring
      • Lightning pulses periodically between all wearers of this item dealing 1000-1500% weapon damage
  • Bane of the Stricken
    • New Legendary Gem
      • Each attack you make against an enemy increases the damage it takes from your attacks by 10% weapon damage
      • The additional weapon damage taken is increased by 1% per rank
      • At rank 25 allied players, followers, and pets also benefit from this effect
  • Blood Brother
    • New Legendary Two-Handed Sword
      • Grants a 10-20% chance to block attacks
      • Blocked attacks inflict 20% less damage
      • After blocking an attack, your next attack inflicts 20% additional damage
  • Boots of Disregard
    • Life per Second increased from 500 to 10000
    • Number of stacks reduced from 8 to 4
  • Bottomless Potion of Amplification
    • New Legendary Potion
      • Increases healing from all sources by 20-25% for 5 seconds
  • Bottomless Potion of the Leech
    • Life on Hit increased from 1500-3000 to 15000-20000 for 5 seconds
  • Bottomless Potion of Mutilation
    • Life on Kill increased from 4000-8000 to 40000-50000 for 5 seconds
  • Bottomless Potion of Regeneration
    • Additional Life gained increased from 25000-45000 to 75000-100000 over 5 seconds
  • Bottomless Potion of Rejuvenation
    • New Legendary Potion
      • Gain 20-30% of your maximum resource when used below 50% Life
  • Bastions of Will
    • (2) Set Bonus
      • Has been redesigned
        • All of your damage is increased by up to 100% based on how much primary resource you have
        • After casting a resource-generating attack or primary skill, gain 50% increased damage for 5 seconds
        • After casting a resource-spending attack, gain 50% increased damage for 5 seconds
  • Captain Crimson’s Trimmings
    • (2) Set Bonus
      • Life per Second increased from 2000 to 6000
  • BlizzCon Elemental RingConvention of the Elements
    • New Legendary Ring
      • Gain 150-200% increased damage to a single element for 54 seconds
        • This effect rotates through the elements available to your class in the following order: Arcane, Cold, Fire, Holy, Lightning, Physical, Poison
          • Note: Cold is not included for Crusaders
  • Cord of the Sherma
    • Chaos field duration increased from 2-4 seconds to 3-4 seconds
    • Greatly increased proc chance
  • Corrupted Ashbringer
    • New Legendary Two-Handed Sword
      • Chance on kill to raise a skeleton to fight for you
      • Upon accumulating 5 skeletons, they explode for 300% weapon damage and the sword transforms into Ashbringer for a short time
      • Attacking with Ashbringer burns your target for 6000-6200% weapon damage as Holy
  • Death Watch Mantle
    • Fan of knives weapon damage increased from 200% to 750-900%
    • Chance to explode on hit increased from 15-35% to 25-35%
    • Radius increased from 10 to 20 yards
    • Internal cooldown has been greatly reduced
  • Defender of Westmarch
    • Charging wolf weapon damage increased from 300-400% to 800-1000%
  • Eun-Jang-Do
    • New Legendary Dagger
      • Attacking enemies below 17-20% life freezes them for 3 seconds
  • Fire Walkers
    • Burnt ground weapon damage increased from 100% to 300-400% per second
  • Guardian’s Jeopardy
    • (2) Set Bonus
      • Life per Second increased from 2000 to 8000
  • Iceblink
    • New Legendary Gem
      • Your Cold skills now apply Chill effects and your Chill effects now slow enemy movement speed by an additional 5%
      • The additional movement speed reduction is increased by .4% per rank
      • At rank 25 you gain 10% increased chance to critically strike Chilled or Frozen enemies
  • In-Geom
    • New Legendary Sword
      • Your skill cooldowns are reduced by 4-6 seconds
  • Mutilation Guard
    • Gain 10% melee damage reduction
    • Melee damage reduction is increased by 1% per rank
    • At rank 25 while below 50% life, you may move through enemies unhindered
  • Pandemonium Loop
    • On death explosion weapon damage increased from 200-800%
    • No longer rolls against skill proc coefficients
  • Pox Faulds
    • Vile stench weapon damage increased from 240-320% to 450-550%
    • Duration reduced from 10 to 5 seconds
    • Greatly reduced internal cooldown
  • Puzzle Ring
    • The Treasure Goblin helper spawned by this item will now pick up items in a larger radius
    • The Treasure Goblin helper spawned by this item will now run faster when picking up items
    • Bug Fixes
      • Fixed an issue causing players to receive a chat message stating that you have killed a Treasure Goblin when a player with this item equipped died
      • Fixed an issue that caused the Treasure Goblin lore book to be granted to players when they died with this item equipped
  • Ramaladni’s Gift
    • Can now stack to 100
  • Sash of Knives
    • Dagger weapon damage increased from 275-350% to 500-650%
    • Increased proc chance from 25% to 100%
  • Schaefer’s Hammer
    • Has been redesigned
      • Casting a Lightning skill charges you with Lightning, causing you to deal 650-850% weapon damage as Lightning every second for 5 seconds to nearby enemies
  • Sebor’s Nightmare
    • Haunt is now cast on all nearby enemies
      • Note: The spell effect will only be shown on 5 enemies
    • Greatly increased Haunt cast radius
  • Sky Splitter
    • Lightning smite weapon damage increased from 150-180% to 600-750%
    • The internal cooldown has been greatly reduced
  • St. Archew’s Gage
    • Has been redesigned
      • The first time an elite pack damages you, gain an absorb shield for 120-150% of your maximum Life for 15 seconds
  • Wyrdward
    • Chance to stun increased from 13-17% to 25-35%
  • Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power
    • Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.
    • Broken Promises
      • Legendary power added
        • After five consecutive non-critical hits, your chance to critically hit is increased by 100% for 3 seconds
    • Nagelring
      • Legendary power added
        • Summons a Fallen Lunatic to your side every 10-15 seconds
    • Obsidian Ring of the Zodiac
      • Legendary power added
        • Reduces the remaining cooldown of one of your skills by 1 second each time you spend resource
    • Oculus Ring
      • Legendary power added
        • Chance to create an area of focused power on killing a monster. Damage is increased by 35-40% while standing in the area
  • Class-Specific Items
    • Barbarian
      • Bul-Kathos’s Oath
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Increases Fury generation per second by 10
            • During Whirlwind gain 30% increased Attack Speed and Movement Speed
      • Immortal King’s Boulder Breaker
        • Now rolls +75-100% Call of the Ancients damage as a fifth primary affix
      • Immortal King’s Call
        • Now has an additional set piece: Legs
        • Has been redesigned
          • (4) Set Bonus
            • Call of the Ancients’ melee attacks deal 600% weapon damage in a 15 yard radius
            • Reduce the cooldown of Wrath of the Berserker and Call of the Ancients by 3 seconds for every 10 Fury you spend with an attack
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • The duration of your Wrath of the Berserker is increased by 0.25 seconds each time an Ancient deals damage
              • While both Wrath of the Berserker and Call of the Ancients are active, you deal 500% increased damage
      • Mortick’s BreechesBrace
        • New Legendary PantsBracers
          • Wrath of the Berserker gains the effect of every rune
      • Seismic Treads
        • New Legendary Boots
          • Ground Stomp causes an Avalanche
      • Wrath of the Wastes
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Increase the damage of Rend by 400%500% and its duration to 15 seconds
          • (4) Set Bonus
            • Rend lasts 400% longer
            • While Whirlwinding you take 40% reduced damage
          • (6) Set Bonus
            • Whirlwind deals 400% more damage to enemies affected by Rend
            • Whirlwind gains the effect of the Dust Devils rune and the damage of the Dust Devils is increased to 2500% weapon damage
    • Crusader
      • Hammer Belt (PH Name)
        • New Legendary Belt
          • Justice spawns a Blessed Hammer when it hits an enemy
      • Roland’s Legacy
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Every use of Shield Bash and Sweep Attack reduces the cooldown of your Laws and Defensive Skills by 1 second
          • (4) Set Bonus
            • Damage bonus increased from 100% to 500%
            • Damage bonus is now multiplicative
          • (6) Set Bonus
            • Attack Speed bonus increased from 20% to 30% per stack
      • Drakon’s Lesson
        • New Legendary Bracers
          • When your Shield Bash hits 3 or less enemies its damage is increased by300-400%150-200% and 50%25% of the Wrath cost is refunded
      • Omnislash
        • New Legendary Belt
          • Slash attacks in all directions
    • Demon Hunter
      • Gauntlets of theCrashing Rain
        • New Legendary GlovesBelt
          • While Rain of Vengeance is active you take 30-40% reduced damage
          • Rain of Vengeance also summons a crashing beast that deals 3000-4000% weapon damage
      • Natalya’s Vengeance
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
        • Has been redesigned
          • (42) Set Bonus
            • The cooldown of Rain of Vengeance is reduced by 1 second every time you cast a primary skill and by 2 seconds every time you cast a Hatred spender
          • (4) Set Bonus
            • Rain of Vengeance deals 100% increased damage
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • Rain of Vengeance deals 800% increased damage
              • After casting Rain of Vengenace, deal 300% increased damage and take 30% reduced damage for 5 seconds
      • Unhallowed Essence
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Your generators also generate 1 Discipline
          • (4) Set Bonus
            • Gain 40%20% damage reduction and 20% increased damage for 4 seconds if no enemy is within 10 yards of you
          • (6) Set Bonus
            • Your generators and Multishot deal 10%15% more damage for every point of Discipline you have
      • Cluckeye
        • Chicken weapon damage increased from 100% to 500%
        • Enemies hit by the Chicken are now confused for 2 seconds
        • You are probably also confused (amused?) by the fact that your bow, for some reason, shoots Chickens
    • Monk
      • Inna’s Mantra
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Boots
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Increase the passive effect of your Mystic Ally and the base passive effect of your Mantra by 100%
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • Mystic Ally casts Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Seven-Sided Strike, and Wave of Light when you do
      • Madstone
        • Bug fixes
          • Fixed an issue that caused Exploding Palm to be applied after Seven-Sided Strike did damage
      • Raiment of a Thousand Storms
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Your Spirit Generators have 25% increased attack speed and 500%250% increased damage
          • (4) Set Bonus
            • Dashing Strike now spends 50 Spirit, but refunds a Charge when it does
          • (6) Set Bonus
