Sorra kapjuk az e-maileket, illetve nyílnak a fórumon is az ilyen, és ehhez hasonló topicok. Szeretnék ezért egy olyan összefoglalót írni, ami az esetek 90%-át lefedi, illetve lustaságból, hogy csak vissza kelljen majd idéznem erre.
Csináltam egy új battle.net accountot, amin be fogom mutatni, az elveszett, elhagyott elfelejtett szituációkat. Teszt Elek barátunk nagyon feledékeny napra ébredt így:
elfelejtette a jelszavát. (I forgot my Battle.net account password.)
Ilyenkor egy jelszó resetet kell végrehajtanod, amit a battle.net-en kell elvégezni.
A folyamathoz szükséged lesz a battle.net-es e-mail címedre (amivel eddig is bejelentkeztél a felületre, vagy beléptél a játékba), a First illetve Last nevedre (amit megadtál a battle.net-es accoutodhoz, regisztrációkor), és a titkos kérdés válaszához (ezt szintén a regisztrációnál kellett beállítanod), vagy egy regisztrált cd kulcs első hat számjegyére.
Mivel szegény Eleknek egy játék sincs regisztrálva, így marad a titkos kérdésre adható válasz, mert Elek figyelt és megjegyezte a titkos kérdése válaszát. Ezután, fog a Blizzard küldeni egy e-mailt a beregisztrált e-mail fiókodra ahonnan egy linken keresztül megtudod változtatni a jelszavadat, ezután már az újonnan megadott jelszó segítségével tudsz belépni.
Elfelejtett account név (I forgot my Battle.net account name.):
A helyzet itt már kicsit bonyolultabb, mivel ennél az opciónál két lehetőségünk van, egy hogy rendelkezik az accountunk battle.net sms protect-el, ilyenkor annak segítségével visszanyerhetjük az accountunkat könnyedén, a beregisztrált telefonszám segítségével. Ha nem rendelkezünk ezzel az ingyenes védelemmel, akkor fel kell vennünk a kapcsolatot a supportal. Ebben az esetben ugye nem emlékszünk arra milyen e-mail címre regisztráltuk be az accountunkat, így érthető okokból az e-mailes társalgás, és a ticket írás ki van zárva, de lehetőségünk van beszélni a supportal telefonon, sajnos a mi országunkhoz nincs ügyfélszolgálatuk, de skype segítségével ingyen beszélhetünk velük (H-P párizsi idő szerint 0930-2200 között, UK ügyfélszolgálathoz fog kapcsolni minket.) Ezen a linken megtaláltok minden információt ehhez. A supportosok a következő nyelveken értenek (Angol, Francia, Német, Olasz, Lengyel, Orosz és Spanyol)
Itt a supportos néni vagy bácsi kérni fog néhány adatot az accountal kapcsolatban. (pl. név, titkos kérdés, beregisztrált játék serial száma stb…)
A továbbit a support intézi majd.
Lockolt account (I’m currently locked out of my account.):
A helyzet hasonló mint a password reset esetében, ugyanazokat a lépéseket kell elvégeznünk. (És még akkor is végre lehet hajtani, ha nincs is lockolva az account 🙂 )
Valaki más is járt az accountomban ( I think my account may have been hacked.):
Az ilyet az alábbiakból vehetjük észre
- A jelszóm jól működött a mai napig (My password has been working fine until now.)
- Egy authenticatort csatoltak az accounthoz, de nem én voltam. (There is an authenticator attached to the account, but I didn’t attach one.)
- Bannolva lett az accountom, de nem tudom miért. (My account got banned and I don’t know why.)
- Már reseteltem a jelszavamat, de nem működik (I’ve reset my password recently but it’s not working.)
Ekkor egy account recover nevű műveletet kell végrehajtanunk. ennek az indítása előtt tisztítsuk meg a gépünket a kártékony szoftverektől lehetőleg (vírusirtás).
Első lépésként meg kell adnunk, az account nevet, First illetve Last nevet. Majd kiválasztani a régiónkat, és az elfelejtett account névhez hasonlón felvenni a kapcsolatot a supportal.
Csatolt authentikátor eltávolítása (I lost my authenticator and I want to remove it from my account.):
Szokásos, account név, First illetve Last név. Majd a következő űrlapot kell kitöltened:
A folyamat után csupán várnod kell, előfordulhat 1-2 napos várakozási idő is.
Zárszóként, ezeknél mindig sokkal egyszerűbb a megelőzés, használjatok authenticatort (Amit akár a partnerünktől is megrendelhettek a meexgames-től, vagy androidos, iphone-os telefonra ingyen letölthettek), moblie-alert-et, ezek mind ingyenes szolgáltatások. Jegyezzétek meg a titkos kérdésre adott választ, és a többi adatot, így elkerülhetitek ezeket a macerákat.