A napokban egy nagyon tartalmas interview készült a D3 fejével. Flux körülbelül 30 perces beszélgetést tudott felvenni. Rengeteg kérdés (56) és sok hasznos információ. Nem láthattuk még mindegyik kérdést és választ, ezeket majd kisebb-nagyobb adagokban osztja meg velünk. Nézzük a mostani adagot:
- Szeretnék ha Wizard resource-systeme nagyon jól működne. Nem akarják, hogy harc közbe kifogyjon manából.
- A WDnél jónak látják a mana használatát, mivel van egy pár mana visszatöltő képessége ami még sebez is, valamint mana nélkül sem védtelen hiszen ott vannak a megidézett petjei.
- A Wizardot sebezhetőbbé, azonban nagyon erős varázslóvá szeretnék tenni. Így kihívás lenne számára a játék.
- Korainak látják még a Monk resource-systeméről beszélni, egyelőre még manával tesztelik.
- Lehetséges, hogy a Health Globeok erősíteni fogják a resource-systemeket, de csak azután kezdenek el ezen dolgozni amint kész minden egyes kaszt.
- A Monk minden egyes képessége melee orientált lesz, kivéve azok melyek védekező illetve support(támogató) képsségek lesznek. Lehetséges, hogy bevezetik az aurákat.
- Csupán egy olyan kasztot szeretnének mely support képességekkel rendelkezik, a Monk lenne a leglogikusabb választás. Azonban pont emiatt nem biztos, hogy rá esne a választásuk.
- Néhány Monk képesség az 1001 istenükhöz fog kapcsolódni.
- A Monkon lesznek tetoválások.
- Néhány Monk képesség csak staffal (pl. az AoE-k) illetve fist weaponnel lesz használható, azonban így is sok olyan képessége marad melyet puszta kézzel végez majd el.
- A Monk páncélzatának része lesz a karján lévő kis pajzs, mely defensive(védekező) bónuszt ad.
- Attól függetlenül, hogy a Wizard vagy a Monk öltözéke szövet illetve bőrnek néz ki, adhat sok armort. A WD sem fog úgy kinézni mint egy nehéz páncélzatú Barbár. Minden egyes kasztnak szépen kidolgozott ruhát terveznek. Szeretnék ha a játékos jól nézne ki, arról nem is beszélve, hogy értékes ruhákat visel.
- Lesznek új item típusok és skill rúnák. Lehetséges, hogy lesznek visszatérő szettek a D1 és D2ből.
- A kijelölt target(ellenfél) körüli piros körvonal megmarad.
- Úgy tűnik visszatér a Mongrel elnevezés a Zombie Dog helyett.
UPDATE:
- A Barbár és a Wizard skill fái a legkidolgozottabbak eddig; néhány képesség már végleges állapotban van, azonban vannak olyanok melyeket még nem tudják, hogy berakják-e vagy a high end játékban fog szerepelni.
- A Barbárnak rengeteg passzív, míg kevesebb aktív képessége van. A Wizardnál pont az ellenkezője. A Wizardnak nehezebb passzív képességeket adni. Az egész rendszer hasonló a D2höz.
- Megmarad a három nehézségi szint: Normal, Nightmare, Hell. A legerősebb képességek lvl30on lesznek, a Normal játékkal együtt véget ér a core game. Ez nem jelenti azt, hogy Nightmare és Hell fokozaton nem lehet erősíteni a képességeket.
- Lehet, hogy visszatér a Talisman: egy D3as új játék mechanizmus, az inventoryban helyezkedik el, 9 slotja van, a statokat erősíti.
- Mivel autostatok lesznek, a WoWhoz hasonlóan a gearel(páncélzat) fogják megoldani a karakterek egyediségét.
- A WD képességei még csak a fejlesztés második stádiumában vannak, míg a Barbárnak vagy a Wizardnak már a harmadik stádium végén. Ez az oka annak, hogy kevesebbet tudunk a WDről mint a többi karakterről. Négy fejlesztési stádiumot terveznek.
- A skill fákat úgy tervezik, hogy rengeteg variáció legyen a játékosok számára, de kövessenek egy ésszerű pontelosztási irányt.
- A következő személyek dolgoznak a skilleken: Jay Wilson, Wyatt Cheng, Julian Love, Chris Haga.
- Lesznek visszatérő mobok a D2ből.
- Kiveszik a Town Portalokat, azonban több lesz a Waypoint és nagyobb lesz az inventory.
- Most kezdtek a PvP rendszeren dolgozni. Jay Wilson elmondása szerint nagyon félelmetesre sikerült. A jövőben lesz némi információáradat erről.
- Lesz respecre lehetőség.
- Még nem döntötték el, hogy lesz-e Gambling.
- Lehetséges, hogy lesznek rangok.
- Nem tudják még, hogy Single Playerben minden egyes játékba belépés után újra fognak-e éledni a szörnyek.
- Weapon switch hotkey-t kiszedték.