            • Your Spirit Generators increase the weapon damage of Dashing Strike to 5000%8750% for 3 seconds
              • Dashing Stike now lights up on your action bar when the increased weapon damage is active
      • New Monk Bracer (PH Name)Spirit Guards
        • New Bracers
          • Your Spirit generators reduce your damage taken by 30-40% for 3 seconds
    • Witch Doctor
      • Haunted Girdle
        • New Legendary Belt
          • Haunt releases 1 extra Spirit
      • Homunculus
        • Time to summon a Zombie Dog to your side reduced from 4-6 seconds to 2 seconds
        • Now rolls with +20-25% Sacrifice damage as a fifth primary affix
      • Little Man’s Finger
        • New Legendary Ring
          • Gargantuan instead summons three smaller Gargantuans each more powerful than the original
      • Raiment of the Jade Harvester
        • (2) Set Bonus
          • New Set Bonus
            • When Haunt lands on an enemy already affected by Haunt, it instantly deals 5 seconds worth of Haunt damage
        • (4) Set Bonus
          • New Set Bonus
            • Soul Harvest gains the effect of every rune
      • Tiklandian Visage
        • Now displays a buff icon indicating the duration of the Horrify effect
      • Zunimassa’s Haunt
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Your Fetish Army lasts until they die
          • (4) Set Bonus
            • You and your pets take 2% reduced damage for every Fetish you have alive
          • (6) Set Bonus
            • New Set Bonus
              • Enemies hit by your Mana spenders take 100%150% more damage from your pets for 4 seconds
      • Zunimassa’s LegsBelt of Transcendence
        • New Legendary PantsBelt
          • Summon a Fetish Sycophant when you hit with a Mana spender
    • Wizard
      • Delsere’s Magnum Opus
        • New Set
          • (2) Set Bonus
            • Casting Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile or Shock Pulse reduces the cooldown of your Slow Time by 12 seconds
          • (4) Set Bonus
            • Enemies affected by your Slow Time take 1250%2000% weapon damage every second
              • This damage type will be determined by your highest equipped +% Elemental Damage
          • (6) Set Bonus
            • Enemies affected by your Slow Time take 500%750% more damage from your Arcane Orb, Energy Twister, Magic Missile and Shock Pulse
      • Firebird’s Finery
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • When you die, a meteor falls from the sky and revives you. This effect has a 300 second cooldown
            • Bug Fixes
              • Fixed an issue that prevented the cooldown debuff from being removed on death
          • (4) Set Bonus
            • Your Fire Signature Spells cause up to 3 enemies to explode, dealing250%400% weapon damage as Fire to enemies within 10 yards
      • Halo of Arlyse
        • Bug fixes
          • Fixed an issue that could sometimes cause Ice Armor – Crystalize stacks to fall off with this item equipped
      • Nilfur’s Boast
        • New Legendary Boots
          • Increases the damage of Meteor by 100%
          • Increases the damage of Meteor by 300-400%200-250% when it hits 3 or less enemies
      • Ranslor’s Folly
        • New Legendary Bracers
          • Energy Twister Periodically pulls in enemies within 30 yards
      • Tal Rasha’s Elements
        • Now has additional set pieces: Gloves, and Legs
        • Has been redesigned
          • (2) Set Bonus
            • Damaging enemies with Arcane, Cold, Fire or Lightning will cause a Meteor of the same damage type to fall from the sky. There is an 8 second cooldown for each damage type
              • Now uses the Molten Impact rune when triggered by Fire damage
              • Can no longer be triggered by hitting a destructible object
          • (4) Set Bonus
            • Attacks increase your resistance to that element by 100% for 6 seconds
          • (6) Set Bonus
            • Attacks increase your damage by 75%175% for 36 seconds. Arcane, Cold, Fire, and Lightning attacks each add one stack (maximum of 4). Adding a stack refreshes the duration]
              • Note: The total damage bonus is now calculated differently
      • Slow Time Hat (PH Name)Crown of the Primus
        • New Wizard Hat
          • Slow Time gains the effect of every rune
      • Gesture of Orpheus
        • Can now roll with +% Arcane, Cold, Fire or Lightning damage instead of just Arcane
        • Slow Time cooldown reduction reduced from 50-70% to 30-40%
    • Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power
      • Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.
      • Barbarian
        • Gavel of Judgment
          • Legendary Power added
            • Hammer of the Ancients returns 15-20 Fury if it hits 3 or less enemies
          • Now rolls with +30-40% Hammer of the Ancients damage as a fifth primary affix
        • Skull Grasp
          • Legendary Power added
            • Increases the damage of Whirlwind by 400-450% weapon damage
      • Crusader
        • Ivory Tower
          • Legendary Power added
            • Blocks release forward a Fires of Heaven
      • Demon Hunter
        • Dead Man’s Legacy
          • Legendary power added
            • Multishot hits enemies who are below 50-60% health twice
      • Wizard
        • Triumvirate
          • Legendary power added
            • Your Signature Spells increase the damage of Arcane Orb by 60-80% for 3 seconds, stacking up to 3 times
  • Bug Fixes
    • Fixed an issue that would sometimes prevent Account Bound Legendary item names from being faded out for players who were not eligible to loot them
    • Bonus Armor now properly rolls at an increased value on Ancient items

