Csokorba gyűjtöttünk pár választ Bashiok-tól a játékmechanizmus és környezet témájában. Lássuk a medvét:
Minden kasztnak lesz egy képessége aminek segítségével átjuthat egyes akadályokon, mint a Barbárnak, vagy nekik alternatív útvonalat kell használniuk?
Bashiok bluepost…Egy összeomló hídnál tényleg nehézkes átkelni, de lesznek még más akadályok is a játékban, melyek szintén a környezet interaktivitási lehetőségeit veszik igénybe. Természetesen minden kasztnak kell valami, amivel átjutnak ezeken az akadályokon, de perpillanat nem szolgálhatunk egyik kaszthoz tartozó ilyen képességekkel.
Következzék egy sokat emlegetett kérdés, aminek én is örülök hogy tisztázódott:
Bashiok bluepost…Nem, ez kifejezetten a demóhoz lett elkészítve, de bár ugyanazt a tile set-et (ugyanazokból az elemekből) használja, tehát igen, tartalmazza a Tristram Katedrális megjelenítési stílusát, de ez a pálya nem lesz igazi része a játéknak.
Bashiok bluepost…Te talán olyasfajta gyerek vagy aki minden könyvnek az utolsó oldalát olvassa el? Olyan, aki karácsony előtt kutat az ajándékai után? Neeeem, persze hogy nem.. Ez az oka amiért neeeeeeem foooooogooooom elmoooondani nekeeeeed!
(Még nem láttam Bashiok-ot ennyire elragadtatni önmagát, de úgy néz ki, tényleg nem fogják idő előtt megmondani. – Darc1n)
A karakterek minden fajta cuccot tudnak majd hordani (kivéve persze a kaszt specifikusokat)? Jelenleg semmilyen követelményt nem láttunk egyetlen tárgyon sem, ami a demo során esett, ennek talán az az oka, hogy nem is lesznek követelmények?
Bashiok bluepost…Mint mondtam: “… nem tervezünk jelenleg kaszt specifikus páncélokat, mindenki fel tud venni magára minden cuccot, pár fegyver/off-hand kivételével. Az összes demo-ban eset tárgyat mi terveztük el, az egész meg volt rendezve, ezért nem láthattatok olyat, aminek követelménye lett volna, mivel olyanokat állítottunk be amiket egyből tud majd hordani a karakterünk. Egy kis apróság: Én játszottam a női Barbárral a videófelvételek során.
Lenyűgöző volt, ahogy az a szörny csak úgy leharapta a Barbár fejét … ki fog ez hatni a játékmenetre valahogyan vagy ez csupán a demo kedvéért kreált effekt?
Bashiok bluepost…Hát, amikor készítettük a végső küzdelmet, akkor eszünkbe jutott az ötlet, hogy pár hős meghalhatna a csata közben, nade nem akárhogy. Ez az esemény megtörténhet a végső vezriójú játékban is, és természetesen nem csak ez, sok meglepetés várja majd a kalandorokat. Ezeket a dolgokat fontosnak tartjuk, ezért mindenképpen benne lesznek a játékban. Az alapelgondolás az, hogy mostantól sokkal óvatosabbnak kell majd lennünk, már nem abból fog állni egy boss-fight, hogy állok előtte és addig csapom amíg meg nem murdál, nem bizony, itt mostmár át kell gondolni, hogy pl. egy 10 méter magas szörny közvetlen közelében csapkodj, különben holmi ropogtatni való válik a karakteredből, ami másrészt sokkal szórakoztatóbb halálnem.
Mi a helyzet a kinti világgal, a természettel, városokkal stb.? Azok is random generálódnak? Mert ahogy észrevettem, ott sokkal több statikusságra lenne szükség.
Bashiok bluepost…A legtöbb része tényleg statikus maradt. A kinti környezettel úgy éreztük, hogy csak így tudunk nagy és vizuálisan hatátosas alkotni, ehhez a véletlenszerű generálás már nem lett volna elég jó. Ezzel ugyanúgy elérjük majd a fő kitűzött célunkat a Diablo III-ban, mégpedig felfrissíteni Sanctuary-t és egy élő-lélegző világgá tenni.
Egy kis technikai információ – a random map generálásnál egy olyasmi folyamatot képzelj el, hogy csinálsz egy csomó szobát, amik valamilyen módon kapcsolódnak egymásba, ajtók nyílnak tovább. A végén kapsz egy nagy labirintust, amit teljesen átjárhatsz, ez az alapelv. Ezek nagyon jól működnek a föld alatt lévő járatokban, helyeken, de a kinti környezetben sokkal nehezebb megoldani és nem is túl jó megoldás.
Tehát az outdoor környezet statikus lesz.
Remélem mindenki érdekesnek találta ezt a kis beszámolót, bárkinek bármi kérdése van, az felteheti a “Tedd fel Diablo 3-as kérdéseidet” fórumtémában.
Forrás: Diablo-Source