Korábban már írtunk arról, hogy mire is számíthatunk a játékban Inferno fokozatra lépve, aki esetleg még nem olvasta volna ezt a cikket az tegye meg most, hogy megérthesse miről is van szó. Bashiok most újabb információval lát el minket, ami a játékosoknak azt a feltevését cáfolja meg, miszerint könnyítettek Infernon.
With the recent revelation of the beginning of Inferno becoming slightly easier, did the rest become harder in compensation? –LordoftheShy
Yes, the Acts each get significantly more difficult than they were before when it was all one level. –Bashiok
Sorry, to clarify, the beginning of Inferno is not any easier than it was before. We’ve only made Inferno harder. –Bashiok
Ebből a Twitter bejegyzésből megtudhattuk, hogy már Act 1 sem lesz könnyebb, mint ahogy eredetileg tervezték. Bashiok a fórumokon tovább részletezte a helyzetet a tisztánlátás végett:
I just wrote like three pages of a reply and the forums lost it when I clicked Preview. … *cry*
Ok what it boiled down to was:
- Read my previous post. It seems like some people glossed over it.
- I’m happy most of you are happy about the change, and I know you’re going to love the game.
- Those few of you who don’t like it, you’ll love the game too because you’re wrong.
- Item pools are not limited by Act, or Boss, or anything like that. While you’ll have a better chance to get better items in Act IV Inferno, you could get those same items in Act I, or even Hell.
- Our item pool philosophy is that you can break an urn and get the best item in the game – it’s all a matter of chance. Running more difficult areas and taking on more difficult enemies will not always be the most efficient way to find upgrades.
- Previously, Inferno difficulty was mlvl 61 across all of Inferno, and now it starts at mlvl 61 and ramps up quickly in Act I and ends somewhere around 65 (?) in Act IV. We’ve only increased the difficulty.
- I’m aware of internal bets on how many months it will take someone to beat Inferno.
- A flat Inferno of mlvl 61 had a small curb of difficulty, and once that was over you had nowhere else to progress and no reason to. That’s boredom.
- Boredom doesn’t generally come from content repetition, it comes from lack of ability to progress, or ease of progression.
- By having a sharp increase in difficulty in Inferno we can encourage progression without having a brick wall of difficulty.
I think that was about it. In any case, as I said, I know the vast majority of you are excited about the game, the change we made, and trying to progress in Inferno. Just don’t feel bad when you have to go back to Hell.
Úgy néz ki Bashiok nagyon biztos a dolgában, azt feltételezi, hogy még azoknak is tetszeni fog a játék, akiknek korábban nem tetszett. Reméljük, hogy ez így lesz. De hogy áttérjünk a fontosabb részhez: Azt a filozófiát erősítik, miszerint akár Hellen is megkaphatjuk a játék legjobb cuccait, vagy akár egy urna széttörésével is hozzájuthatunk a játék legjobb tárgyaihoz – minden csak esély kérdése. Állítása szerint nem mindig a leghatékonyabb módja a jobb felszerelés keresésének a nehezen játszható pályarészen való farmolás (ez esetben inkább küszködésre gondolok). Ezekkel kapcsolatban még nehéz konkrét képletekkel előállni, de gondolom nem mindegy, hogy adott idő alatt mennyit hentelsz-zúzol Hellen és mennyit Infernon.
A nehézséggel kapcsolatban még annyit, hogy korábban Inferno nehézségi fokozatát úgy állították be, hogy minden szörny mlvl 61 volt (mlvl=monster level). Az újdonság most az, hogy Act 1-en mlvl 61-ről indul a játszma, mely gyorsan és látványosan nehezedik egészen Act IV-ig, ahol (talán még Bashiok sem tudja pontosan) mlvl65 környékén végződik a játszma. Ezek szerint most már bátran állíthatjuk: Inferno egyáltalán nem lett könnyebb, csak nehezebb!
forrás: incgamers