Return to Top

ACHIEVEMENTS

  • Packs of Champion Archers in Westmarch now spawn as Revenant Archers instead of Skeletal Archers
  • The drop chance of Rakanishu’s Blade has been increased
  • Increased the spawn chance of several extremely rare unique monsters in Act V

Return to Top

ADVENTURE MODE

  • Areas in which Keywardens are located now have a boss icon on the Waypoint map
    • The icon will indicate whether or not the Keywarden has been killed
    • This is only for level 60+ games
  • Act I
    • Cursed Cellar
      • Farnham now spawns closer to the door
      • Farnham now has the Orbiter and Jailer affixes
      • Farmham now pursues the closest player
  • Act II
    • Ancient Waterway
      • New bounties have been added for the Eastern and Western channels
      • Eastern and Western channels now each have two levels
    • Waypoints
      • New Waypoint added
        • Ancient Waterway
      • Dahlgur Oasis waypoint has been moved down slightly
  • Nephalem Rifts
    • You can now increase your Blood Shard cap by achieving a personal best in Solo Greater Rifts
      • The cap will be increased by 10 shards per Greater Rift level completed
    • Some changes have been made to the way Pylons spawn in Greater Rifts
    • Slightly increased the chance for a couple of extremely rare Nephalem Rift maps to spawn
    • Several new Nephalem Rift maps have been added based on the following zones:
      • Festering Woods
      • Fields of Misery
      • Fields of Slaughter
      • Stinging Winds
  • Bug Fixes
    • Fixed an issue that prevented players who paid a Rift Keystone to enter the Greater Rift from being able to obtain an upgraded Rift Keystone if they were not in the game when the quest advanced to the “Talk to Orek in town” step

Return to Top

CRAFTING

  • When crafting Gems and items the entire quantity will now be crafted at once

Return to Top

MONSTERS

  • Rift Guardians
    • Blighter
      • Has been given two new attacks
  • Armored Destroyer
    • The warning time before an Armored Destroyer lands has been significantly increased
    • Armored Destroyer impacts will now knock players away from the landing zone
  • The Merciless Witch (Uber Maghda)
    • Removed enrage timer
    • Reduced the maximum time she can be shielded to 15 seconds
    • Butterfly projectile speed reduced
    • Butterfly projectile duration reduced
  • Nekarat the Keywarden
    • Has been moved from Silver Spire Level 1 to Gardens of Hope 2nd Tier
  • Orlash
    • Now summons shadow clones
    • Has been given a breath attack
    • Now has the Waller monster affix
  • Realmwalker
    • Fixed an issue preventing the portal to the Realm of the Banished from being visible before the Realmwalker was killed
  • Savage Beast
    • Maximum Charge range has been reduced
  • The Skeleton King
    • Will now drop the improved version of Leoric’s Crown the first time he has been killed by a hero
  • The Soul of Evil (Uber Diablo)
    • LIghtning breath now targets the closest enemy
    • Mirror image damage has been increased
    • Bone cages now damage you
  • Succubus
    • Bloodstar
      • Removed the armor debuff from this attack
      • The projectiles now move at random speeds
    • Leap cooldown has been reduced
  • Treasure Goblins
    • Three new Treasure Goblins have been added to the game
      • The Insufferable Miscreant, the Gelatinous Sire, and the Gilded Baron
      • The new Treasure Goblins can only be found in Adventure Mode

Forrás:

diablo.incgamers.com